روايات

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم منار مجدي

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم منار مجدي

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الجزء التاسع

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني البارت التاسع

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني
رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الحلقة التاسعة

هارون: شايف انكم بقيتو صحاب
أسيل:قولتلك انا الكل بيحبنى
سلوى ضحكت
يوسف:بابا طارق انت هتمشى تانى
طارق:لا يا حبيب بابا خلاص مبقاش ليا حاجه امشى عشانها
أسيل:بالمناسبه ديه انا هعمل كيكه
سما:هاجى معاكى
هارون:خليكى انتى هنا مع باباكى انا هروح مع مراتى
سما😉:ماشى ياعم
طارق ضحك:سما
سما:تعال يا بابا هارون أخلاقه اتغيرت
أسيل بصيت ليهم كده😳😳
هارون مسكها من كتفها:تعالى تعالى احنا ملناش دعوه بيهم
أسيل بكسوف:هارون
هارون:قلب هارون
دخلو يعملو الكيكه سوا
خرجو بعد ما خلصو الكيكه كانو كلهم قاعدين بيضحكو فى الجنينه فى جو عائلى دافئ وجميل
قعدت أسيل جمب رحيم وهارون جمبها
أسيل:صحيح فين مليكه مش قاعده معانا ليه
إسراء:روحت بيتها
سما:مش شايفه الدنيا حلوه ازاى
طارق شد ودنها:يا بت بس

 

 

سلوى ضحكت:جالها عريس عشان كده مشيت
أسيل:ربنا يكملها على خير
سلوى ابتسمت لأسيل
سما:هو قلبك الطيب ده الى هيوديكى ورا الشمس
هارون:بس يا بنت أسيل مش هتروح حته من غيرى
رحيم:ياعم نحن هنا
بليل
الكل طلع عشان ينام
أسيل:عارف نفسى نقضى يوم كلنا سوا وكمان ماما وساره وشريف ومنه وسامح وكمان رحيم وسما ومامتك وباباك وأسراء وطارق كمان.
هارون:بس كده هاخد اجازه اسبوع ونروح اسكندريه كلنا سوا
أسيل:بجد
هارون قعد جمبها:اكيد انا اصلا هترفد قريب
أسيل ضحكت : عادى فدايا
هارون:انتى فداكى روحى
أسيل:حاسه انى سمعت الجمله ديه قبل كده
هارون:تعالى بس كده

 

 

عدى شهرين
هارون معرفش ياخد اجازه غير بعد شهرين وبالنسبه لمالك بقا بيكلم إسراء فى التليفون كصحاب بس طبعا كلنا فاهمين بقا بالنسبه لسما ورحيم رحيم بيحاول يكلمها بس هى بتصده وبتكلمه من طراطيف مناخيرها عايزاه يكرها عشان هى كمان تعرف تكرهه بالنسبه بقا لأسيل العيله كلها بقيت بتحبها ومش هتتخيلو سلوى قالتلها تقولها يا ماما وبقو صحاب اوى وفعلا أسيل بتعاملها زى مامتها وسلوى كمان بتعتبرها زى بنتها وهارون طبعا مبسوط جدا واخيرا بقيت حياته سعيده وعرف ايه هو معنى الاستقرار لما اتجوز أسيل إلى كل يوم بيحبها اكتر من اليوم إلى قبله (اوعدنا يا رب انا وكل متابعينى السناجل🥺🤲)
هارون:يالا يا أسيل
أسيل:انا خلصت اهو هروح اساعد ماما
هارون:وانا مين هيساعدنى
أسيل:انا حضرت شنطتك برضو
جت تخرج مسكها هارون
أسيل ابتسمت:هارون مش وقته
هارون😟:يرضيكى تزعلينى
أسيل ضحكت:لا طبعا تعال.
باسته جامد وجريت منه
هارون: ماشى ماشى
أسيل ضحكت وهى خارجه رايحه عند سلوى
أسيل:ماما جيت اساعدك
سلوى:انا خلصت خلاص يا قلب ماما
أسيل:بابا جهز
مدحت:اه جهزت
أسيل:هشوف إسراء وسما
خرجت أسيل شافت رحيم
أسيل:جهزت
رحيم:ايوه وانتى
أسيل:اه جبت الجيتار
رحيم ضحك:والله العظيم جبته تحت فى العربيه
أسيل ضحكت ومشيت
جت تدخل عند إسراء شدها هارون
هارون:كفايه كده بقا
أسيل:هشوف إسراء طيب
هارون:كلهم فى العربيه يالا بقا
أسيل:ولو ولو لازم اتأكد
هارون شالها بزهق
أسيل: هارون
هارون:بس بقا جننتى هارون
ضحكت أسيل وهو شالها ونزل بيها

 

 

بعد فتره كبيره كانو وصلو اسكندريه
أسيل:بحب اسكندريه اوى
هارون:واسكندريه بتحبك
أسيل:يا راجل
سلوى:فين مامتك واختك يا أسيل
جالهم صوت مالك:جينا اهو
أسيل:مالك انت جيت
مالك:عيب عليكى
أسيل حضنته:على فكره عارفه انك مجتش عشانى
مالك:لا بسم الله ماشاء الله على ذكائك
شدها هارون:ايه عجبكم الموضوع وله ايه
مالك:يعم اقسم بالله اختى
أسيل:ششش هتتحبس يا اهبل
مالك:معرفهاش ياباشا انتى مين يا بنتى وله عمرى شوفتها في حياتى
أسراء ضحكت
مالك بص عليها :ازيك يا إسراء
إسراء:كويسه الحمدلله يالا يا يوسف
ساره:حاسه بحاجه غريبه
شريف:نفس الشعور
أسيل بضحك:ازيك يا شريف يا رخم
شريف بضيق:كويس
ساره ضحكت
هارون بص عليه بغيره:مش هندخل بقا
أسيل راحت ومسكت فى ايد فريده:تعالى يا مامتى وحشتينى مووووت
دخلو كلهم
سلوى:يالا كل على اوضه نرتاح انهارده ومن بكره بقا نبدأ فسحتنا
أسيل:بس
هارون شالها:بس ايه يالا.
الكل ضحك ودخل اوضته
فى اوضه أسيل وهارون
أسيل:هارون ماما قالت نرتاح
هارون ضحك:طيب مانا عايز ارتاح
أسيل:هارون انا انا هنام جمب ماما
هارون مسكها قبل ما تهرب:وتسبينى انام لوحدى
أسيل:على ما أظن يعنى انك كنت بتنام لوحدك قبل ما تتجوزنى برضو يعنى عادى
هارون:عادى
أسيل:انت زعلان
هارون هز رأسه
أسيل:طيب سيب ايدى.
هارون سابها وراح قعد على طرف السرير بزعل
أسيل كانت خارجه بس وقفت عند الباب ونفخت بضيق وقفلته وبصيت ليه
هارون لاحظها وكتم ضحكه وبيحاول يثبت على موقفه
أسيل نزلت راسها ليه:المفروض كده انك زعلان🙃
هارون بعد وشه عنها
أسيل لفت ليه
هارون قام وقف

 

 

أسيل زقيته قعد تانى:وبعدين بقا
هارون:مش رايحه تنامى جمب مامتك ملكيش دعوه بيا .
أسيل ضحكت وقعدت على رجله:بمزاجك أصله
هارون بعد وشه عنها بتمثيل الضيق
أسيل مسكت وشه ولفته ليها:ايه يا عم الزعلان انا بحاول اصالحك هنا.
هارون:يا راجل
أسيل ابتسمت 😊: والله
هارون:يعنى
أسيل:يالا يا راجل
تانى يوم كانو متجمعين على البحر
رحيم نزل المايه على طول
أسيل وهى بتطنطت:وانا وانا استنانى يا رحيم
هارون شالها وراحو سوا
شريف:وانتى تيجى
ساره:ها
شريف شالها وراحو وراهم
طارق:روحى معاهم يا سما
سما:لا كلهم كابلز وانا سنجل بائسه
طارق:ما رحيم هناك اهو مش انتى كنتى بتحبى تلعبى معاه
سما:زمان دلوقتى لا
طارق:ليه هو بيضايقك
سما:لا بس كبرت وهو كمان كبر اكيد مش هنفضل نلعب على طول
طارق شدها:بس تعالى
نزلو كلهم
طارق فضل يلعب مع سما لحد ما خبطت بضهرها فى رحيم
سما:مش تحاسب
رحيم:انتى إلى خبطتينى
أسيل:سما فى ايه
رحيم:خبطتنى وبتزعقلى
أسيل:رحيم
رحيم:انا طالع ياستى
سما بزهق:لا خليك انا إلى هطلع انا اصلا مكنتش عايزه انزل
شريف:حاسس بحاجه غريبه بتحصل
أسيل:تقريبا كده انا كمان حاسه بكده
عند سما طلعت وهى مضايقه ومشيت على طول الشط
رحيم طلع وراها
رحيم:سما سما استنى

 

 

سما مسكت دماغها كانت دموعها بتنزل
رحيم شدها من دراعها:انا بكلمك
سما:وانا مش عايزه اسمعك
رحيم:كل الأوفر ده بس عشان خبطنا فى بعض
سما:بالظبط احنا مينفعش حتى نتكلم مع بعض
رحيم:ليه كل ده
سما:عشان انا (فاقت)عشان انا انا مش بحب كده
رحيم:بس انا بحبك
سما ضحكت بسخرية وبعدين بصيت ليه بصدمه:ايه
رحيم:بحبك
سما ابتسمت فرحيم بتلقائيه ابتسم
سما هزيت راسها:ازاى يعنى بتحبنى انت نسيت انك عمى وله ايه
رحيم:محصلش
سما:نعم
رحيم:انا مش عمك
سما:مش اخو بابا
رحيم:ايوه
سما:يبقا ازاى بقا(ربعت ايديها وهى بتضحك بسخريه)اما حكايه ازاى اخو بابا وازاى مش عمى (اتصدمت وبصيتله) انا مش بنته
رحيم هز رأسه:ايوه انتى بنته بالتبنى .
سما:ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على :  (رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى