روايات

رواية حكايه مروه الفصل الثاني 2 بقلم تاليا

رواية حكايه مروه الفصل الثاني 2 بقلم تاليا

رواية حكايه مروه الجزء الثاني

رواية حكايه مروه البارت الثاني

رواية حكايه مروه
رواية حكايه مروه

رواية حكايه مروه الحلقة الثانية

ليضل يض.رب بها بكل قسوه وجبروت يض.رب بشده في تلك الفتاه الذي تتمنى تكون اخر أنفاس تلتقطها من هذه الحياه الذي كرهتها بشده … وقف عن ض.ربها لما رااا هذه الفتاه تن.زف بشده من ساقها… ومن فمها…. ومن انفها… تن.زف بكل جسمها… والأهم من ذالك قلبها…. ولكن لم يبالي لهذا المنظر…. ليتركهاا

حسن. تعالا شوف بنتك ومعاك دكتور شكلها م.اتت اهو على الاقل نرتاح

ذكريا (والدها) مش قلت براحه علي البت ي ابو علي..

 لسه ضعيفه وصغيرا

حسن. تعالا ي تلحقها ي تم.وت

ذكريا بخوف. حاضر حاضر

(لياتي ب الدكتور ولكن ينصدمو بمنظر تلك الفتاه المسكينه الذي لا حول لها ولاقوه…

حسن ببرود. مش وقت صدمه منك لي

الدكتور. حد يشيلها

حسن. ومتشلهاش انت لي

الدكتور بعدم استيعاب له. انت جوزها شيلها

ليدتخل ذكريا خوفا من هذا الغبي

ذكريا. ه… هشيلها انااا

(ليدخلوها. غرفتها العينه.. الذي تشهد لها كم عانت.. لو الجدار يتكلم.. لبكا بحرقه لما راا من تعذ.يب تلك الفتاه ا… ف تلك الفتاه تعذبت بشده في تلك الغرفه… اخذ يداوي جرحه.. ولكن اي جروح يداويها… ف لم يكن قلبها اي طبيب…. لينهي

الدكتور ل ذكريا. بنتك اجه.ضت

ذكريا. امم واي تاني

الدكتور ب اندهاش بطريقتهم. انتو ازاي كده بقولك بنتك اجهضت وكمان الرحم اتأثر من ض.رب الحيوان ليها واحتمال متخلفش تاني.. غير جروحها.التانيه انت ايبي دي عيله ازاي تجوزوها دلوقتي ازاي

حسن ببرود. خلصت يلا اتكل عليي الله

الدكتور. همشي بس على القسم

حسن. عيالك هيوحشوك وقتها ي دكتور

الدكتور ب خوف. هي حصلت لكده

حسن. ايوه ويلا وانت كمان غووور

ذكريا. حااضر

(ليذهبو ويترك تلك الفتاه لا يسأل عنها ويخرج للهو..)

بعد ساعه

(تفتح عينها ببطئ شديد ولكن كانت تتمنا لا تكون في هذه الغرفه التي تكره سقفها كلما فتحت عينها ترا… وأخذت تتذكر ما حدث… لتبكي بشده… تبكي وتقول…. ياااارب…. ياربي… انا تعبت…. معدش قادره… ال زيي بيدرسو وعايشين الحياه… لي كده ياربي… ابتلائك صعب المرادي… يارب… صعب اوي….. ليدخل عليها

حسن. صحيتي ي سنيوره

لتنظر له بدموع وصمت ليكمل

حسن. قومي يلااا

مروه ب تعب. م.. مش…. قادره… والله

حسن. مليش في قووومي انا عايز حقوقي الزوجيه

لتنظر له بتعجب

مروه بتعب وبكاء . انت بتقول اي.. بتقول اي… انا مش قادره أقف بسبب ض.ربك… انت واحد متخلف… انت عاوز اي مني… مش انا مش مراتك عاوز اي

حسن. عايزك.. قومي يلا. لو رجعت وملقتكيش.. وقتها انت عارفه اي ال هيحصل

مروه. هق.تلك وارتاح وقتها

حسن. هه لا حلوه قومي يلا ي عسل

(ليتركهاا… لم تقدر على الوقوف ف هي تعلم هذااا الغبي سوف يعذبها مره ثانيه.. لم تقدر.. ان تقف.. لتنزل من على السرير.. ولكنها لم تكمل خطوه.. وقعت ف هي تعبانه بششده… ولكن من يشعر بها.. لتصل الي الدولاب.. وتغير وهي تبكي ملابسها… ولكن.. أرتدت..تيشرت بدل الثاني ولم تقدر على تغيير بنطلونها لتبقى به … لتقوم من على الأرض… لترا هل ذهب.. لتهرب من هذا المكان اللعين.. حاله صمت على المنزل… لتعلم انه ذهب.. لتبتسم.. ف هذا الباب مفتاح حريتها… وأخذت تمشي ببطئ.. ولكن تصاحبها القوه

مروه ب دموع . يلا ي مروه يلا… هانت… يلا نمشي من هنا يلا💔

لتصل الي الباب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايه مروه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى