رواية حور ياسين الفصل الثاني 2 بقلم مي
رواية حور ياسين الجزء الثاني
رواية حور ياسين البارت الثاني
رواية حور ياسين الحلقة الثانية
.انسة حور لو سمحت
حور: نعم يا دكتور هيثم في حاجة
هيثم: لا بس كنت عايز اقولك احم قصدي اقولكم لو في حاجة مش فاهمنها
حور: لا… قطع كلامهم وقوع هيثم على الارض
حور وملك بخضة: ابيه
ياسين بغضب اعمي: روحو عل العربية
حور: بس يا ابيه هو قطع كلامها ياسين
ياسين: قولت روحو على الزفت
ملك وحور راحو ركبو عربية ياسين ام ياسين فضل يضرب في هيثم لحد ما بقا شبه جثة ووقال
ياسين لي هيثم: دي اخرت اللي يقرب من حاجة ملكي
وسابو ومشي ركب العربية وحور وملك كانو خايفين
ياسين بدأ يسوق
حور: ابيه. قطع كلامها ياسين
ياسين: اخرسي مسمعش نفس الا وربي لهتكوني ميتة يا حور سامعة
حور زاد عياطها ومتكمتش واول ما وصلو الاقصر نزلت حور وملك حور دخلت جري وطلعت اوضتها
حنان اول ما شفتها طلعت وراها بخوف ودخلت اوضتها: حور مالك بتعيطي لي انتي كويسة
ملك دخلت: ماما و حكت لها كل اللي حصل
ياسين بغضب وبصوت عالي: حوووور
حور اتنفضت من مكانها: ماما بالله عليكي الحقيني انا خايفة
حنان: اهدي يا حبيبتي بس
ياسين طلع اوضت حور وحور شافتو وخافت اكتر
ياسين بغضب وصوت عالي: انا عايز اعرف مين دا وكان واقف معاكو لي
ملك: يا ابية دا دكتور بتاعنا وكنا بيسأل يعني لو مش فاهمين حاجة بس
حنان: خلاص يا بني بقا البنات خايفين منك مش كدا
ياسين سابهم وخرج من الاقصر كلو
حنان: خلاص اهدي يا حور هو مشي
حور: انا عايزة انام
حنان: نامي عقبال ما الغدا يجهز
حور: حاضر ونامت اومثلت انها نامت وبعد ما حور وملك خرجو خرجت صورة باباها وحضنت الصورة اووي وعيطت
حور: واحشتني اووي لي مش خدتني معاك انا تعبت من كل حاجة هنا حتي هي سابتني وميشيت ومسألتش عليا انت واحشتني اووووي ومن كتر العياط نامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان نزلت هي وملك تحت قعدو شوية
ملك: ينفع كدا يا ماما
حنان: لما يجي يا حبيبتي معلش هو كان خايف عليكو
ملك: لا مش كدا دا راعب حور حرام عليه بجد
حنان: خلاص يا ملك اسكتي شوية
سيف: انا جيت يا اهل الدار ولما شاف وش ملك
سيف: مالك يا ملك انتي كويسة انتي كنت معيطة
ملك: ايوآ ابيه وحكت له اللي حصل
(ملك دي ما بيتبلش في بوقها فولة😂😂)
سيف: طب فين حور دلوقتي
حنان: نايمة فوق
سيف: طب تعالي معايا يا ملك نطلع لها
ملك: يلا وطلعو وخبطو على الباب اكتر من مرة بس هي مردتش عشان كانت نامت خلاص
سيف: ملك ادخلي شوفيها
ملك: حاضر ودخلت لقتها نايمة وحاضنة صورة باباها
خرجت تاني
سيف: اي هي كويسة
ملك: هي نايمة تعالي ننزل ونسيبها شوية لوحدها
سيف: حاضر يلا ونزلو قعدو مع حنان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين فضل يلف بي العربية ساعات وبعدين رجع كانت ملك وحنان وسيف قاعدين
حنان: ياسين
ياسين: نعم يا امي انا تعبان وعايز انام شوية قبل ما اسافر
حنان: لما تاكل تبقا تنام وانتي يا ملك اطلعي صحي حور خليها تنزل
ملك: حاضر وطلعت وحنان قامت دخلت المطبخ عشان تخلي الخدم يحضرو السفرة
سيف: اي اللي انت عملتو دا
ياسين: هو انت هتحاسبني ولا اي
سيف: لا بس عايز اقولك داري غيرتك دي شوية كدا هتخليها تكرهك
ياسين: غيرة اي انت اهبل دي اختي الصغيرة
سيف: طب ما ملك كانت واقفة مش معنا هي اللي زعقتلها واتعصيت عليها
قطع كلامهك دخول حنام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور ملك دخلت الاوضة وكانت حور نايمة
ملك: حور حور اصحي
حور: سيبني انا شوية
ملك : لا ماما بتقولك اقومي عشان تاكلي
حور: لا مش عايزة اكل انا عايزة انام مش اكتر
ملك: حور معلش متزعليش من ابيه وحياتي عندك
حور: خلاص خلاص قايمة اهو وقامت ونزلو سوا حور لما شافت ياسين خافت
سيف: كل دا نوم تعالي يلا انا هموت من الجوع
ملك: دايمآ همك عل بطنك كدا
حنان: اقعدو كلو يلا وبلاش كلام . قعدو كلو وبعد شوية خلصو اكل قامت حور وملك وسيف
سيف: بقولكم اي
ملك: قول
سيف بصوت واطي : انا موافق اني اسافر معاكو جهزو نفسكم
ملك وحور بصوت عالي: بحبك يا صحبي وفضلو يهزرو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان وياسين
حنان: ياسين تعالي عايزاك في اوضتي
ياسين: حاضر يا مام وراح وراها
حنان: عصبيتك تخف شوية على البنات وبذات حور
ياسين: يعني ينفع يقفو مع واحد غريب
حنان: دا مش غريب دا الدكتور بتعهم وكان بيسألهم اذا كانو مش فاهمين حاجة بس
ياسين: مش غريب ازاي يعني ماما متخلنيش احلف ان حور مترحش الجامعة تاني
حنان بمغزى: مش معني حور ما ملك كانت واقفة معاهة
ياسين: يووووو انا رايح اوضتي انام عشان مسافر بكر تصبحي على خير. وساب حنان وراح اوضتو
اول ما دخل اوضتو اتنهد بضيق واخد شور ونام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ملك وحور وسيف
سيف:حور متزعليش من ياسين
حور: خلاص يا سيف مفيش حاجة
ملك: المهم بكرا بعد ما ياسين يسافر هنجهز شنطنا عشان نسافر
حور: طب وماما حنان هنقولها اي
سيف: لا سبيها عليا دي بقا بس اجهزو
حور: انا خايفة من ابيه ياسين
ملك: متخفيش ويلا عشان ننام
سيف: تمام يلا تصبحو على خير يا اميراتي
ملك وحور: وانت من اهلو خرج سيف وراح اوضتو واخد شور ونام
وملك وحور نامو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح
…..: حووووووور حووووور
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ياسين)