رواية عوضي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا فادي
رواية عوضي الجزء الثاني عشر
رواية عوضي البارت الثاني عشر
رواية عوضي الحلقة الثانية عشر
ريم لسه هترد الباب اتفتح
ريم من الخضه بترمي الفون علي الارض
احمد بترجي : اسمعيني ياريم عشان خاطري
ريم بتوتر : ا انت عايز اي
احمد : عايزك يا ريم انا عارف انك كنتي مغصو’به علي الجوازه دي وانك مش بتحبيه وانا بحبك ياريم بحبك من واحنا صغيرين عمرك ما فارقتي خيالي كبرتي قدام عيني
وكان حبي ليكي بيكبر معاكي كنت مستنيكي تخلصي الجامعه عشان اعترفلك بحبي ليكي بس عرفت انك وبيكمل بخزلان : عرفت انك بقيتي متجوزه
ريم بجمود : طب انت بتقولها بنفسك متجوزه وبحب ادهم وانت بس جاي تبوظ حياتي
احمد قاطعها في الكلام
احمد بكسره : طب وانا،، انا ضحيت كتير عشانك انا الوحيد الي كنت جمبك ومعاكي وبخاف عليكي،، طب والخروجات!! وكل الحاجات الي بتحبيها الي كنت بجبهالك كل ده مابينلكيش ان بحبك حتي
وبيكمل بضحك
طب و كل الي عملتو عشان اوصلك في الاخر بتحبيه!!
ريم : ايوا.. امشي يا احمد احسنلك انا متوقعتش منك خالص انك تحطني في موقف زي ده انا مكنتش بفكر فيك كده انا كنت بعتبرك اخويا عشان معنديش اخوات ولاد زي ما انت عارف وانت قولتلي كده انك هتكون اخ ليا
احمد بعصبيه : كنت بقولك كده عشان مضايقكيش كنت خايف لتبعدي عني
ريم : احمد ارجوك امشي
احمد بزعيق : مش همشي من هنا إلا وانتي معايا
وهو باين الذوق مبيكلش معاكي وبتحبي انك تتغص’بي علي الحاجه
وبيشيدها من ايديها بقوه و غص’ب عنها
ريم بصُراخ : اااه اايدي سيبني انا مش هروح في حته يا احمد
احمد بعصبيه : هتيجي معايا غص’ب عنك وبيضربها بقوه علي وشها بالقلم لدرجه الاغماء!!
وبيشيلها ويمشي من البيت
___________________________________
ادهم : ده وقتو العربيه تعطلل
بيجيلو مكالمه من رقم غريب
احمد بأنتصار : هييح مش قولتلك هخدها منك مصدقتنيش
فلاش باااك
حازم : خلاص يا ادهم هيموت في ايدك
حازم : مش كده يا ادهم بالتفاهم
ادهم بعصبيه : بيقولك بيحب مراتي وعايزني اتفااهم !!
احمد وهو مربوط : هندمك يا ادهم وهتشوف هيجي اليوم الي اخدها منك
ادهم اتعصب اكتر
حازم بيمسكو قبل ميكمل ضرب فيه
حازم بزعيق : اهديَ يا ادهم هتودي نفسك في داهيه عشان كلب زي ده
باااك
ادهم : اااه يا ابن ال****
_____________________________________
احمد : عارفه يا ريم ماما كانت مستنيه اليوم الي هنتجوز فيه بس اول معرفت انك اتجوزتي زعلت انتي كسرتي فرحتها الي كانت مستنيها وانا هرجعهالها
ريم بتفوق وبتلاقي نفسها مربوطه : انا فين
احمد : معايا
ريم بألم : احمد متخلنيش اخسر معَزتك عندي كا اخ
احمد ببرود : ياريت تخسريها
___________________________________
ادهم : تابع الموقع بتاع الرقم ده
حازم : حاضر
ادهم بزعيق : غبي مكنش لازم اسيبها هي قالتلي انها خايفه بس اناا الي استهيفت الموضوع
حازم : استهديَ بالله يا ادهم هترجعلك ان شاء الله بس اهديَ عشان نعرف نتصرف
______________________________________
سما : ها
احمد : خلاص بقت معايا
سما : تمم انا جيالك دلوقتي
احمد : مش عارف لي مش مأمنلك
سما : عيب ده انا الي ساعدتك وقيلالك علي المكان الي انت فيه دلوقتي ،، يعني كلنا في الهوا سوا
احمد : طيب
_:..
احمد : بكرا هنرجع البيت في المنصوره وهنتجوز
ريم بصدمه : ايييي مستحيل انا مش موافقه
وبتكمل بدموع وحزن : يا احمد والنبي بلاش تعمل كده وتكسر ب قلبي عشان خاطري سيبني في حياتي الي انا فيها
احمد مشي قبل متقول حاجه تعصبو عليها
____________________________________
حازم : ادهمم
ادهم : هاا لقيتو
حازم : المكان اهو موجود في *****
ادهم : انت متأكد من انو موجود هنا
حازم : ايوا يابني متأكد
ادهم : غريبه انا حاسس ان اعرف المكان ده
ادهم بيمشي بسرعه يروح للمكان
______________________________________
سامر : خالد لسه عايش
الغندوري : انا عارف انو مامتش و وجودو زي عدمو احنا معندناش دليل علي انو السبب في الحادثه الي اتعرضتلها
سامر : موقفك هيبقا عامل ازاي لما ادهم يعرف انك انت الي قتلت امهُ الحقيقيه
الغندوري : لاا مستحيل يعرف محدش غيرك يعرف ان سما وادهم اخواات مين هيقولو يعني!!!
_____________________________________
احمد بيمسك شعرها بوقاحه : تعرفي!! انا مش قادر استحمل لبكرا وعايز نتجوز دلوقتي
ريم : انت انسان زبا’له ومقر’ف بجد ومشوفتش ارخ’ص منك
احمد بعصبيه ويشيدها من شعرها : بلاش ياريم تجربي زعلي انا حلو معاكي متخلنيش اقلب عليكي.
ريم بألم : شيل ايديك يا حيوا’ن
احمد بضحك : والله وبقا ليكي صوت وبقيتي تعرفي تردي
ريم : صدقني هتزعل علي انت بتعملو ده ادهم لو عرف مش هيسيبك عايش
احمد مقدرش يتحكم علي اعصاابو و…..
_:..
ادهم بيوصل المكان
ادهم : ايوا انا جيت هنا قبل كده
ادهم بيدخل المكان لأنه عارف مداخلو ومخارجو وانو قديم وسهل الدخول لي
احمد بضحك : ادهم بيه
ادهم بيلف لي وبيمسكو من قميصو : فين مراتي يا زبا’له
احمد ببرود : تؤتؤ مراتك سابقا خلاص كلها ساعات واتجوزها
ادهم مستحملش و بكل غل وقوه بيضربو : هي شكلها نهايتك علي ايدي ياروح امك
احمد مقدرش يقوم من كتر الضرب
ادهم : ريم
ادهم بيدور في كل مكان عارفو في البيت لحد ما لاقها
ادهم بصدمه :…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عوضي)