روايات

رواية حورية الادهم الفصل الثاني 2 بقلم زولة وحيدة

رواية حورية الادهم الفصل الثاني 2 بقلم زولة وحيدة

رواية حورية الادهم الجزء الثاني

رواية حورية الادهم البارت الثاني

رواية حورية الادهم
رواية حورية الادهم

رواية حورية الادهم الحلقة الثانية

حور بغضب :يووووووه بقا طب انا اسمي حور المنشاوي

أدهم بصدمة :قصدك حور محمد المنشاوي

حور :آه… بس انت ازاي عرفت اسم بابا الله يرحمه

أدهم :مش مهم انا تعبان عايز انام ممكن تطلعو

حور :لا مش هطلع قولي انت بتعرف بابا من امتى وازاي بتعرفه

فجأة عم أدهم دخل

عم أدهم :ازيك يابني

أدهم :الحمد لله ياعمي

حور طلعت وحازم وجنى طلعوا وراها

زين (عم أدهم) :مين البنت دي يا أدهم

أدهم :دي بنت محمد المنشاوي

زين بغضب :ايه بنته ازاي عايشة انا متأكد انها ماتت في الحادث مع اختها

أدهم :اهدأ يا عمي البنت دي مش بتشكل خطر علينا دي بنت بريئة وحتى انها متعرفناش وع فكرة هي اللي عالجتني

زين :لا البنت دي لازم تموت وإذا اختها عايشة اختها كمان لازم تموت

أدهم بغضب : احنا هنفضل نقتل الناس البريئة ل امتى ياعمي

زين :أدهم متنساش انه ابوها هو السبب في موت ابوك

أدهم شرد في ذكرياته مع ابوه

زين :انا هروح ادفع التكاليف وهاجي اخدك ع البيت انت فكر هتعمل ايه معاها

وطلع

حور دخلت

حور :هتروح؟

أدهم :آه يعني هفضل هنا ل امتى

حور :بس جرحك لسة مفتوح انت محتاج عناية علشان الجرح دة مش عايز مجهود وإلا هينزف

أدهم :مش مهم… بعدين انتي ليه مهتمة فيني كدا

حور :انا بهتم بكل المرضى بتاعيني

أدهم :طب تعالي معايا ع القصر بتاعي

حور :ليه

أدهم :هتيجي بصفتك الممرضة بتاعتي

حور :بس انا دكتورة وهنا المرضى محتاجيني انا هجيبلك ممرضى

أدهم :لا انتي تعالي بس هتقعدي لحد ما ابقى كويس

حور :لا انا عندي مسؤوليات كتيرة زي المستشفى دي واختي ودراستها

أدهم :انتي عندك اخت؟

حور :آه اسمها ليليان أصغر مني

أدهم :اها طب تعالي انتي واختك

حور :لا انا هكتبلك أدوية وهبعتها مع الممرضة للقصر بتاعك

أدهم :بس…

حور :خلاص هبعتلك ممرضة

وطلعت من الاوضة بسرعة

أدهم :طب والله لجيبك انتي واختك ع قصري ومش هتطلعي منو بالساهل

بعد مدة أدهم كان رجع القصر

في اوضة أدهم

زين :ها قررت هتعمل ايه ولا اتصرف انا

أدهم :ياعمي انا قررت هجيبها ع القصر هي واختها وهيعيشو معانا وكدا هنتأكد انهم ميعرفوش حاجة عننا

زين :بس…

أدهم :ياعمي انا تعبان هنام ممكن تطلع

زين طلع وزينب جات داخلة بسرعة وحضنت ادهم

زينب بدموع :امتى هتخلي الشغل بتاع القتل دة ياادهم

أدهم :متخفيش حبيبتي انا كويس اهو

زينب بدموع :طيب شكلك تعبان هروح وهنتكلم بعدين

أدهم مسحلها دموعها :تمام

زينب طلعت

وادهم اتصل ع حد

أدهم :عايزك تجيبلي حور وليليان المنشاوي بكرة

الشخص :اوكي

أدهم قفل الفون وفضل يفكر في حور لحد ما نام

عند حور

حور دخلت البيت

اختها جريت عليها

ليليان :وحشتيني ياحوري

حور :كلها يومين بس مغبتش كتير

ليليان :كانوا أصعب يومين عليا

حور :حبيبتي انا اهو معاكي تعالي بقا نجهز الاكل لاني جعانة اوي

ليليان بضحك :طيب

في صباح يوم جديد

حور صحيت لاقت نفسها في اوضة كبيرة وغريبة

حور بصت ع المكان باستغراب وبصت ع السرير لقت نفسها جنب ادهم

حور نطت من السرير

حور بخضة :يالهوي دة المتكبر

أدهم فاق بنعاس

أدهم :مالك يابنت

حور :انا ايه اللي جابني هنا وليه انا في اوضتك وجنبك في سريرك

أدهم :مانتي الدكتورة بتاعتي هتفضلي معايا لحد ما اشفى

حور بغضب :انت مجنون صح

ادهم قام من السرير بتعب وحط ايدو ع خصرها

أدهم :اه انا ببقى مجنون اول ما اشوفك

حور وهي بتحاول تبعد عنه:ابعد يازفت انت قليل ادب اوي

أدهم :آه بعرف

حور ضربته في صدره محل الجرح وقدرت تفلت منه وجريت برا الاوضة

لاقتها زينب

زينب :مين انتي

حور :انا… انا

أدهم وهو نازل من السلم :دي الدكتورة بتاعتي وهتفضل معانا لحد ما ابقى كويس

حور بدموع :لا انا مش الدكتورة بتاعته هو خطفني لهنا

ام أدهم طلعت

كريمة :مين دي يا زينب

أدهم :دي….

كريمة بمقاطعة :انا سألت بنتي مش انت

زينب :أدهم قال إنها الدكتورة بتاعته وهي قالت إنه خاطفها

كريمة بصت ليها

كريمة :بجد خطفك

حور حكيت ليها من وقت الحادث لحد ما لقت نفسها في اوضة أدهم

كريمة راحت ضربت أدهم قلم

كريمة بغضب :كدا بتعامل البنت اللي ساعدتك

أدهم :……

كريمة :ياخسارة كان هيكون احسن لو ما عالجتك ع الاقل كنا خلصنا منك

حور كانت بتبص عليهم باستغراب

كريمة ل حور :انا هقول للسواق يوصلك

أدهم :لأ هي مش هتروح

كريمة :انت اتجننت ياواد عايز بنت ولا بتقربك ولا بتعرفك تكون معاك طول اليوم في اوضتك؟

أدهم :انا مش هعمل معاها حاجة هي بس هتساعدني لحد ما ابقى كويس

كريمة :لأ انا مش موافقة

زين :أدهم هيتجوزها وكدا عادي تفضل معاه في الاوضة

حور بصدمة :اييييه

===================

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية الادهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى