روايات

رواية لا بأس بالحب الفصل الأول 1 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب الفصل الأول 1 بقلم نهى

رواية لا بأس بالحب الجزء الأول

رواية لا بأس بالحب البارت الأول

رواية لا بأس بالحب
رواية لا بأس بالحب

رواية لا بأس بالحب الحلقة الأولى

وانا ماشيه في الشارع شوفت واحد وسيم

تيا/ ممكن تتجوزني

نديم / افندم

بص لقاها بنت عندها 13سنه

تيا / موافق ولالا

نديم نزل لمستواها وقال / انتي لسه صغيره علي الكلام ده يا حلوه

تيا بفرحه / يعني انا حلوه

نديم بأبتسامه / ايوا

تيا / خلاص لما اكبر يعني هتتجوزني

نديم / حد يطول يتجوز القمر ده

فوقت من سرحاني علي صوت صبا اختي

صبا / سرحان في اي يا نديم

نديم / ولا حاجه

صبا / طب يلا الفطار جاهز

نديم / اوعي تكوني ولعتي في المطبخ

صبا بضحك / لا متخفش يلا بينا

تعريف الابطال

نديم السويفي عنده ٢٥ سنه عايش مع أخته صبا

صبا اخت نديم بتحب نديم وبتخاف عليه ، هي ونديم ناقر ونقير اخوات بقي وعندها٢٠ سنه في كليه الطب

تيا صبحي عندها ٢٠ سنه في كليه الطب

نرجع

نديم نزل تحت هو وصبا

نديم بكدب / تسلم ايدك يا صبا

صبا / نديم متكدبش عليا انا عارفه اني مش فالحه في حاجه حتي الطبخ

نديم قرب منها وقال/ مين اللي قال كده ده احسن من أكل المستشفيات

صبا بصتله وضحكت

نديم / ايوا كدا متزعلش نفسك يا جميل

صبا / ربنا يخليك ليا يا حبيبي

نديم / ويخليكي ليا يا قمرايه

انا همشي عشان عندي شغل

صبا / ربنا معاك يا حبيبي

( نديم مشي وصبا اتصلت ب تيا )

صبا/ اصحي يا غيبوبه هانم

تيا بنوم / علي فكره انا لبست

صبا / انتي لسه اصلا مغسلتيش وشك قومي يا بت انهارده اول يوم في الكليه

تيا / خلاص قايمه اهو اقفلي

صبا / لا عشان ممكن تنامي يا آخره صبري

( ملحوظه يا شباب نديم عمره ماشاف تيا لان تيا مكنتش بتروح عندهم الڨيلا)

تيا/ اقفلي يابت

صبا / دقيقتين والقاكي لبستي

تيا / حاضر سلام

(قفلت تيا مع صبا وقامت عشان تجهز )

تيا / صباح الفل يا ست الكل

ثريا / اي النشاط والهمه دي وبعدين صباح النور

تيا / مفيش بس البت صبا عايزاني اروح معاها الكليه

ثريا / طيب اجهزي عشان تفطري

تيا / هو امير فين ( اخوها)

ثريا / نزل الشغل

تيا / كان نفسي ارخم عليه

ثريا / بطلي رغي ويلا اجهزي

تيا / حاضر متزقش الله

ثريا/ عوض عليا عوض الصابرين

( تيا غسلت وشها واتؤضت وأدات فرضها )

تيا/ عايزه حاجه يا ست الكل

ثريا / عايزاكي تروحي عند صبا لحسن تتهزقي

تيا / خايفه عليا يا ثريا ( وحضنتها)

ثريا/ ايوه يا حبيبتي

تيا قبلت ايد ثريا وجبينها ومشيت

تيا / فينك يا صبا الكل”ب

صبا / انا في الكافتيريا

تيا / يا طفسه

صبا / البطاطس السوري تحففه يا تيا

تيا / شكلك انتي والبطاطس هتتجوزو

صبا / اخلصي عشان نفطر مع بعض

تيا / طيب

عند نديم

نديم / سحر عايزك تخلصي كل الملفات دي

سحر / حاضر يا بيه

نديم / قولتي اي

سحر/ حاضر يا بيه

نديم. / انا مسميش بيه انا اسمي نديم وبعدين احنا كلنا بنشتغل سوا عشان تكبر الشركه ولا اي

سحر / ربنا يخليك يا بيه

نديم / تاني اسمي نديم

سحر / حاضر يا نديم

عند صبا و تيا

( في المحاضره الدكتور بيشرح الجث*ه وتيا اول ما شافت الجث*ه أغمي عليها ) .

صبا اول ما شافتها جريت عليها

صبا / تيا فوقي بتت فوقي

دكتور المحاضره / هتوها نشرح*ها بدل الجث*ه

( صبا اتصلت على نديم )

صبا / نديم عايزاك تيجي بسرعه

نديم بقلق / فيه حاجه

صبا / متخفش بس تعالي صحبتي أغمي عليها

نديم / حاضر انا جاي بسرعه

عند صبا

جابت عصير ل تيا

تيا بفقدان وعي / ما..ماما

صبا / فوقي يا تيا ( وقعدت تضربها علي وشها )

تيا / هموتك يا صبا عايزه انام

صبا / نعم يروح ام*ككك

تيا واتعدلت / مالك يا صبا

صبا/ انتي مش أغمي عليكي

تيا / والنبي منا عارفه بس كنت نايمه ومش حاسه بحاجه وانتي عارفه أن نومي تقيل

صبا. / حصل خير انتي كويسه دلوقتي

تيا / ايوه الحمد لله

صبا / بصي انا اتصلت علي نديم اخويا

تيا بنرفزه/ اوفف يا صبا بتتصلي عليه لي

صبا بعصبيه / حضرتك كان مغمي عليكي

نديم/ أهدوا يا جماعه مش كدا

تيا/ وانت مالك يا بغل

نديم / انا بغل

تيا / ابعد عني دلوقتي لو بتعاكس هنفخك عشان مش ناقصه

نديم / انا

تيا بمقاطعه / لو مبعدتش هقولهم انك بتحر*ش بيا

نديم / اتحر*ش بمين يا وليه انتي

تيا / انا وليه

نديم وبصلها وسرح في جملها

تيا / انا عارفه اني حلوه

نديم في نفسه أخيرا لقيتها بعد ٧ سنين

تيا / مترد ولا القطه كلت لسانك

صبا / باااااس انا صدعت منكم

تيا ده اخويا

تيا/ ياه علي الكسفه اللي انت فيها يا حازم

تيا / انا اسفه جدا لحضرتك أصل اي حد يشوفنا بيعكسنا في الكليه الز*بله دي

نديم / نعم ياختي وبص ل صبا حسابك معايا بعدين

نديم / يلا عشان اوصلك

تيا / يلا يا صبا

صبا / هو انا مقولتلكيش

تيا/ لا مقولتيش

صبا / انا هقعد انقل المحاضرات وانتي امشي مع نديم

تيا / حسابك معايا بعدين يا كلب البحر

نديم / يلا يا … هو انتي اسمك اي

تيا / تيا

نديم / طيب يلا. يا تيا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا بأس بالحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى