روايات

رواية مطلوب حبيب الفصل الأول 1 بقلم منة محرم

رواية مطلوب حبيب الفصل الأول 1 بقلم منة محرم

رواية مطلوب حبيب الجزء الأول

رواية مطلوب حبيب البارت الأول

رواية مطلوب حبيب
رواية مطلوب حبيب

رواية مطلوب حبيب الحلقة الأولى

_لو سمحت ممكن تتجوزني

ـ موافق طبعا هاخد معاد مع بابا وتعالي اتقدميلي

_ انت بتهزر

ـ لا هاتي بس رقمك وهاخد معاد مع بابا وهاتي عيلتك وتعالي

_ يبني انت عبيط انت الي تجيلي

ـ مش انتي الي متقدمه يبقا تعالي انتي وخلاص وياستي

 انتي عليكي الخشب وانا عليا الرفايع

 ‏

(نتعرف دي هنا طيبه خالص بس هنعرف بعدين ليه طلبت الجواز من شاب عندها ٢١ سنه عايشه مع عيله ابوها وابوها وامها متوفين)

(مالك شاب قمر شغال دكتور اسنان سايب اهله وقاعد في شقه لوحده عنده حكايه قديمه ومش بيحب اسكندريه بسببها علشان كده خد شقه لوحده في القاهره هنعرفها بعدين برضوه الحكايه دي )

هنا: انت مجنون

مالك: والله انتي الي مجنونه انك تيجي لشاب في كافيه وتطلبي منه الجواز كده عيني عينك

هنا: انا اسفه بس انا عايزه اتجوز قبل بنت عمي

مالك: ليه بتعملو سباق مين هيتجوز الاول

بقلمي/ menna moharam

هنا: انا غلطانه اني نزلت من بتنا اصلا باي

مالك: استني بس انتي هتجيبي النجف ولا انا

هنا: ايه الناس دي لاحول ولاقوه الا بالله ناس عجيبه

مالك: زي مابقولك كده كنت قاعد بشرب عصير المانجه بتاعي لقتلك واحده بتقولي تتجوزني

احمد: سيبك انت هي المانجه طلعت

مالك: اه يبني من بدري هي وي الفراوله

احمد: مش الفراوله في الشتا ايه طلعها في الصيف

مالك: تلاقيها اتخنقت هقهقهقهقهق

احمد: قوم امشي من وشي يسطا مش نقصاك

مالك: ياعم ده انا المفروض الي اقول كده ده واحده اتقدمتلي فاهم يعني اييه

احمد: يعني ايه

مالك: معرفش بس هي اتقدمتلي وخلاص

احمد: انا قايم ياعم امشي انا جعان

مالك: ايه ياصحبي ماانا عندي اكل

احمد: تلجتك فاضيه يااخويا

مالك وهو بيمسك احمد من ليقته: انا سايبك هنا نص ساعه خلصتلي الاكل

احمد بتوتر: لالا انا بس شوفتها لقتها فاضيه

مالك: مممم وفتحتها ليه

احمد: كنت كنت بدور علي ريمود التلفزيون

مالك: انت اهبل يبني بتدور عليه في التلاجه

احمد: ماانا ملقتهوش

مالك: ماانا حطيته في المكريويف ياغبي

احمد: ياعم انا ماشي ده انت دماغك لسعه

عند هنا

مني بنت عمها

مني بتكبر: هنا ممكن تيجي تشوفيلي البلوزه بتاعتي فين

هنا: يعني انتي مش لاقيه البلوزه ومش لاقيه ايدك ايدك اهي دوري بيها

مني: انتي ازاي تكلميني كده انا هقول لجدوو جدوو جدوو

هنا بتريقه: جدو جدوو

مني وهي بتجري علي حضن جدها: جدوو هنا بتتريق عليا كل ده علشان قولتلها تشوفلي البلوزه

الجد عماد: انتي يابنت

هنا: ايوه ياجدي

عماد: مني عروسه ولازم تاخدي بالك منها

هنا: ليه امها

عماد: مترديش علياا لما اتكلم انتي تخرسي

بقلمي/ menna moharam

هنا: حاضر

عماد: اعمللها الي هي عايزهه من غير ماتتكلمي كتير

عماد: مفهوم ولا لا

عماد: انتي مش بتردي ليه وكمان مبترديش عليا

هنا: ياجدي انت مش قولت اخرس

عماد: امشي يامقصوفه الرقبه من وشي

هنا: طب هخرج اجيب طلبات البيت وارجع علطول

عماد: شوفي مني لو عايزه حاجه

مني: اها تعالي وهاتي ورقه واكتبي عندك

هنا: بو*مه

مني: بتقولي حاجه

هنا: بو*مه

مني: اييييه

هنا: بقول عليكي بو*مه انتي واقعه علي ودنك

مني بعصبيه: اخرجي براااا اوضتي مش عايزه اشوف وشك ومش عايزه حاجهه

بعد شويه

هنا: انا خارجه

مامت مني: متتاخريش علشان وراكي مواعين كتير

هنا: طيب

في السوبر ماركت

مالك: اده البنت الي شوفتها في الكافيه

هنا: حضرتك في دبانه علي وشي

مالك: ها لا

هنا: ايوه انا البنت انت عايز حاجه ولا تهزقني تاني

مالك: كنت عايز اعرف اتقدمتيلي ليه

هنا: وانت مالك

مالك: ايوه انا مالك وانتي اسمك ايه

هنا سابته ومشيت

قلبه: حاسس ان فيكي حاجه وهعرف فيكي اي

عقله: اده وانا مالي بيها

قلبه: انا حاسس ان هي مش كويسه ومحتاجه مساعده

عقله: اه وانت الي هتساعدها

قلبه: وماله انا يعني

عقله: متسعدهاش

قلبه: هساعدها

عقله: متسعدهاش

بقلمي/ menna moharam

قلبه: هساعدها

مالك وهو بيحط ايده علي ودنه: باااااااااس انتو الاتنين

_ حضرتك كويس

مالك: ها اه انا بس بشوف الفراخ دي احلي ولا الفراخ دي

_ ربنا يشفيك يبني انت ماسك لحمه مش فراخ

مالك: احم انا اسف والله مكنتش اعرف انها سجق

_ لا ده انت عبي*ط بقه

عند هنا

هنا: يارب عايزه اخلص من العيله دي وقبل فرح بنت عمي

هنا لشاب: لو سمحت ممكن تيجي تتجوزني كده وكده

شاب: منعديش مانع ياقمر

هنا وسابته ومشي

الشاب مسكها من اديها: استني بس لسه متفقناش

هنا: متفقناش علي ايه انا انا كنت بعمل فيك مقلب ودي الكاميرا الخفيه ومبروك حضرتك كسبت نص جنيه

الشاب: لو الله طب ماتيجي يبقا بجد

مالك وهو بيضربه: هي مش قالتلك الكاميرا الخفيه يارو*ح امك

هنا: خلاص سيبه هيموت في ايدك

هنا: خلااصصص هيموت في ايدك علشان خاطري سيبه

مالك فاق: انا انا اسف قوم

بقلمي/ menna moharam

الشاب طلع يجري

هنا: انت كويس

مالك: اه كويس انتي كويسه

هنا: اه الحمد لله

مالك: ممكن افهم اي الي يخليكي تروحي تتقدمي لشباب كده

هنا وهي ماشيه وسيباه

مالك بعصبيه وماسك اديها: انا بكلمك متمشيش وتسبيني فهميني مااااالك وفي ايه

هنا بدموع: ايدي بتوجعني

مالك: انا اسف

هنا: عايز تعرف مالي

مالك: انا سامعك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مطلوب حبيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى