روايات

رواية كيان الفهد الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة النائمة

رواية كيان الفهد الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة النائمة

رواية كيان الفهد الجزء التاسع

رواية كيان الفهد البارت التاسع

رواية كيان الفهد
رواية كيان الفهد

رواية كيان الفهد الحلقة التاسعة

علي: دي تبقي بنت ادم الشرقاوي
جمال: انت متأكد
علي: ايوه يا فندم الحكايه كلها ان سميره ( والده كيان) اتجوزت ادم عر’في بعد كده هو سابها علشان يتجوز بنت رجل اعمال مشهور و مكنش يعرف انها حامل و بعد كده عدت سنتين سميره اتجوزت محمد زميلها في الشغل و لما ادم عرف ان كيان تبقي بنته قرر ينتقم من سميره و اجر عربيه نقل خبطت العربيه الي كانوا ركبنها و كلهم مات’وا ماعدا كيان
جمال: فهد مش لازم يعرف حاجه ذي دي
علي: اكيد يا فندم ده لو عرف حاجه ذي دي ممكن يق’تل كيان
جمال: يبقي لازم العمليه دي تتعمل في اسرع وقت ممكن
تسريع الاحداث
في الصباح ☀🌈
كيان: صباح الخير يا ماما
فاطمه: صباح النور يا حبيبتي
كيان: تحبي اسعدك في الفطار
فاطمه: لا يا حبيبتي معلش روحي صحي فهد علشان يلحق الشغل
كيان: حاضر
كيان واقفه قدام اوضه فهد ثم تأخذ نفس عميق و تفتح الباب
كيان بتوتر: فهد استاذ فهد
فهد بنعاس: نعم
كيان: اصحي علشان تلحق تروح الشغل
فهد قام و سند ضهره علي السرير: ماشي
كيان لفت و جايه تمشي اتزحلقت مسكها فهد و وقعت في حضنه لم يعلموا لكم من الوقت ظلوا هكذا
فهد بدون وعي: اشمعنا انتي
كيان: مش فاهمه
فهد استعاد وعيه و قومها من حضنه
فهد: لا ولا حاجه تقدري تمشي
كيان بإحراج: حاضر
فهد قام اول لما كيان خرجت دخل خد حمام ساخن و لبس هدوم الشغل
خرج لقي كيان لبست كانت ترتدي بنطلون اسود واسع و تيشرت اسود قصير لون اسود و كانت عمله شعرها ديل حصان وكانت اقل ما يقال عنها فاتنه
فاطمه: يلا يا حبيبي علشان تفطر
قعدوا كلهم تناولوا الفطور و بعد كده فهد خد كيان و اتجهوا الي مكان التدريب
طول الطريق كان الصمت سيد المكان لغيه لما وصلوا
اول لما وصلوا لقوا علي في انتظارهم
فهد: ده علي هيسعدني في تدريبك
علي مد ايده ليسلم علي كيان وسط نظرات فهد التي كانت مشتعله بالغضب
فهد بعصبيه: مش يلا بقي
بدأوا في تدريب كيان علي طرق الدفاع عن النفس و كانت تستجيب بشكل ابهر كلا من فهد و علي
تسريع الاحداث
فهد و كيان في العربيه ليعودوا الي البيت
فهد: ممكن افهم اي الي حصل النهارده ده
كيان: مش فاهمه قصدك اي
فهد اوقف العربيه
فهد: يعني حضرتك رايحه تدربي ولا تخطبي كل شويه ضحك و هزار مع علي
كيان: طب وانت مالك انت كل الي ليك عندي اني ادرب كويس مش اكتر
فهد لم يرد عليها و اكمل سواقه حتي وصلوا البيت
فهد: اتفضلي انزلي
كيان نزلت و فهد مشي ب العربيه
كيان طلعت البيت
فاطمه: خير يا بنتي فهد ما طلعش معاكي لي
كيان: مش عارفه هو و صلني و بعد كده مشي و مقلش حاجه
فاطمه: ماشي يا حبيبتي تحبي احضرلك الاكل
كيان: لا تسلمي يا ماما ان هروح انام
ثم ذهبت الي غرفتها و اخذت حمام ساخن و لبست بيجامه مريحه و ذهبت الي السرير
كيان لنفسها: معقول يكون ادايق مني انا الصراحه بجحت فيه بذياده خلاص لما يرجع هعتذر له
تسريع الاحداث
فهد وصل البيت علي الفجر و كان سكران و دخل الاوضه عند كيان
فهد: انت بتعملي معايا كده لي
كيان استيقظت بفزع: انت بتعمل اي هنا
فهد بخبث: امم ولا حاجه عايز اجربك اشوف فعلا الزباين كانت بتتبسط معاكي ولا
بعد كده بدأ يقرب عليها
كيان: فهد ارجع احسن لك
فهد بخبث : و لو مرجعتش
كيان:……………………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى