روايات

رواية ظلمت نفسي الفصل الثالث 3 بقلم جوري البدري

رواية ظلمت نفسي الفصل الثالث 3 بقلم جوري البدري

رواية ظلمت نفسي الجزء الثالث

رواية ظلمت نفسي البارت الثالث

رواية ظلمت نفسي الحلقة الثالثة

فريدة بخبث : يكونش ي نغم يحبيبتى زعلانة عشان حملتى وملحقتيش تتهنى بالجواز
جابر وعزيزة بصدمة : حمل ايه ي ست انتى !!
اكملت فريدة بخبث : ايوة حامل مالكو مستغربين ليه ويا عالم اللى ف بطنها دا ابن ابنى ولا ابن حد تانى
حسن بنفاذ صبر وعيون حمراء : ماااااما ايه اللى انت بتقوليه ده
جابر راح ناحية نغم اللى بترتعش ودموعها نازلة زى الشلال
جابر بغضب : صحيح اللى حماتك بتقوله دا يا نغم
نغم برعشة : والله ي بابابا استنى بس هف هفهم…
جابر : صفعها صفعة قوية خلتها وقعت على الارض … يعنى صحيح ونزل ضر’ب فيها
ولكن حسن لحقه بسرعة
حسن : من فضلك ي عمى نغم دلوقتى مراتى دى حاجة بنا واحنا هنحلها سوا اللى ف بطن نغم دا ابنى وانا معترف بغلطى لو سمحت ي عمى سيبها انا السبب هى ملهاش ذنب
جابر بغضب : لا انا مش هسيبها وزق حسن ومسكها من شعرها …قدامى ي بت ال*** وانت ورقة طلاقها توصلها وانا قبل م اوصل البيت هكون دفنها بايدى … انا ايش ضمنى ان اللى ف بطنها دا ابنك اتريها كان كل اما عريس يجلها ترفضة وانا وامها اقول ي واد سيبها يمكن مش عجبها يمكن يمكن بس لااا انا مش مغفل ف بنتى اللى تضحك عليا وتبيع نفسها … قداااامى ي ف*** اتشهادى عشان اخر يوم ليكى النهاردة

 

 

نغم بدموع واستنجاد بحسن : عشان خاطرى يابا سيبنى الحقينى ي ماما الحقنى ي حسن ابوس ايدك انقذنى منه
وفريدة واقفة مرعوبة من اللى بيحصل مكنتش تعرف ان الموضوع ممكن يوصل لكده
حسن : شد نغم بقوة من ابوها بالعافية
حسن : عمى سيبها النهاردة واحنا هنعمل تحاليل ونثبت اللى ف بطنها دا ابنى والله هنعملك كل اللى عاوزة بس سيب نغم وانا اوعدك انها مش هتوزركو نهائى طالما انت مش عاوزها وعاوز تق’تلها
عمى نغم مراتى مش خارجة من البيت …
وخدها ف لمح البصر ودخلها اوضة النوم وقفل عليها بالمفتاح ورمى المفتاح من تحت الباب لنغم
جابر بغضب : ماشى هى لوية داع يعنى ماشى يا نغم من النهاردة ابوكى وامك ماتو ولو فكرتى بس ترنى علينا ولا تزورينا ساعتها اقرى على نفسك الفاتحة يلا بينا ي عزيزة وامشى هو وعزيزة المنهارة من البكاء على حال ابنتها
حسن بغضب وعيون حمراء عند روئية والدته : لييييه ي امى عملتى كده ليييييه انا مش منبه عليكى وقايلك اهل نغم خاصة ميعرفوش
ليييه
فريدة ببعض الخوف والتمثيل : انا كان قصدى افرحهم ان بنتهم حامل بس يقطعنى نسيت ان مينفعش تكون حامل اول يوم كده
حسن بعيون حمراء وغضب : برررررة ي امى اطلعى برررررررررة ااااه
خرجت فريدة مسرعة وهى تبكى بخوف من الذى فعلته ومن رد فعل حسن
فى فيلا جاسر وصخر الزيات

 

 

جاسر باستفزاز : مووت مراتك ده كنت انا سبب موتها بس دى حاجة بسيطة كده عشان ابوك يفضلك عليا ويكتب كل الاملاك باسمك اينعم انتقامى منك لسه بدرى عليه بس متقلقش دورك جاى يعنى خليتك اعمى وواحدة واحدة كده هاخد منك حاجة شكل اصل بينى وبينك بتمتع اووى وانا بعذ’بك
صخر بكره وعيون حمراء: والله ي جاسر لندمك على كل كلمة وقريب اووى اوعى تكون فاكر عشان انا اعمى وانت مكتفنى انى كده عاجز لا وربى لوريك ي جاسر
جاسر بسخرية:ههه طب اقى انده عليا اغطيك وانت بتحلم عشان متقومش مفزوع من النووم بااى ي ي صخوورة هههه
خرج جاسر من الفيلا واتصل ب صديقه لاخباره بشئ ما
بعد خرووج جاسر بفترة
فضل صخر يصرخ باعلى صوت ليه
واميرة مكنش جايلها نوووم
فكانت بتتمشى ف الحديقة بعد خروج جاسر
سمعت صوت صراخ
فضلت تتبع الصوت لحد م وصلت لغرفة منعزلة شوية عن الفيلا
وكانت قديمة ولها ترباس مقفولة بيه من برة
فتحت الترباس وشافت شخص قاعد على كرسى ومربوط وبيصرخ
اميرة بصدمة : ةنت مين وبتعمل ايه هنا
هدأ صخر عندما سمع صوت غير صوت جاسر
صخر : انتى اللى مين
اميرة : انا مرات جاسر انت بتعمل ايه هنا ومين اللى حبسك هنا
صخر بعيون حمراء: انتى مراته ماشى بس انا مش هطلع ندل زيه واعمل زى م هو عمل
اميرة بنفاذصبر : عمل ايه وانت مين

 

 

صخر بجمود : انا مين انا صخر اخوه وعمل اى ف هو عمل كتير واولهم قت’ل مراتى بس وربى م هسيبه
اميرة بصدمة : ااييه اخووه ويعمل فيك كده وكمان قت’ل مراتك
صخر :ايوة
اميرة بتفكير : طب ايه رأيك اساعدك واخرجك من الاوضة دى وانت تساعدنى ف الانتقام من جاسر
صخر : من غير م تقولى يلا فكينى عاوز اقولك حاجة كمان انا عمى يعنى واحدة واحدة معايا كده واحنا خارجين
اميرة بصدمة واتأثر : اييه اعمى يحراام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلمت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى