رواية فيروزتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم إيمان محمد
رواية فيروزتي الجزء التاسع عشر
رواية فيروزتي البارت التاسع عشر
رواية فيروزتي الحلقة التاسعة عشر
اتصل رحيم بالبوليص و تم تحديد مكان السياره و تم القبض على رنا و ياسين و الرجاله اللي
و أسرعت فيروز بحضن رحيم و حضنها رحيم جامد
رحيم : فيروز انتي بجد حامل
فيروز : ايوه مهو انتا السبب قولتلك استنى على ما نعمل فرح
رحيم : خلاص مهو الفرح بعد بكره مش هتفرق بقى
فيروز و حضنته تاني ربنا يخليك ليا
عادت فيروز لمنزلهز لم تخبر احد بأمر الحمل لان الكل عارف انها لو حملت هتموت
______________
تاني يوم ذهبت فيروز لرحيم و قالت
فيروز:رحيم انا عايزه اعترف بحاجه
رحيم : في ايه
فيروز : لما ياسين كان بيديني المحاضره حاول يعتدي عليا و كنت جايه اقولك هددني و قال هيخليني اشيل المواد كلها و مش هبقي دكتوره
رحيم : عملك ايه قرب منك ازاي عمل ايه اتكلمي
فيروز : هو بس مسك ايدي و حاول يبوسني و كمان و سكتت
رحيم : كمان ايه اتكلمي
فيروز : و كمان قالي انك حاطط كاميرا مراقبه و اني لازم امسح الفديو و في فيدو كمان
رحيم : فديو ايه
فيروز :فديو فيه ياسين و رنا و هما بيعملو حجات وحشه
رحيم : و انتي ازاي متقوليليش
فيروز : كنت هقولك لما كنت بتصلحني لكن بعتلي رساله تهديد و قالي انو هيموتك
انا اسفه يا رحيم اعمل اللي انتا عايزه فيا انا موافقه.
رحيم و قد شعر انها ندمت
رحيم : هسمحك بس بشرط
فيروز بسعاده : ايه هو
رحيم : لازم انتي كمان تسامحيني
فيروز : ليه
رحيم : فيروز انتي بتخلفي و انا كدبت عليكي عشان انا بحبك و كنت عايزك بس لقيتك فجأه اتجوزتي
انصدمت فيروز من الكلام : انتا ازاي تعمل كده ازاي انتا عارف عانيت اد ايه ده انا خدت لقب مطلقه و لسه ١٨ سنه و لا المعايرات اللي خدتها انتا ازاي تعمل كده انتا ظلمتني عشان نفسك يا رحيم انتا اناني مش بتفكر غير في نفسك
و سابته و مشيت
_____&_&
غبي يا رحيم غبي هتعمل ايه
اتصل بصديقه حمزه و قص لها ماحدث
حمزه : منتا عارف ان ده اللي كان هيحصل و ان ردت فعلها متوقعه
رحيم : يعني اعمل مش هقدر اعيش من غيرها
حمزه بتفكير : سيب الموضوع ده عليا
_____________
اسامه و رحمه يعيشا ايام سعيده لا ينقصهم شئ و نور بعدت عنهم
_________
عند مريم
مريم في نفسها هو انا. ليه وحشه ليه بأذيها هي طيبه انا لازم ابعد عنها و ابعد عنهم و سافرت مع جوزها و وأولادها و لم تأتي من وقتها
__________
عند أسر
جاء أسر من عمله بعدما علم ان مراته جابت والد و بدأ في التعود عليها و بدأ يحبها و تمني الحياه السعيده لفيروز
___________
في المساء جاءت رساله لفيروز بأن رحيم عمل حادثه و بعت ليها المكان أسرعت فيروز الي هناك وصلت المكان لقيته مطعم دخلت لقيت المكان فارغ و به ورود كثيره شكت فيروز في الأمر لاكن أرادت ان تتأكد ذهبت إلى الداخل وجدت رحيم يقف أمام الطرابيزه و يمسك باقه من الورد و هناك طعام و هديه كبيره
فيروز في حاله صدمه و سعاده و حزن في ان واحد
رحيم : فيروز انا اسف انا بحبك و مش هقدر اعيش من غيرك
فيروز ظلت صامته و دموعها تنزل
رحيم نزل على قدميه و وضع يده على بطنها و قال: فكري يا فيروز عشان ابننا فكري و اخذيقبلها في بطنها
فيروز : بس انتا زعلتني اوي يا رحيم
قام رحيم : حقك عليا انا اسف والله انا مش عارف قولت كده ازاي سامحيني و سقط دموع من عينيه
فيروز: انا مسمحاك يا رحيم اعمل ايه بحبك
رحيم حضنها و أخذها في قبله طويله كاد ان تختنق
فيروز بكسوف : رحيم عيب احنا مش في بيتنا
رحيم : انتي مراتي و انا حر و بعدين مفيش غير العمال
فيروز بضربته بي خفه على كتفه:كنت قولتلي كنت غيرت هدومي
رحيم بضحك : انتي حلوه في كل حاجه
رحيم : متيجي نروح شقتنا
فيروز بكسوف : بس بقي يا رحيم مش كفايه أن انا حامل. و فرحي بكره هرقص ازاي
رحيم : لحظه : انتي مش هترقصي
فيروز : ازاي يعني هو مش فرحي
رحيم : فيروز مفيش رقص
_______________
تاني يوم بدأالكل في التجهيزات و ذهبت فيروز للكوافير ______
في المساء ذهب رحيم ليأخذ فيروز كان يرتدي بدله سوداء و قميص ابيض و فيونك حمراء
كانت فيروز تقف موليه ظهرها لرحيم ذهب رحيم لها و عندما نظر إليها سحر من جمالها فهي كل شئ بالنسبه له و حضنها و أخذها و ذهب
__________
ذهب اسامه ليأخذ رحمه و والدتها
كانت رحمه مثل الملاك كالعاده ظل اسامه ينظر لها ثم اقترب منها
اسامه : هو احنا مش هنتجوز بقى
رحمه بكسوف :بطل بقى و بعدين لسه بدري
اسامه : تب يا رومي
و ذهبو للقاعه الأفراح
_______________
في الفرح بعد السيشن كانو يرقصون الرقصه المعتاده اقترب منها رحيم : قمر يا روحي
فيروز : تسلم ياروحي
فيروز :رحيم
رحيم : نعم
فيروز : عايزه ارقص
رحيم : احنا قولنا ايه
فيروز : مش هرقص اوي حابه صغيرين
رحيم : ماشي بس خلي بالك من نفسك
فيروز : حاضر يا روحي
__________
بدأالجميع في الرقص و الكل كان سعيد
__________
في منزل رحيم.
دخلت فيروز
رحيم : اساعدك تغيري الفستان
فيروز بكسوف شكراََ
رحيم : هو ايه اللي شكرا
ذهب رحيم خلفها و قام بمساعدتها و ذهبت فيروز لأخذ شاور و كذلك رحيم
كانت فيروز ترتدي بيبي دول احمر قصير
خرج رحيم من الحمام و كان يرتدي بنطال قطني و عاري الصدر
عندما رأي فيروز زهل من جمالها و ظل ينظر لها
فيروز بكسوف : انا هروح اعمل عشا
سحبها رحيم من يدها و امسكها من خصرها و قام بتقبيلها و ذهبا في عالم لايعلمه سواهما
______________
بعد مرور خمسه سنوات
كان الجميع متجمع عند فيلا رحيم
فيروز : أدام تعالي ياروحي هنا ( ابن فيروز و رحيم عمره ٤ سنين و شبه باباه) أدام تعالي و انتا شبه باباك
رحيم : تعالي يا اختك اللي شبه ماما بتنادي عليه
فيروز : هي لسه في بطني منعرفش شبه مين
___________
اسامه : رحمه لما تولدي هنعمل كده
رحمه : مش عارفه بس تقريبا ََ لا
رحمه حامل في ولد و مش عا فين هنسميه ايه
________
تمت..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزتي)