رواية زواج بالخطأ الفصل الخامس 5 بقلم همس حسن
رواية زواج بالخطأ الجزء الخامس
رواية زواج بالخطأ البارت الخامس
رواية زواج بالخطأ الحلقة الخامسة
الشخص : حمدالله على سلامتك ياايسل
كنتي عايزة تموتي ؟؟
ايسل بتحاول تركز : مين ؟
الشخص : لا لا كدا ازعل .. معقولة محستيش بيا
مش كفاية اتجوزتي في غيابي ومفكرتيش تعزميني
ايسل : انا تعبانة جدا ومش شايفة قدامي يا تقول انت مين يا تتفضل من هنا أحسن مااصوت والم المستشفي كلها
الشخص : انا فريد ، اخوكي ياايسل
ايسل بصدمة : اخويا !!!!!
فريد : اه اخوكي ، ايه كنتي فاكراني هفضل بقيت حياتي مسافر .. كان هييجي عليا وقت وارجع
ايسل بعد لحظات : لا لا انت مش فريد
فريد : يمكن شكلي اتغير شوية ، بس انا فريد والله
ايسل : لااااا مش فريد انت بقولك .. اتفضل اطلع برااا بعد اذنك
وهي بتتكلم باب الأوضة اتفتح ودخل منه أمل امها وفرح بيجروا مسروعين على صوتها
أمل : ايه ايه مالك يابنتي بتزعقي ليه بس ، ألف حمدالله على سلامتك يانن عين امك .. كدا تخضيني الخضة دي وتوجعي قلبي عليكي
فرح : حمدالله على سلامتك ياايسل
ايسل عمالة تبص حواليها يمين وشمال تدور على فريد ومستغربة هو اختفى ازاي بالشكل دا !
أمل : مالك ياحبيبتي بتتلفتي ليه كدا
ايسل : هو راح فين !!!!!
أمل : فارس ؟
ايسل : فريد .. راح فين
أمل بصالها بصدمة
فرح : فريد مين ياايسل ؟
ايسل : فريد اخويااا .. كان فيه شاب واقف في الأوضة مكانكو دلوقتي وبيقولي انه فريد أخويا راح فيين
أمل بتطبطب عليها : اهدي ياايسل .. شكلك تعبانة ومش مركزة ياحبييتي
ايسل : انتي فكراني اتجننت ياماما ؟ بقولك كان واقف مكانكوووو دلوقتي مش مصدقيني ليه ، اخرجوا دوروا عليه اعرفوا مين دا
أمل : ياحبيبتي انتي مريتي بيوم صعب اوي وطبيعي أعصابك تعبانة وبيتهيألك حاجات آثار الأدوية اللي اخدتيها ، اهدي كدا ونامي عشان انتي لسة تعبانة
ايسل : بردو هتقوليلي بيتهيألك !
ماشي ياماما خلاص
رجعت ايسل بضهرها لورا تاني عشان تريح
فرح : المحلول قرب يخلص ، هروح انده الممرضة تحط واحد غيره
بتلف فرح عشان تخرج لقت فارس داخل الأوضة وقفت مكانها تاني تشوفه هيعمل ايه
*فارس داخل في إتجاه أيسل*
فارس : ده إسمه كلام بردو ياايسل ؟
اومال لو مكنتيش متعلمة ومثقفة كنتي عملتي ايه .. هانت عليكي روحك للدرجة دي !!!
ايسل بتلف عينيها وبتبصله : مش قولتلي هتصلح كل اللي اخوك عمله ، اعتبر ده كمان تابع للخراب اللي اتسبب فيه اخوك
فارس : دلوقتي مش اخويا اللي بيخرب دلوقتي انتي اللي بتعكككي ومش دريانة باللي بتعمليه
بتحاولي تنتحري ياايسسسسل ؟!!!!!
أمل : جرا ايه يافارس ؟؟ هتزعق لبنتي قدامي كمان
فارس : لا مؤاخذة ياامي انا آسف بس حالياً دي مراتي ومسؤولة مني وانا هتسأل عليها قدام ربنا وقدام نفسي
أمل : وانا مش مقتنعة إنها مراتك بقي ولا هقتنع عشان دي جوازة مزيفة اصلاااا
فارس : اقتنعنا او مقتنعناش سامحيني ياامي دي الحقيقة دلوقتي
أمل : امي امي امي .. لا أنا مش امك يافارس ، امك في البيت حتى بالمناسبة مكلفتش خاطرها تيجي تبص على مرات ابنها زي مانت بتقول
فارس : امي متعرفش حاجه أصلا وبتتصل بيا من الصبح مبردش عشان معملش شوشرة وأقول اللي أيسل عملته في نفسها
ايسل : خلااااااص انتو هتتخانقوا جنبي انا اللي فيا مكفيني مش ناقصة
فارس : خلاص اهدي طيب متزعقيش انتي تعبانة
قرب منها واخد الدوا اللي ع الكومودينو جنبها فتحه وبدأ يديهولها .. فرح واقفة بعيد باصة عليهم وعينيها حمرا ومدمعة ، ياترى ليه ؟
لسة مش عارفين
الباب اتفتح ودخل مصطفى “عمها” .. اتلفتوا كلهم باستغراب !!!!
وقف قدام ايسل ، رفع عينه وبصلها بغضب
مصطفى : سؤال واضح وصريح
ممكن أفهم اللي حصل دا حصل ازاي ؟
ايسل بصاله وساكتة
مصطفى بيمشي ايده على دقنه : ااه .. كمان مش هتردي
طيب هسألك السؤال بصيغة تانية .. مفرقش معاكي شكلنا كان هيبقي ازاي قدام الناس لو جرالك حاجة فعلاً ؟؟؟
ايسل : كل اللي هامك شكلنا قدام الناس ياعمي ؟؟
بيدب ايده على حديد السرير : ايوووووة هو ده اللي هيهمني لما انتي واحدة هانت عليكي نفسك ومفرقتش معاكي هتفرقي معايا انا ؟!!!!!
ايسل بتبصله وعينيها مليانة دموع
مصطفى بيقرب عليها ونيته شر : ماترددددي عليا
ايسل بترجع لورا مفزوعة وخايفة يضربها .. دخل فارس بين ايسل ومصطفى ووقف وشه لمصطفى
فارس : بعد إذنك يااستاذ مصطفى
مصطفى بيبصله بذهول : افندم 😳
فارس : من هنا ورايح ايسل تبقي مراتي ومحدش ليه الحق يحاسبها على حاجة غيري
مصطفى : لا يا شيخ ؟؟ انت صدقت نفسك ولا ايه
فارس : أستاذ مصطفى
انا لحد اللحظة دي محترم إن حضرتك في مقام والدي الله يرحمه وبكلمك بأسلوب مهذب بعد إذنك مضطرنيش أتعامل بطريقة تانية .. لحد امبارح كنت بتبهدل ايسل في الرايحة والجاية ومحدش كان بيقولك تلت التلاتة كام
دلوقتي ليا زوج يقدر يحافظ عليها ويحاسبها لو غلطت
مصطفى : لاااا ده انت زودتها اوي .. واضح إني غلطت لما وافقت اجوزهالك ومفكرتش كويس في الموضوع وللاسف مش هقبل إنك تطلقها تاني يوم ونتفضح
مسك ازازة الدوا كسرها وحطها بسنها على رقبة فارس : مفيش حل غير إني اخليها أرملة وفي الآخر يبقى قضاء وقدر
أمل بتلطم على وشها .. أيسل بتبرق 😳😳
فرح جريت جابت الفازة اللي ع الكومودينو وضربتها في دماغ مصطفى 💥💥💥🩸
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
ومن هنا هتبدأ الأحداث تدخل في الجد ويبقى فيها دم 🩸🩸لو لقيت تفاعل حلو على البارت ده هخلي البارت الجاي طويل ويشمل أحداث كتير جداً ❤️❤️❤️❤️🔥🔥
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالخطأ)