روايات

رواية حور ياسين الفصل الثالث 3 بقلم مي

رواية حور ياسين الفصل الثالث 3 بقلم مي

رواية حور ياسين الجزء الثالث

رواية حور ياسين البارت الثالث

رواية حور ياسين
رواية حور ياسين

رواية حور ياسين الحلقة الثالثة

تاني يوم الصبح

…..: حووووووور حووووور

حور بخضة: اي في اي البيت بيولع هاتي الشاحن والطرحة بسرعة

ملك بضحك: لا لا انا بصحيكي عشان تفطري

حور بعصبية مصتنعة: حدفتها بي الشبشب حد يصحي حد كدا

ملك بضحك: معلش معلش بس يلا

حور: انزلي وانا نازلة وراكي

ملك: اوك وخرجت قامت حور خدت شور و ادت فرضها ولبست

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ياسين نايم فونو رن

ياسين بنوم: الو

ادهم: صباح الخير يا برو

ياسين: لو بترن عشان تقولي كدا اقفل احسن

ادهم: في ورق محتاج امضتك النهاردة وانت مسافر هنعمل اي

ياسين: هات الورق وتعالي على الاقصر

ادهم: تمام ياسين قفل في وشو

وقام يا سين خد شور ولبس وفتح باب اوضتو كانت حور خلصت لبس وبتخبط على باب سيف

ياسين: واقفة عند اوضت سيف ليه

حور:ها انا كنت هشوفو صحي ولا لا

ياسين بعصبية وغيرة: انزلي يا حور ملك هتبقا تشوفو

حور بخوف: حاضر يا ابيه. نزلت حور وياسين

كانت حنان وملك وسيف قاعدين في اوضة السفرا

حور وياسين: صباح الخير

حنان وسيف وملك: صباح النور

حور قعدت جنب سيف وملك

حنان: عاملة اي يا حور دلوقتي

حور: الحمدالله كويسة

حنان: ياسين انت مسافر امتا

ياسين: بليل يا امي

حنان: ماشي يا حبيبي وبدأو اكل

سعادة الشغالة: ياسين بيه ادهم بيه برا

ياسين: دخلي خرجت سعاد ودخل ادهم

ادهم: صباح الخير

الكل: صباح النور

حنان: حماتك بتحبك اقعد كل

ادهم : وياريت بنتها تحس ثم كمل كلامو عاملة اي يا حور

حور: الحمدالله وانت عامل اي

ادهم: الحمدالله

ياسين بغيرة: يلا يا ادهم على مكتب

ادهم: يلا وقامو دخلو المكتب

ملك: الحمدالله كات وقامت طلعت اوضتها وطلعت وراها حور

حور: مالك يا ملك

ملك: مفيش حاجة

May🖋

حور: لا في انتي هتخبي عليا

ملك: لا مفيش بفكر بس في رحلة بكرا

حور: ربنا يستر انا خايفة ابيه يعرف

ملك: مش هيعرف قطع كلمهم سيف

سيف: مين اللي مش هيعرف

حور: بنكلم عن رحلة بكرا واني ابيه لو عرف

سيف: والمشكلة اني سمعت كلمكم

ملك: ههههه لو ابيه عرف هنقول ان انت اللي قولت نروح من ورا

سيف: نهاركم اسود بتبعوني

حور: تؤ تؤ مش بنبيعك بس بنشتري عمرنا ههههه

سيف بصلهم: طب شوفو مين بقا اللي هيروح معاكو

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ياسين وادهم اول ما دخلو

ادهم: الورق اهووو

ياسين: هات واخد الورق ورجعو خلصو

ادهم: مش عارف ليه حاسس انك مش طايقني

ياسين: حاسس يعني مش متأكد

ادهم: دلوقتي اتأكدت اقولك السبب اني سلمت على حور صح

ياسين: طب ما انت بتفهم اهووو

ادهم: ماشي ياعم على عموم هي زي اختي مش اكتر

ياسين: عارف ولو كنت حاسس بس انو غير كدا كان زمانك مدفون

ادهم: طب هات الورق خليني اغور من وشك

ياسين: خد يا اخويا خلي بالك من الشركة سيف لسة ميعرفش اووي في امور الشغل

ادهم: حاضر يا صاحبي تروح وترجع بسلامة سلام

وخرج ادهم واتنهد ياسين بضيق

فضل قاعد في المكتب بتاعو شوية وكان طالع اوضتو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند حنان طلعت اوضة حور لقت التلاتة قاعدين بيهزرو وبيضحكو سوا

حنان: ربنا يحميكو من كل شر يارب

ملك وسيف وحور: امين يارب

حور قامت ومسكت ايد حنان: تعالي اقعدي جنبي

حنان: من عنية يا قلبي

سيف: ماما كنا عايزين نطلب منك طلب

حنان: خير يارب بخاف من طلبتكم

ملك: ماما احنا التلاتة مسافرين بكرا

حنان بستغراب: مسافرين فين ومع مين

سيف: اي يا حاجة هو انا مش مالي عينك

حنان: بس ياسين قال لا ولو عرف انكم سافرتو من غير مايوافق هيهد الاقصر فوق دماغنا

ملك: ومين هيقولو يعني احنا التلاتة مستحيل نقولو ومفيش غيرنا احنا الاربعة اللي عارفين يعني لو انتي مقولتيش هو مش هيعرف

حنان: لا يعني لا انتو عارفين ياسين

حور: متخفيش يا ماما مش هيحصل حاجة

حنان: بس…. قطعتها حور وملك

حور وملك: يا ماما وافقي بالله عليكي

حنان: ماشي ربنا يستر

حور وملك بي فرحة: هييييي هيييي واخيرآ هنسافر

سيف: وطو صوتكم احسن يسمعنا

ياسين من وراهم: مين اللي مش عايزنو يسمعكو

ملك بصوت واطي: جالك الموت يا تارك الصلاة

سيف: كنت بقلهم يوطو صوتهم عشان انت مش بتحب الدوشة

ياسين بشك: تمام انا رايح اجهز عشان اسافر

حنان: ماشي يا حبيبي ربنا معاك

ياسين بص على حور ومشي راح اوضتو وبدأ يجهز

ملك: كنا هنروح في داهية

حور: داهية واحدة قصدك دهيات

حنان: ما انتو اللي عاملين في نفسكم كدا انا رايحة اشوفو شكلو مدايق

الكل: ماشي…. خرجت حنان وهما قعدو يشوفو هيعملو اي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ياسين الباب خبط

ياسين واقف قدام المرايا: ادخل

حنان دخلت وقعدت عى الكرسي: مالك يا ياسين شكلك مدايق

ياسين: لا يا ماما مفيش حاجة

حنان بشك: متأكد

ياسين: اه متأكد يا ست الكل

حنان: ربنا يحميك يا حبيبي يارب

ياسين وهو بيبوسو ايد حنان: ويخليكي لينا يارب يلا همشي انا خلي بالكو من نفسكم لو حصل اي حاجة رني عليا

حنان: حاضر يابني ربنا يوفقك ويحميك يارب

خرج ياسين وحنان سوا سي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى