رواية فيروزتي الفصل السابع عشر 17 بقلم إيمان محمد
رواية فيروزتي الجزء السابع عشر
رواية فيروزتي البارت السابع عشر
رواية فيروزتي الحلقة السابعة عشر
عند رحيم
فيروز : رحيم ابعد شويه
رحيم : فيروزتي
فيروز : نعم
رحيم :ممكن متطلبيش الطلب ده تاني
فيروز : حاضر
رحيم حس ان هي مكسوفه ع الاخر بعد شويه
فيروز : انا هروح اعمل غدى
رحيم :و انا هغير هدومي
خرجت فيروز كان رحيم قلع القميص و تذكرت فيروز شئ و دخلت مره و انصدمت من المنظر حيث ظهرت عضلاته و كدا يعني مش عارفه اوصف 😂
ضيرت وشها و قالت انا مش عارفه اتطبخ ايه
رحيم بضحك على كسوفها دقيقه و جاي
خرجت فيروز
________________
عند رحمه
رحمه : نور
نور : نعم
رحمه : هو انتي اتصلتي على اسامه ليه
نور : انا ابداََ
رحمه : ازاي يعني اسامه عمره مكدب عليا
نور :و مين قالك انو مكدبش
رحمه : و لنفرض ان اسامه كدب فيروز كذبت
رحمه:نور طول عمرك انانيه و بتحبي نفسك
ابعدي عني
_______________
عند ياسين و رنا
رنا : هنعمل ايه الكتاب اكتب
ياسين :مش عارف
رنا :ازاي
ياسين : جاتلي فكره
رنا :فكره ايه
ياسين :……………
____________
عند رحيم
فيروز :انا خلصت كده هبدل هدومي و امشي
رحيم : محتاجه مساعده
فيروز بكسوف :لا شكراََ
ابدلت فيروز ملابسها و رحيم وصلها
و اسامه يستعد لمقابله رحيم
____________
مرت الايام و كل شئ على ما يرام و حتي بدأت الامتحانات و الكل في توتر شديد كان رحيم يهدأ فيروز و يذاكر لها و كذلك رحمه و اسامه و يوجد أشخاص يفكرون في السؤ و منهم من سافر طبعاً أسر
و ترك قلب مكسور من معاملته الجافه لها طبعاً ندي
______________
انتهت الامتحانات و الكل اخد درجات على قد تعبه
______.
في بيت اسامه
اسامه : يلا يا أمي عشان منتأخرش
والدته : حاضر يا حبيبي استنى
والده : انا جهزت يلا
والدته: يلا
_____________
في فيلا رحيم بالتحديد في غرفه رحمه تتحدث مع فيروز فديو كول
رحمه : ايه رأيك يا فيروزه
فيروز : قمر مشاء الله.
رحمه :تفتكري اسامه هيعجبه لبسي
فيروز : اسامه بيحبك بجد و في اي لبس هيحبك فيه
دخلت الداده : مشاء الله يلا عشان الضيوف جم
رحمه : حاضر يا داده
فيروز : خلاص ابقى طمنيني
رحمه :تمام باي
_____________________
جاء اهل اسامه و بدا الترحيب بين الطرفين
والد اسامه : احنا القرب منك يا دكتور رحيم في انسه رحمه لبنى اسامه
رحيم : و انا مش هلاقي احسن من اسامه و طالما دخل البيت من بابه انا موافق نشوف رأي العروسه
دخلت رحمه تحت أنظار اسامه التي لم تفارقها فهو عاشق ونظرات والدتها التي احببتها
و تمت الخطبه و كدا يعني انتو فهمين لاني مش عارفه أوضح 😂
____________
مرت الايام و بدأو في تجهيزات فرح فيروز و رحيم حتى ذهبت فيروز لتجلب اشياء لها من الخارج
دخلت المحل و لان المحل قريب من البيت كانت مرتديه بنطال و تيشرت قصير بأكمام و لبسه طرحه باهمال
فيروز : عمو انا عايزه…….
عمو الراجل يعني : حاضر
جاءت سيده كبيره في السن و قالت ممكن تيجي تساعديني عايز اشيل حجات
و لان فيروز هبله راحت معاها مشيو شويه و في روز خافت لان المكان ده مفهوش ناس كتير حتى فقدت فيروز وعيها و جاء اتنين من الرجال زي البودي جارد هما اصلا بودي جارد و اخذوها في عربيه و مشيو
رجل منهم : تم الأمر يا بيه
….. : حلو اوي اقفل
_______
عند رحيم في المستشفى كان في عمليه لسه منتهي منها و خرج وجد فيروز رنه فحاول يرن و لم يجد رد
و حاول العديد من المرات لم تجيب
قلق جداََ و اتصل بوالدها
رحيم : الو أذيك يا عمي
والدها :الحمد لله
رحيم : في فيروز عندك
والدها : دي راحت الدكان
رحيم : تلفونها فين مش بترد
والدها : معاها
رحيم : خلي اخوها يشوفها لا ن ممكن يكون حد عملها حاجه
والدها : ماشي يا بني هبقي اطمنك سلام
___________
في مكان مظلم تجلس فيروز على كرسي مقيده فيه و مقدين فمها حتى لا تصرخ
بدأت تفوق وجدت يد تتحسس وجها و شعرها
فيروز : اممممم امممم ده يعني مش عارفه تتكلم انا بألف يا جماعه 😂
الشخص : قرب منها و هو يقف خلفها اهدي يا فيروز ده انتي لسه
سمعت فيروز الصوت أصيبت بحاله من الذهول
تفتكروا ايه اللي هيحصل و مين الشخص ده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزتي)