روايات

رواية طفلتي المنسية الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الجزء التاسع والعشرون

رواية طفلتي المنسية البارت التاسع والعشرون

رواية طفلتي المنسية الحلقة التاسعة والعشرون

ياسمين: شوفوا أيه جاى
فهد : أيه
ياسمين : قصدى شوف مين جاى
حور : دااا عمو
ياسمين : دا حرامى و كأن هيخطفني هنا قبل كده
حور : ياسمين أيه الكلام إللى بتقوليه ده
ياسمين : هى الحقيقي بتزعل اووي كده!!؟؟
حور : بعصبية حقيقي أيه أنتِ عبيطة؟؟!!! مستحيل الكلام إللى بتقوليه ده
ام حور : ااايه هو أنتِ ياسمين إللى بتبيع ورد على الكورنيش، طب إزاى؟؟
ياسمين : زي الناس أنا لازم أمشي
فهد : لا ي ياسمين المره دى مش هتمشي
ياسمين : مش فاهمه!!
حور : ده بقا ي ستى جوز خالتي بحبه اووي لأنه طيب وحن..
ياسمين : بقولك ده حرامى والله كأن هيخطفني هنا قبل كده
ام حور : بدأت تعيط و تقول مكنش هيخطفك كأن نفسه ترجعي لحضنه
ياسمين : بعصبية أنتوا عيله متخلفه, حضن مين ي طنط ردي على خالتك ولا أمك دى ي حور ، سلاممم
ام حور : مسكت إيدي و هى مش عارفه تتكلم من العياط
فهد : عارفه مين دول ي ياسمين
ياسمين :دول أهل حور أيه الجديد بقا
فهد : الجديد ان دول أهلك
ياسمين : وقعت على الارض من الصدمة إزاى؟؟
فهد : بحاول من شهور أوصل ل أهلك دورت على الف حاجة من بدايه المستشفى و الناس إللى راحتي عندهم و …
ياسمين : ..
فهد: بدموع و وصلت فى الأخر ل ان دول أهلك
ياسمين : بدموع بجدد!!!
فهد : اه دول أهلك و اتاكدت من ده كمان
ياسمين : كنت حاسه من أول مره سلمت فيها على حور إنها منى عارف ي فهد أول مره كنت آشوف حد و اطمن معه أول مره كنت أحس بالأمان إللى كمل فى الفرح امبارح مكنتش عايزه أمشي و..
بابا: و أنا أول مره اطمن فى حياتى لما شوفتك لكن أنتِ كنت بنت ب مئه راجل معرفتش أتكلم معاكِ و أقولك إنى حاسس إنك بنتي و..
ياسمين : بعيط جامد مكنتش أعرف إنك بابا مكنتش متخيلة إنى اشوفكم
بابا : حضني و هو بيقول ولا أنا كنت متوقع إنك تكوني عايشه و صدقت فعلاً إنك .. ، بس أمك ديما كانت بتدعى و تقول لو عايشه يارب أشوفها و أقولها أنتِ إزاى عندك أمل إنها لسه عايشه تقولي أنا حاسه إنها عايشه ولما شوفتك قولت ل حور إنك أحسن حد هنا يبيع ورد كنت عايز أعرف أنتِ من أين ، بس حور معرفتش تعرف حكايتك إللى عرف الحكاية هو فهد
حور : فعلاً مكنتش عارفه أعرف حكايته أنتِ حد كتوم اووي
فهد : المهم ان حور مش هتنفع ترجع معاكم النهارده ,لازم الاوراق تخلص الأول و الإثبات إنها بنتكم و ..
ياسمين : بس انااا
بابا : أنا مش هسيبك تروحي بعيد عنى تانى، الورق كله هيخلص النهارده هنزل القاهرة هخلص الورق الكام ساعه دول
حور : بابتسامة و دموع فعلاً لغه الارواح لا تخطئ ،فاكرة ي ماما لما كنتِ بتقولى قلبى دليلي و بنتي عايشه أقولك أنا بنتك أهو
ماما : حضنتني أنا و حور أنا عندى بنتين أجمل من بعض
ياسمين : ربنا يخليكِ ي طنط
ماما: لا أنا مامتك
ياسمين : معلش نسيت ي ماما
ماما : أول مره أحس إنى فرحانه كده
ياسمين : و أنا أول مره أحس إنى مطمئنة كده
ماما : عالطول ي حبيبتى فى فرح مع بعض
^^^ بعد ساعتين
ياسمين: أيه مين ؟؟!
حور : فيه آيه
ياسمين: بخوف مديره الدار
حور : مالها؟؟
ياسمين : أهى
حور : و فيه آيه يعنى أنتِ مش تبع حد دلوقتى
المديرة: بتعملى أيه هنا ي هانم
ياسمين : دى حور صحبتي و دى مامتها
المديرة: يعنى أعمل لهم أيه
ياسمين:..
المديرة: يلا ي هانم أنتِ حسابك معايا فل
ماما : عالفكرة أنا مامتها
المديرة: الكلام ده أنا ياما سمعته كتير
حور : حضرتك عايزة أيه؟؟؟
المديرة: هو أيه إللى عايزة أيه هاخد الهانم معايا على الدار
ماما : بس انا مش هسيبها استنى ساعتين بس و..
المديرة: الكلام ده يتقال فى الشرطه بعد ما أفتح محضر
ماما : ماشي , بس هتصل ب أبو ياسمين الأول
المديرة: تمام
حور : قدامهم وقت اد أيه ي ماما و يخلصوا؟
ماما : لسه ساعه
المديرة: يبقا لازم أسلم ياسمين فى محضر رسمي فى الشرطه
ماما : تمام يلا
^^ بعد ساعه و إحنا كلنا فى الشرطه
ماما : ها عملت إيه ي أبو ياسمين
ياسمين : اه ي بابا عملت إيه
بابا : ..
ياسمين : طب عملتوا أيه ي فهد .
فهد : …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المنسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى