رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل العاشر 10 بقلم مروة موسى
رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء العاشر
رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت العاشر
رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة العاشرة
فرعون وعادل داخلين من القصر وقف مكانه ووجد القصر متغير ١٨٠ درجة
فرعون بغضب : نوووووور وكان بيتكلم بحدة
نور بهدوء: نعم
فرعون: أي اللي انتي عملتيه دا
نور: ولا حاجة حاولت أغير شكل البيت بدل ما هو زي المدافن كدا
فرعون وهو طالع علي السلم : اللي اتغير يرجع تاني كل حاجة تتقل والشبابيك تتقفل عشان العقاب مينزلش علي الكل
نور : محدش يحرك حاجة من مكانها وطلعت وراه
دخلت الجناح وقفلت
نور: ممكن تسيب البيت كدا
فرعون : لاء
نور؛ صدقني هيفرق في راحة البيت انت شوفت لما كنت داخل البيت كان منور والشمس دخلت فيه وكل حاجة جميلة ازاي
فرعون : البيت من ساعه ابويا مامات وهو كدا وهنفضل كدا متجيش واحدة زيك تغيره
نور : بس انا متعودة علي الشمس والنور في البيت انا ببقي مخنوقة والبيت كدا
فرعون ؛ مخنوقة ولا روحك هتطلع البيت هيفضل كدا وطلع علي البلكونه في الجناح
نور بهدوء: موت ابوك مقصر فيك لدرجة انك مش عارف تعيش حياتك
فرعون: متفتحيش كلام معايا
نور بترجي: كمل لو سمحت
فرعون وهو بيشرب كأس من الخمر وسرحان في الجو : كنت صغير لما ابويا مات
مات قدام عيني عمي موته وصفاء ليها ايد في دا هي اللي كانت عاوزة تموته عشان تاخد فلوسه بما إنها مراته ليها نسبة كبيرة منها لكن اتفجأت لما لقت عادل معاه ورق مختوم بتنازل كل حاجة تخص ابويا تكون ملكي وعليه إمضت ابويا ساعتها زي ما يكون ركبها جن وعاوزة تاخد حقها مني
نور باستدراج: يعني هي مش بتخاف عليك بتخاف علي فلوسك وكمان هي سبب في موت ابوك
طب ليه سايبها دا كله
فرعون وهو بيشرب من الكاس: عشان امي وعشان مكانتها بس انا عارف انها بتكره الخير ليا وتتمني تشوفني عاجز قدامها
نور : يعني واخد احتياطك منها كويس ؟
فرعون : خلص الكلام
نور : هخلي البيت بقي كدا
فرعون وهو بينام : لاء
نور: طيب ماشي تفتكر اغير لون الستاير هيبقي احسن
فرعون وهو مغمض: انا بقول لاء مش عشان تفضلي تتكلمي وكمان تقولي هغير الستاير
نور: فرعووون بقي وافق
فرعون : سبيني انا ي نور
نور: وافق وانا هسيبك
فرعون: نوووور
نور : هسيب البيت كدا ماشي هسيبه
فرعون : ماشي
نور بفرح : تسلمي ي فرعون
فرعون : فرعووون ؟؟
نور: أي
فرعون : ولا حاجة
نور قامت واتجهت لمكان الكنبه لتنام
أتي الصباح وصفاء منتظرة رد فعل فرعون من وجود كل حاجة مكانها نزلت نور وفرعون بعدها
نور : افتحي الشباك كدا شوية
صفاء علي السفرة: انت هتسيب كل حاجة مفتوحة كدا ي ابني
فرعون: ايوا
صفاء : بعد موت ابوك ليك نفس ترجع البيت زي ما كان
نور بخبث: ويرجع احسن من الأول كمان عشان فرعون فيه وان شاء الله يفضل عامر بيه ومنور بيه وبعدين هو بقاله كتير ميت كفاية الحزن اللي في القلب
صفاء معرفتش ترد علي كلام نور
****سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
نور لعادل : ممكن دقيقة من وقتك
عادل : ايوا
نور: عوزاك تساعدني في إنقاذ فرعون
عادل: ليه
نور : احاول اعمل اي حاجه لفرعون تفكره بيا زي ما انا مستحيل انسي اني ادمرت بسببه
عادل: ملكيش دعوة بحياة فرعون
نور : هحاول اعرف اي حاجة عن صفاء وعن موت مراته واعرفك بس محتاجة تليفون
عادل باستسلام: اطلبي من فرعون وهو هيجيبلك يلا سلام عشان فرعون منتظرني برا
فرعون وعادل في السيارة
عادل: عامل اي في حياتك
فرعون باستهزاء: علي اساس حياتي دي مش قدامك كلها صح
عادل: اقصد يعني قررت تعيش مع نور ولا هتطلقها وتشوف غيرها
فرعون وهو بيقفل الموضوع: لا هي ولا غيرها يشغلوني اصلا اتجوز ليه وانا لما اعوز حاجة بخودها بكيفي
فرعون تليفونه رن لقي رقم البيت فتح لقي نور
نور: السلام عليكم
فرعون : انجزي في اي
نور: يا اخي السلام لله هات ليا تليفون وانت جاي ماشي
فرعون : تليفون ليه
نور: ببقي قاعدة زهقانه العب عليه أو اقرأ عليه روايات مروة موسي دي كاتبه رائعه
فرعون : تمام وقفل في وشها
عادل عارف هي ليه عاوزة التليفون
علي الجانب الاخر
نور: دا قفل في وشي لما يجي بس انا ….
سكتت واتنهدت قائلة : انا اي بس دا بشوفه قدامي أترعب بس لازم اخليك تدوق الندم اللي انت عيشتني فيه
رامي في اوضته واقف بيبص علي الوحمة اللي في كتفه الشمال وافتكر وهو صغير في سن الخمس سنوات ان أمه عندها نفس الوحمة بس مش قادر يفتكر ملامحها كويس ومع مرور الوقت نسي كل حاجة
فرعون رجع البيت وكان ………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون)