روايات

رواية متمرده على عجزي الفصل السابع 7 بقلم دعاء أبوالعينين

رواية متمرده على عجزي الفصل السابع 7 بقلم دعاء أبوالعينين

رواية متمرده على عجزي الجزء السابع

رواية متمرده على عجزي البارت السابع

رواية متمرده على عجزي
رواية متمرده على عجزي

رواية متمرده على عجزي الحلقة السابعة

و يتحرك ع بيت عمر و مكه

حسين خبط و مفيش رد

رن ع مكه مقفول

و علي عمر مقفول

حسين بقلق هيكونه فين يعني نزل و ركب عربيته ع بيت فاطمه. و خبط

فاطمه. ايوه ايوه

فتحت الباب

حسين يالف خطوه عزيزه اتفضل اتفضل

حسين. بقلق مش وقته يا فاطمه انا روحت للولاد مش موجودين برن و برده تلوفناتهم مقفوله

فاطمه. بتوتره ها اه ماهم راحه شهر عسل في لندن

حسين. باستغراب و راحه في آن واحد

ازاي من غير ما يعرفوني ولا حتي يسلمه عليا

فاطمه. ماهم محبوش يقوله لحد حتي انا دنا عرفت من مازن ابن اختي

 

حسين طيب هيرجعه امتي انا عايز اطمن عليهم

فاطمه..يا راجل سيب العيال براحتهم وانا لو كلمت مازن هحاول اعرف هينزله امتي

حسين. طمنتيني يا فاطمه انتي متعرفيش انا حسيت بايه لما روحت و ملقتهمش و تلفونات مقفوله

فاطمه. طب ادخل هتفضل نتكلم ع الباب كده

دخل حسين

فاطمه. تشرب ايه بقا

حسين فنجان قهوه من بتوع زمان

فاطمه. بضحكه فاكر لما كنت تقول مفيش حد في العيله بيعمل قهوه زي فاطمه

حسين. ابتسامه فعلا محدش كان بيعرف يعمل قهوتي غيرك ولا كنت برتاح غير في الكلام معاكي

فاطمه. بتهيده ايام ماكنا عايشين مع بعض محدش فك شملنا غير ماهيتاب

حسين. انا كنت اكبر غلطان لما عارضت ابويا عشان اتجوزها

قالي مش شبهك وانا كنت بحبها من الكليه كنت شايفه البنت الحلوه و اللي كلو هيموت عليه هاا يلا كلو نصيب

فاطمه. افتكر أنها جابتلك احلي حاجه في دنيتك مكه

حسين. بحزن هي مكنتش عايزه تخلف و أما عرفت انها حامل كانت عايزه تنزل البيبي

حتي بعد ما خلفت عمرها ما اهتمت ب بنتها زي اي ام اهم حاجه في حياتها صحابها و الخروج و بس

فاطمه. ربنا بكرا يهديها لما تبقي جده

حسين. اتمني با فاطمه

و راحت فاطمه تعمل القهوه و بتقول لنفسها هتكوني فين يا بنتي انا مش عارفه اعمل ايه اقول لابوكي و يروح فيها

 

ولا أقول لجوزك و بأثر عليه و ع علاجه

اعمل ايه بس يارب

_________________

ام منه لازم تظهري يا مكه جوزك اكيد قلقان عليكي

مكه.لنفسها

هعمل ايه هقوله كنت فين و ايه اللي حصل

منه. منتسيش الكلاب دول لو مروحتيش ممكن يروحه لجوزك

مكه. بخوف و عياط طيب اعمل ايه اعمل ايه

منه انا هقولك تعملي ايه بالحرف الواحد اسمعي

_________________

في شقة كاظم

محمد. كلمت مكه

كاظم. بنت الكلب بكلمها تلفونها مقفول

محمد. يعني ايه راحت المصلحه

كاظم. عليا و علي اعدئي

محمد. طيب انا هكلم فيفي

محمد. الو ايه فوفتي عامله ايه

فيفي. تمام .. في حاجه ولا ايه

محمد. بصراحه اه احنا بنتكلم مكه تلفونها مقفول

فيفي. يعني ايه و من امتي

محمد. كاظم بيكلمها بقاله كام يوم مقفول نعمل ايه

فيفي. روحلها البيت

محمد. ايه لا طبعا افرضي جوزها اتهور

فيفي. مين ده اللي يتهور انت ناسي أنه مشلول

وبعدين انت هتروح اكنك بتزورها عشان بقالنا فتره مش بنشوفها

و منها أنها تخاف و تجيب الفلوس

محمد. طيب تيجي معايا

فيفي. بضحكه خبيثه بس كده عيوني ياما نفسي اشوف مكه مكسوره

__________________

عند فاطمه الباب بيخبط

فاطمه. ايوه جايه اهو

تفتح الباب

فاطمه. بصدمه مكه

مكه. ايوه يا طنط

فاطمه. بصوت عالي نسبيا و قلق انتي كنتي فين ده كله جوزك قلقان عليكي

مكه. بخوف عمر هو فين عمر

انا روحت ع البيت مفيش حد و معيش مفتاح

فاطمه. جوزك سافر لندن في شغل و ميعرفش انك مختفيا بس هو كل ما يرن مقفول و وصاني اروحلك و روحتلك كذا مره مفيش حد كنتي فين

مكه. بعياط انا كنت مخطوفه

فاطمه. بصدمه ايه

مكه. وانا راجعه اتخطفت و كانو بيحاوله يتصله ع عمر مقفول لحد ما عرفت اهرب

فاطمه.وقعت نتيجه انها مريضة قلب

مكه. طنط يالهوي اعمل ايه

و اتصلت ع الاسعاف و خدة فاطمه.

مكه. ها يا دكتور طمني

الدكتور. للاسف ………

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متمرده علي عجزي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى