رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل العاشر 10 بقلم فوفه
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الجزء العاشر
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي البارت العاشر
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الحلقة العاشرة
تاني يوم تليفون قاسم بيرن
قاسم بنوم=الو
عسكري بخوف=قاسم بيه انت لازم تيجي المكتب حالا
قاسم بأستفهام =في ايه
عسكري بتردد=اصل اااا اصل ادهم السيوفي هرب وفي عساكر استشهدت وفي جرحه كتير
قاسم بعصبيه مخلوطه بحزن=ازاي ومين اللي هرب ومين هربو
عسكري=منعرفش يافندم لما كان بيتنقل جتنا اخباريه بأن في انفجار روحنا لقينا عربية النقل بس هوا مش فيهم
قاسم=تمام انا جاي حالا اسحبولي تفريغ الكاميرات في المكان اللي هرب فيه
عسكري =حالا يافندم
وقفل
قاسم غير هدومه ونزل
قاسم=صباح الخير
الكل =صباح الورد
اسماعيل =في ايه يابني
قاسم=عاوزك تشدد الحراسه على بيتنا وبيت خالتي وبيت خيري السيوفي
اسماعيل =هيا في حاجه حصلت
قاسم=ادهم هرب من السجن ولسه الخبر وصلني
اسماعيل بعصبيه =هرب ازاي
قاسم وهوا ماشي=هقولك كل حاجه لما ارجع بس متخليش حد يطلع الا لما ياخد الأقلام اللي فيها الأجهزة عشان نبقو عاملين حسابنا
اسماعيل=تمام يابني ربنا معاك
قاسم ركب العربيه وراح جري للقسم ودخل المكتتب ورما الجاكت على الكرسي
قاسم بعصبيه =تفريغ الكاميرات يجي حالا
العسكري بخوف=حالا يافندم
عند ادهم
مجهول =نورت بيتك يا ادهم
ادهم=بنورك ياعمي
عم ادهم =اممم المهم اهلك عرفو انك لسه عايش
ادهم=اكيد واكيد برضو عرفو اني هربت
عم ادهم=معتقدش
ادهم=وليه
عم ادهم=قاسم هيخاف من تصرف ادم وخصوصا كتب كتابه قريب مش عاوز ادم يتهور ويعمل حاجه
ادهم=كتب كتاب مين
عم ادهم=قاسم وادم وواحد تاني اسمه محمد كلهم في نفس اليوم.
ادهم بخبث=حلوو اوي
عم ادهم =ناوي على ايه
ادهم بضحكه شر=كل حاجه في وقتها حلو
في فيلة محمد
ريم= حمووودي
محمد=نعم
ريم=عاوزه اروح عند خالتي
محمد=تمام بس
ريم=بس ايه
محمد=ثواني ارد على التليفون
محمد=الو يا قاسم
قاسم =انت فين
محمد =في البيت ليه
قاسم =بص مش عاوز تلمح لريم ان في حاجه بس ادهم هرب
محمد راح بعيد عن ريم=هرب ازاي
قاسم =هقولك بعدين بس متخليش ريم تطلع لوحدها وخلي معاكم حراس
محمد =تمام وقفل
محمد =يله اجهزي هروح معاكي
ريم=في ايه
محمد بمرح=يله يابت عاوز اشوف حبيبتي
ريم بخبث=ياسيدي ياسيدي الحب مقطع بعضه
محمد بضحكه =طيب ياختي اطلعي
وراحو عند اسماعيل ولقو ادم
محمد=اوبااا انت هنا
ادم=اومال مش بيت اهل حبيبتي وغمزله
محمد=هههههههههه طيب خليكم انتو هنا انا هروح اشوف نور
ليلى =الله الله وحطت ايدها على دقنها صحيح مين لقا حبابه نسى صحابه
محمد=ههههه لا ياخالتي وبعدين حبيبتي دي تبقى مش بنتك
ليلى =كل بعقلي حلاوه ياض يابكاش
ريم=لا مش بياكل حلاوه ده بياكل نوتيلا
محمد=ياخفه
ريم=بس يلا
محمد فتح بوقه=يلا
ريم =اه يلا
محمد شد ودانها=هتتعدلي ولا اعاقبك
ريم حضنته ورفعت وشها=عاقبني يله
محمد بادلها الحضن بحب=بعد النضره دي متهونيش عليا
ريم =هههههه
ادم=طب انا مش مكتوبلي احضن
محمدبغيره=بس يلا بعد كتب الكتاب
ادم=خلاص هما فاضل يومين كتب الكتاب
محمد حك ودانه=بفكر أجل كتب الكتاب
ادم=نعم ياروح امك متخلينيش اتغابى عليك مافيش حاجه هتتأجل
دخل قاسم=ايه دي ياخونه في خناقه من ورايه
ادم=الحق ياعم عاوز يأجل كتب الكتاب
قاسم=متخلينيش افرغ المسدس فيك يامحمد اضبط كده وخلينا نفرح
ريم ببكاء حضنت محمد=لالا ياقاسم حتى هزار متهزرش انا مش هقدر استحمل ان تحصلو حاجه
محمد=يابت ياهبله دول بيهزرو مستحيل نأذي بعض
ادم=خلاص ياريم بطلي حركات الاطفال دي
ريم =😛انت مالكش دعوه حمودي حبيبي اعمل فيه اللي يريحني
الكل ضحك على طفولتها
في المكتب اسماعيل وقاسم ومحمد وادم
قاسم=المهم مش عايز واحده فيهم تعرف هيقلبوها غم
الكل =تمام
قاسم=ادم
ادم=نعم
قاسم=عاوزك تعمل وشم في ظهرك
ادم بتعجب=ليه
قاسم=عشان نعرف نفرق بينكم
ادم=تمام هروح حالا
محمد=طب ايه اللي يضمنكم ان ادهم يراقبو ويعمل نفس الوشم
قاسم=عارف انا اللي هعمله الوشم
ادم=نعم ياخويه
قاسم =بعرف اعمل وشم ومش عاوز حد يعرف الوشم حتى ريم
ادم =تمام
في يوم كتب الكتاب
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )
الجمله اتقالت والكل اتبسط وبيرقص
بس ولا فرح بيدوم ولا حزن بيدوم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي)