رواية ترويض أرهق أنوثتها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بثينة صلاح
رواية ترويض أرهق أنوثتها الجزء الثالث والعشرون
رواية ترويض أرهق أنوثتها البارت الثالث والعشرون
رواية ترويض أرهق أنوثتها الحلقة الثالثة والعشرون
خارج كل هذا الصواب والخطأ…
يوجد فناء ليس فيه سوء الحب…
لنلتقي هناك…… 😘✌️
ارتدت بسمله ملابسها بأستعجال ووجنتها تتخضب بخجل وحرج في نفس الوقت….. راته يدلف اليها لتسرع اليه تجذب نفسها داخل أحضانه بإبتسامة عاشقه….
ابعدها عنه بجمود وهو يهتف بجديه
_ يلا علشان اوصلك…..
أومأت برأسها بتعجب ليرحل ويتركها قاومت دموعها وهي تهتف بأمل
_ لا أدم بيحبني زي مانا بحبه ومش هيعمل فيه زي كل مره….. صحيح هو مش قالها بس تصرفاته كلها بتأكد ان مش يقدر يستغني عني …. اكيد هو متضايق بس علشان صاحبه شافنا بطريقه دي ايوه هو كده….. أسرعت بالركض خلفه تحاول ان تلحقه
كان أدم يقود سيارته بوجه خالي من اي مشاعر ينظر أمامه فقط ولم يشعر بها……. وضعت راسها علي كتفه عله يشعر بها لتغمض عينيها بخبث …… كان يتابعها من مرآه سيارته يحفظ ملامحها حركاتها وعندما شعر بانتظام انفاسها التي ضربت عنقه….
التفت لها ينظر لها عن قرب يحفر ملامحها داخله…. شعر بها تقوس حاجبها بانزاعاج ليفطن ان نومتها غير مريحه….. رفع يده بخفه لتسقط راسها علي صدره ضمها اليه بقوه…. لتبتسم هي بمكر ثم تركت نفسها لتغوص في النوم سريعا وهي تتنهد براحه……
حملها أدم بخفه وهو يأخذها المنزل الجبلي وليس فيلاته وضعها علي الفراش بخفه ثم جذب حذائها من قدمها….. بخفه منه ازال حجابها ثم قبل جبينها ثم كاد ان يرحل لا انها استيقظت لتصرخ بأسمه
_ ايه اللي قومك بس يلا ارجعي نامي تاني….
_ انت رايح فين….. ثم انتبهت الي المكان
_ انت جايبني هنا ليه…. هاا….
اغمض عينه بالم وهو يمسح علي وجهه بعصبيه
_ روحي نامي دلوقتي والصبح هنتكلم…..
جذبته من ملابسه تنفي براسها باصرار
_ لا هنتكلم دلوقتي انا مش هستحمل وجع قلب تاني….
جذبها من شعرها بقوه ويهتف بغضب
_ انا مش فايق ليكي السعادي ف غوري من وشي احسنلك……
ثم اوقعها ارض ليذهب بغضب وهو يتوعد الي الاخري
اما بسمله جذبت نفسها لكي تقف ولكن لم تستطع لتجلس قرفساء تضم جسدها بيدها….. وهي تلعن نفسها لانها استسلمت له … اخذ ما يريده منها ورامها كأنها فتاه ليل وليست زوجته ظلت تبكي وهي تدعو الله لتنام موضعها……
………… ♥.. ♥.. ♥……………
ابتعد مراد عنها بهدوء وهو بيساعدها تعدل هدومها وشعرها المشعث اللي هو بعثره…. وهي كمان كانت بتعدله الكرافات بتاعته وبتمسح اثار الروج بتاعها اللي علي وشه…..
مسكت رهف ايده مره واحده بصت ليه بأمل
_ ممكن افهم اللي حصل بنا معناه ايه…..
ابعد يدها عنه ببرود عكس ما يشعر به
_مالوش معني يلا علشان اوصلك….
اوقفته بحزن وهي تقاوم دموعها
_ مراد لو سمحت…..
_ لو سمحتي انتي كفايه حرام عليكي انتي ايه يا شيخه مش بتحسي …… دانا لو شيطان لأعوذ بالله كان ربنا رحمني…. كفايه بقاا…
ثم جذبها من يدها يهزها بعنف يعرفها جريمتها
_ انتي عارفه انتي عملتي ايه دلوقتي…؟! او انتي في نظري او نظر غيري ايه دلوقتي ؟!… او واحد تاني كان هيفكر فيكي ازاي…..؟! عارفه هيقول عليكي ايه….؟! واحده خاينه ن**** … انا اسف بس في اسماء كتير انتي مش هتقدري تسمعيها…. كان فين عقلك….. ليه مش قومتيني……ليه مش فكرتي في زوجك وكرامته واحساسه ايه دلوقتي ….. كان عقلك بيفكر بايه مثلا اني انا اعترفلك اني بحبك…
ابتسم بقهر والم
_ انا فعلا مش بحبك يا رهف ….
نظرت له رهف بصدمه ودموعها تغرق وجهها وهي تنفي براسها اقترب منها ليمسح دموعها بخفه
_ تعرفي اني انا كذاب علشان انا بعشقك بجنون عديت مراحل الحب من غير ما اعرف حتي…. قلبي الجاهل مش عارف الا لما خسرك….
مسح دموعه بعنف وهو يحمحم بخشونه
_ تعرفي قلبي بيقولي ايه دلوقتي… رفع يده يحاوط وجهها بين يده يتامل ملامحها
_ اني اخطفك وابعد بيكي لبعيد…. بعيد عن كل الناس والمشاكل… مكان لوحدنا انا وانتي وبس…آآ….. قاطعه بلهفه وهي تمسك يده الموضوعه علي وجهها
_ ولسه واقف ….
_ يلا علشان اوصل…. آآ… انتي قولتي ايه…..
تصنعت البراءه لتهتف بخبث
_ انا مش قولت حاجه…..
_ لا انتي قولتي…
نظرت له بنصف عين وهي تهتف بغيظ
_ يعني انت سمعت…..
أومأ براسه بهدوء وهو يهتف بأمل
_المره دي الدور عليا اقولك ده معناه ايه…..
ابتسمت بلطف لتهتف بمرح
_ بتردهالي يعني…..
ابتسم علي ابتسامتها ليبعثر خصلاته
_ حاجه زي كده …..
غمزت له وهي تهتف بمرح
_ماشي يا سيدي هعديها هعديها بكره انا اجئ اطفيها 😂😂….
خبطها علي قفاها بخفه
_ ماشي يا ست ام كلثوم…. رهف…
حمحمت بخفوت وهي تنظر له بتوجس وهي تبتعد عنه بجذر
_ بصراحه يا باتمان ان قررت انهئ العزوبيه وافضل سنجل….
_ يعني ايه…
ابتسمت بتصنع وهي تهتف بمرح خائف
_ يعني قررت أخلي زيتنا في دقيقنا والاجر والثواب عند الله…..
قوس حاجبه بتعجب وهو ينظر لها بعدم فهم ليهتف بغباء
_ مش فاهم برضوا…..
ابتعدت عنه وهي تهتف بتوتر
_ ب… بصراحه وبلا فخر… اآ… انا single one…..
كل ما فعله ابتسامه زينت ثغره ببلهاء وهو ينظر لها بطريقه مقلقه اصابه قلبها بالهلع….. لتستمع له يغمغم بهدوء ما قبل العاصفه
_ تعالي خدي هنا يا بنت الكل*ب….سنجل ايه يا روح امك…..
جزت رهف علي اسنانها بغيظ ثم فجأءه تصنمت موضعها وهي تنظر خلفها بذعر
_ آآ.. أدم……
اغمض مراد عينه بغضب مكتوم وهو يلعن حظه ابتسم بخوف وهو يغمغم ببلهاء وهو يلتفت خلف
_ والله العظيم انا اللي ابن كل*ب… ومشفتش تربيه آآ…… بتر جملته فجأءه وهو ينظر حوله بصدمه فلا يوجد احد… جز علي اسنانه بغضب وهو يلتفت لها
_ههههههههه لا بصراحه منظرك يجنن ههههه….. مشششششقادرررررره…. ولا وانت بتقول انا اللي ابن كل*ب…. هههه مششششقادررره……
رغم غضبه منها الا انه تائه في ابتسامتها ليبتسم بتلقائيه وهو يطالعها بحب لا يصدق انها مازالت له وحده ملكه…..
قرص وجنتها بخفه وهو يجز علي أسنانه بغيظ
_ بقا انتي يطلع منك ده كله يا قرده وبتستغفليني كل المده دي كلها…….
نفخت ادراجها بتذمر
_ ما انت اللي كنت مصدر ليه الوش الخشب ومش علي لسانك غير انك اختي…. كنت عاوزني اعمل ايه يعني……
_وعمر تعرفيه منين …..
_ كنت هعمل حادث وهو انقذني وعرض عليا المساعده وانا وافقت …..
اظلمت عينه بنار الغيره ليهتف بتوعد
_ بس اللي حصل دا مش هعديه علي خير ولازم تتعاقبي…..
وضعت يدها علي وجه تنظر له بحب
_ انا موافقه علي اي عقاب المهم اني افضل في حضنك…. مراد انت مش تعرف انت بالنسبالي ايه….. ولا متخيل انا بعشقك قد ايه …..؟!
مراد مش رد عليها لان مفيش غير رد واحد علي كلامها وهو عمله…. بأسها بكل الشوق والحب اللي جواه…. بعد عنها مره واحده وهو يغمغم بتسرع
_ مش تروحي اي مكان انا رايح اجيب اخوكي هكتب كتابي عليكي ونروح سوء……
_ خد هنا يا مجنون كتب كتاب ايه دلوقتي الساعه اتناشر….. وبعدين مش هتوصلني الاول وبعدها تطلبني من أدم وتعملي فرح كبير ….
_ هههه اه صح …. يلا اركبي….
نظرت حولها بتعجب لتهتف بتهكم
_ اركب فين يعني…. للامؤاخذة…..
ضرب جبهته بحرج وهو ينظر لها بنصف عين
_ ياختاااي العربيه في الصيانه…..
وضعت يدها علي خسرها لتهتف بسخريه
_ وانا هروح ازاي بقا انشاء الله….
حك صدره بحراره وهو ينظر الي موضع يدها
_ اهو بالطريقه دي مش هتروحي خااالص
_ هاااا….
مسح وجهه بنفاذ صبر وهو يستغفر
_ قدمي يا اخر صبري…..
……….. ♥.. ♥… ♥………..
طرق الباب بغضب وعصيبه لتسرع كارمن بفتح الباب بتعجب من تلك الطريقه الوحشيه…… ما ان فتح الباب ليدفعها للداخل ثم دلف هو
_ ممكن اعرف ايه اللي انتي بعتيه ده…..
رغم الالم يدها الا انها ابتسمت بحب
_ انا عارف انك مش مصدق ولا انا كمان لحد دلوقتي…. معقول سبع سنين من عمليه لعمليه سفرت كل بلاد العالم ومش جاب نتيجه بعد ما فقدت الامل خلاص…. تيجي انت وتحلي ايامي وتديني اجمل حاجه انا بتمناها في حياتي ….
جلس ببرود يستمع الي حديثها الماضي يتكرر وباختلاف الشخصيات فقط…. في الماضي أبوه فعل ذلك وهو الان سيفعل ذلك والا سيخلق أدم من جديد ويعيش نفس معاناته ……
_ البيبي دا هينزل…..
ابتسمت بعدم تصديق لتهتف بدموع
_ علي فكره مش وقت هزار خاالص انا مبسو… آآ…..
قاطعها بجمود وهو يقترب منها
_ وانا مبهزرش يا حلوه ….
وضعت يدها علي بطنها بحب لتهتف باصرار
_ وانا مش هسمحلك انك تأخده مني فاااهم…. حتي لو انجبرت اقتلك مش هتردد سااااامع ….
جذبها من شعرها بعنف ليهتف بحده
_ مش هتلحقي يا رووووح امك لان هكون مخلص عليكي قبل ما تعمليها…. انتي نسيتي نفسك ولا ايه… دانا جايبك مش الشارع يا وس****…. وانا اللي نضفتك وعملتك بني أدمه وزي ما عملتك هنهيكي هفعصك برجلي زي الحشره….
ثم ابعدها عنه بقوه لتسقط أرضا دنا منها يمسكها من شعرها يجرها داخل الغرفه ثم اغلق عليها….
ليهتف بصوت عالي غاضب
_ محمود… محمود…..
ركض الحارس اليه يهتف بتسرع وهو يأخذ أنفاسه
_ تحت أمرك يا أدم بيه….
شاور علي الغرفه التي بها كارمن ليهتف بحده
_ الكل*به اللي جوه دي عينك متبعدش عنها….. تحط ليها الاكل والميه من تحت الباب زي الكل*به… وسواد ليلتك لو هربت منك محدش هيرحمك من ايدي…..
أومأت برأسها بطاعه وهو يغمغم بجديه
_ حاضر يا أدم بيه…..
…………. ♥.. ♥.. ♥………….
اوقف أدم سيارته امام المنزل الجبلي بغضب ثم ضرب الدركسيون بيده وهو يلعن نفسه لم رجع اليها…. لماذا لا يستطيع الابتعاد عنها….
كانت نائمه علي وجهها علامات الحزن والتعب واضحه فيبدو ان نومتها غير مريحه بسبب تقلبات وجهها… حملها بخفه ووضعها علي الفراش…. سمعها تغمغم بخفوت
_عاوزه أشرب عطشانه أشرب يا خلق…..
جذب كاس من الماء ثم جلس بجانبها رفع راسها بخفه الا انها قاومته وهي ترفع يدها في هواء ليسقط كاس الماء عليها لتقوم مفزوعه وهي تصرخ
_ بغرق…. بغرق…. يا خلق…. وصيتك يا رهف متخديش تليفوني ولا سماعاتي وشاحني واهم حاجه التتينه بتاعتي😂😹…. بغرق يا عالم …. اه يا شخاير ودكستاور جاليكم وهكون منكم بس انا مش هخوف حد بالليل زيكم لا انا هقتلهم علي طول هههخ…… 😹😹
نظر لها ادم بذهول مما تفوهه به…. ما ان استوعب حديثها لينفجر ضاحكا عليها بشده حتي أدمعت عينه…… مسح المياه من عن وجهها بعصبيه لتهتف بغيظ
_ مين سمحلك تدخل اوضتي وانا مخصماك……
تجاهل حديثها وهو يرقد علي الفراش يغمض عينه لتهتف هي بتذمر
_ انت يا عم انا مش بتكلم ولا ايه….
_ بقا يا مجنونه بتغرقي وخايفه علي الشحن اللي بخمستاشر جينه ومش خايف علي السرير اللي بعشر تالالف
هتفت بصدمه
_ ع… عشره ايه يا عنيا…. ثم هتفت بغيظ
_ اخس علي الرجوله بقا يا راجل يا ندل هانت عليك العشره ومستخسر فيه عشر تالالف…..
_ بقيتي بيئه اوووي علي فكره….
_ اه توه في الموضوع الرئيسي وامسك بقا في راس الشجرة …..
نظر لها بدهشه ليهتف بضحك
_ انتي بتقولي ايه…..
اخفضت راسها بخجل لتغمغم بتسرع
_ أدم يا حبيبي اطلع برا……
_ لا…. قالها وهو يجذبها اليه ليحاصرها بين يده
_ طيب ابعد شويه….
_ لا انا مرتاح كده….
_ بس… آآ…..
قاطعها بجمود مزيف وهو يغمغم بخبث
_ اسكتي بقا علشان انا نفسي اعلم حاجات هموت واعملها……
اخفظت راسها بخجل داخل صدره
_ تموت في قله الادب زي عينك….
_ هااا…..
_ انا مش موجود اصلااا…. انا نمت حتي شوف…….
………… ♥.. ♥… ♥………..
_ ها عملت كل اللي قولتي عليه…. هتفت بها روفان بجديه
خلع الطبيب نظارته ليغمغم بجديه
_ ايوه يا هانم….
_طيب تمام اوووي…. ثم جذبت حقيبتها تخرج منها بعض الاموال
_ طيب دا نصيبك والباقي لما الموضوع يكمل…..
اخذ منها المال بلهفه ليغمغم بفضول
_ معلش يعني يا هانم بس انتي هتستفادي ايه لما زورت في التحايل بتاعتها وطلعتيها حامل ….
نظرت له بحده لتهتف بهدوء مزيف
_ في واحد قالي نصيحه زمان بس عجبتني… ان اللي ملكيش فيه مش تتكلمي فيه والا العواقب انتي اللي هتكوني مسئوله عنها وهتكلفكي غالي….. فاهم قصدي طبعا…..
أومأ براسه سريعا بخوف ليهتف بتبرير
_ مش قصدي يا هانم اتدخل بس كل اللي في الامر ان مدام كارمن خلال شهر هتكشف الموضوع….
وضعت نظارتها الشمسيه علي عينيها
_ حلو خاالص قبل ما الشهر يخلص هكون اتخلصت منها…. يلا باي يا ضكتور…….
………… ♥… ♥… ♥………..
صف آسر سيارته بغضب ومش عارف اللي عمله دا صح ولا غلط هو عمره ما آذي حد يوم ما يعملها…. يعملها في صاحب عمره …… لا هو مش صاحبه هو غدر بيه وضحك عليه… بعت رساله ل ادم انه عمل حادث في مكان (********) وانه مش عارف يخرج منها وانه محتاجه ضروري…
اتصل على سمير يغمغم بتردد
_ الو…. ايوه كل حاجه تمام وهو جاي دلوقتي….. سمير…. أدم لو جرا ليه حاجه هقتلك…. هتعلم عليه زي ما اتفقنا…… تمام يلا باي…..
طرق باب شقتها بخفوت….. قطبت نور جبينها بتعجب من سيأتي لها في ذلك الوقت المتاخر نظرت من العين السحريه ثم فتحت الباب بقلق
_ آسر…..
بعثر خصلاته بحرج ليهتف بمرح مزيف
_ عندك قهوه…….
…………. ♥.. ♥.. ♥…………
استيقظ أدم علي تلك الرساله… لتجحض عيناه علي اتساعها…. ليسرع بجذب ما يقابله من ملابسه يرتديها باستعجال…. جذب مفاتيح سيارته ليسرع الي الخارج… قاد سيارته بسرعه عاليه حتي انه تفادي حادث كاد ان يأخذ روحه….
وقف في المكان ينظر حوله بأستغراب فهو مكان مهجور خالي من البشر….. نادي باسمه وهو يلتفت حول المكان…….
ولكن لا يوجد رد…..
أسرع بجذب هاتفه ولكن ل سوء حظه لا يوجد تغطيه وفجأءه شعر بحركه خلفه…. التفت ببطء ليقابلها رجل يخفي وجهه ممسك بعصا حديديه…..
لم يشعر أدم بنفسه الا وهو يسقط أرضا فاقد الوعي… بعدما غدر بيه الرجل ليضرب راسه بقوه…..
خلع الرجل القناع عن وجهه ليبتسم بجنون
_ هههه حبيبي يا دوووومي…. وحشتني يا راجل 😂😂😹😹✌️
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (روية ترويض أرهق أنوثتها)