روايات

رواية أمان قلبي الفصل السادس 6 بقلم إسراء ابراهيم

رواية أمان قلبي الفصل السادس 6 بقلم إسراء ابراهيم

رواية أمان قلبي الجزء السادس

رواية أمان قلبي البارت السادس

رواية أمان قلبي
رواية أمان قلبي

رواية أمان قلبي الحلقة السادسة

دخل أمان جوا وقفل الباب، ولقى مفيش صوت فقال في نفسه: هى نامت ولا إيه؟
ودخل يشوفها لكن وقف بصد*مة
كانت قاعدة بتاكل ر*نجة ومشمرة إيدها وبوقها مليان بصتله وقالت: تعالي بسرعة الحق لقمة قبل ما أخلص عليه، جبته معايا من بيتنا قبل أجي هنا
أمان بتقز*ز: لا شكرا مش عايز، بس المفروض أنتِ فلازم تاكلي حاجة خفيفة
نور: لاماعنديش الكلام دا، عايزني يجيلي أنيـ ـميا وأمشي دا*يخة ولا إيه؟ وبعدين أنا باكل محشي في نص الليل عادي والكل اللي نفسك يشتهيه
أمان بقر*ف: اها واضح فعلا طب البيت بيتك أنا داخل أنام
نور: ماشي خلي بالك من نفسك
أمان: ليه السرير من غير فر*امل ولا في كمـ ـين هيقابلني في الطريق
نور: ادخل نام وأنت ساكت
دخل أمان باستغراب وهو يخبط إيد على إيد: إيه الو*رطة دي يا جدعان؟
قامت نور بسرعة وراه وهى بتقول: أنت رايح تنام فين؟

 

 

أمان بتحذ*ير: إياكي تقربي أكتر يا نور خليتي ريحة الأوضة ز*فرة اطلعي غسلي الأول ولا خدي شاور أفضل
نور بز*عل: بقى أنا ريحتي ز*فرة يا إدريس، ماشي شكرا، وطلعت بز*عل
جري وراها وقال بسرعة: لا طبعا دا أنا بهزر معك يا حبيبتي
نور بصد*مة: أنا فعلا حبيبتك؟
أمان: مش المعنى اللي فهمتيه دي أنا بقولها لأي حد وحتى عم فتحي بتاع المستشفى
نور بصد*مة: أنت عيا*ن ولا إيه؟ طب ما قولتش ليه؟
أمان: لا أنا دكتور فيها
نور: بجد دكتور إيه؟
أمان: دكتور قلب
نور بفرحة: بجد!!! طب عا*لجلي قلبي يلا
أمان باستغراب: ماله يعني
نور: بيدق بسرعة لما يشوفك
أمان بهدوء: ماشي…..إيه قولتي إيه؟
نور بضحك: اللي سمعته أصل بسمع كدا في الأ*فيهات
أمان بارتياح: اها فهمت طب يلا هروح أنام برا
نور: ماشي، وأنا شبعت الحمد لله هروح أغسل

 

 

في اليوم التالي كان أمان راح المستشفى، ونور روقت الشقة ونزلت تشتري طلبات للبيت وطبعا اتأخرت لأنها كانت بتسأل على أي سوبر ماركت قريب
بعد ما جابت اللي محتجاه ووصلت البيت دخلت لقيت أمان قاعد مضا*يق ومتو*تر، وأول ما شافها قال: كنتِ فين دا كله يا نور، وقلقتـ ـيني عليكي وكمان مش معايا رقمك
نور: كنت بجيب جوز هند
بقلم إيسو إبراهيم
أمان باستغراب: جوز هند مين؟ ويقربلك إيه؟ ومين هند دي؟
نور بضحك: قصدي دا اللي بيتحط على الحلويات أصل عايزة أعمل بسبوسة بجوز الهند
أمان بصلها بقر*ف وخد موبايلها وكتب رقمه ورن عليه، وحط الموبايل تاني وسجل رقمها، وقال: والنبي هتجلـ ـطيني
نور بضـ ـيق: ماتحلفش غير بالله يا أستاذ عشان حر*ام
أمان بهدوء: حاضر وشكرا عالمعلومة، ودخل يغير
نور بلا مبالاة قالت: غريب الراجل دا، إما أدخل أعمل اللي عايزاه
دخلت تعمل البسبوسة فدخل قالها: عملتي غدا، ولا هنحلي بدون ما نتغدا
نور ببراءة: لا هتتغدا طبعا، في رنجة بالخل والليمون في التلاجة
أمان وهو على آخره: هو لو كان كيس شيبسي بالخل والليمون كان هينبلع على ساندويش جبنة أفضل
يابنتي مابكلش الرنجة ولا بحب الز*فارة أصلا يعني ماليش في الأسماك
نور بعو*جة بو*ق: مش عارفة بتد*لع على إيه؟
أمان بضـ ـيق: ولا أد*لع ولا أتعو*ج سلام هروح أكل في أي حتة

 

 

نور: براحتك بس متتأخرش عشان خلاص هدخل البسبوسة الفرن
أمان بز*هق: هناكلها سخنة يعني ولا إيه؟
نور بضـ ـيق: روح يا أخينا خليني أشوف ورايا إيه؟
نزل أمان بضـ ـيق وقال: أدي آخرة الجواز بكرة تقولي خد الزبالة في إيدك وهات خضار وأنت جاي دا إيه التعـ ـب دا
بعد نص ساعة اتصلت نور عليه فردت عليها بنت
نور باستغراب: أنتِ مين؟
البنت في الموبايل: مراته يا حبيبتي أنتِ اللي مين؟
نور بصد*مة: نعم؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أمان قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى