رواية بريئه في جحر الوحش الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي
رواية بريئه في جحر الوحش الجزء الخامس
رواية بريئه في جحر الوحش البارت الخامس
رواية بريئه في جحر الوحش الحلقة الخامسة
خالد بضحك…. انت اتجوزتيه عشان تبقِ قريبه مني انتي لسا بتحبيني لسا هتصرخ كتم بوءها بايده وفجأه الباب اتفتح
ليث بصوت عالي غاضب ….. ايه الي بيحصل هنااااا دا مين الي قافل النور بالشكل دا… دخل واتفاجأ بالظلام والنور المطفي
وقفت برعب ….. انا انا
ليث رفع ايده ببرود…. جهزيلي الحمام
لورين بخوف وعيونها متسلطه على ورا الباب…. ها
ليث بغضب…. سرحانه ف ايه روحي جهزيلي الحمام
اتنفضت بخوف من صوته العالي… ح حاضر
اتجاهلها ودخل اوضه الملابس وهي اتصمرت مكانها بخوف وهي بتابع خالد الِ بتسحب بخوف وبيفتح الباب وبيخرج ثواني وحست بنفس ساخن بيلفح رقبتها من الخلف
نطقت برعب والدموع بتلمع ف عنيها…. ل ليث
ليث منظر عيونها الِ اسودت جامد وعروق رقبته الي برزت رعبوها.. خارت قواها ووقعت على الارض وبتعيط….. صدقني مش زي الي انت فهمته
ليث بهدوء مخيف….. عارف
رفعت عنيها بسرعه ليها… ايه
قعد وحط رجل على رجل وولع سيجار وبصلها نظره مقدرتش تفهمها…. مشكلتك انك بريئه اوي ومتعرفيش انا مين كويس
لورين بنهيار….. عارفه الي بعمله غلط بس من نا. ري انت متعرفش عملو فيا ايه
بصلها ببرود…. كملي
لورين بعياط يقطع القلب….. انا وخالد بقالنا 4سنين مع بعض انا كنت بحبه اوي هو الي كان بيعوضني عن الي بشوفه
قبض على ايده بغيره وبصلها ببرود عكس النا. ر الِ جواه من غيرته ودموعها الي كانها نا. ر بتكويه من الداخل
_ عارف يعني اي 4سنين مع بعض وفجأه يخطب اختي وعايز يتجوزها
ضرب كلامه ف عرض الحائط وقام دفنها ف حضنه وايدي بتطبط عليها بحنيه وهي بتمتم بكلام مش مفهوم بسبب بكائها ولكن اتنفضت بسبب ايديه الي بتمشي بحريه زايده على جسدها رفعت عيناها بخوف مقابل عيناه الر. اغبه والهيمانه فيها ونطق بعشق جارف ازهلها… انسيه خالص عايزك تمحيه من ذاكرتك مافيش غيري يكون ف قلبك وعقلبك بس انا
نطقت بزهول… ح حضرتك
اجلسها على قدمه ويدها تطوف خصرها بتملك شديد… مافيش بس تنسيه فاهمه ولا هيكون تصرفي مش هيعجبك نهى كلامه وهو بيدفن وجهه بعمق ف ثنايا عنقها ويلثمه برقه…. انتي بتحبيني انا.. انا بس انتي ملكي انا وبس ليا انا وبس فاهمه
حاولت تقوم….ح حضرتك انت قولتلي ان جوازنا مش هيدوم وابتلعت باقي كلامها من شده خوفها من نظراته.
ليث بغضب جحيمي وجنون وهو بيقبض على رسغها بغيره…. ايييه عااايزه تسيبني عشاااانه انتي ايه معندكيش كرااااااامه هو احسن مني انااااا اغنى منه مليون مرااااا اناااااا بحبك انماااااا هو لااااااااء واحده غيرك تنساااااه انا هتغاظى عن اي حاااجه كنتِ عملاها من النهارده انتي مرااااتي يبقااااا متفكريش غير فياا انا وبس قسم بالله العلي العظيم لو لقيتك بتجيبي سيرته بس على لسااانك هزعلك اوي انطقي فااااهمه.. نها كلامه ودفعها وغادر الغربه بغضب جحيمي نطق….. خاااااااالد
خالد بخوف وتلعثم…. ن نعم يا ابيه حضرتك قاطعها وهو بينقض عليه بلكمات متتاليه وبيشده لاوضه المكتب وكلهم واقفين مرعوبين محدش اتجرأ يقوله انت بتعمل ايه حتى والدته ووالده… ولورين واقفه مصدومه وهي شايفه الكل واقف وخايف منه
لورين بصدمه…. دول خايفين منه
والدته بدموع… الحقه يا راضي بالله عليك قبل ما يخلص عليه طب طب هو عمل ايه عشان يوصله للحاله دي بس
والده بحزن….. محدش هيقدر عليه سيبه يربيه طالما وصل للحاله دي يبق خالد عمل حاجه كبيره
لورين بصتلهم بزهول وهما شايفاهم واقفين خايفين منه
ف المكتب
ليث بجنون….. تبعد عنهاااا فاهم يابن ال****** دي الوقتي مراااات اخوك
خالد بدموع وصِدق ووجهه لايوجد به منطقه سليمه وغرقان ف دما.ئه … انا لسا بحبه واللهِ العظيم ماكنش بايدي اسيبها كله من اختها ال**** خلتني انا*م معاها وحملت ودبستي
ليث بجنون …. يابن****** كل داا ف الفاااضي الوقتي بقت مراتي ملكي ياعني ملكش الحق تبُصلها اخر تحذير ليك وعزه وجلاله الله لو شوفتك بس بتبُصلها ل*****
خالد بعييط….. انت بتعمل معايا كدا ليه انت عمرك ماكنت معايا كدا انت علطول بتقول اني ابنك ولو طلبت نجمه من السما كنت بتجبهالي ليه كل دا نهى كلامه وساب الاوضه
ليث رمى نفسه على الكنبه ودفن وشه ف ايديه بتوهان من كلمات اخوه….. جننتني من اول ما شوفتها جننتني معقول اعمل كدا فيه خالد الي كنت ما ستحملش عليه الهوا الطاير الي بعتبره ابني مش اخويا اعمل فيه كدا وعشانها
ف الخارج
صفاء بعييط من شكل ابنها الي غار. قان ف دمه…. خالد ابني عملت ايه عملت اي عشان يعمل فيك كدا
خالد بهدوء…. مافيش انا غلطت وابيه عاقبني لوسمحتو
..بقلمي بسمله بدوي
قاعده على السرير بتعيط بنهيار…. كله بسببي يارتني ما جيت
قاطعها فتح الباب بغضب من لمياء وهي بتقول بحقد…. كله بسببك اختك فعلا ماكذبتش
بصتلها بصدمه من معاملتها الحقوده غير الي هي شافته منها ومن معاملتها الطيبه…. لمياء انا
لمياء بشر…. انتي اي انتي شيطا. نه.. اوعي تفكري انه عمل كدا عشانك لا عشان حاجه ف الشغل بس والموقف السخيف الي شفتكوا فيه تابعت بحقد وهي شايفه وجنتيها بتحمر ودا جعلها اقل ما يقال عنها فاتنه… قالي انك الي غويتيه وانك عايزه كدا وان دا حقك وعايزه تحسي بانك متجوزه و لا بلاش عشان انا اصلا اتكسف اكمل مش زي عينك فارغه.
لورين فاقت على صوت الباب وهي بيترزع منها وهي خارجه جريت تلم هدرمها وهي بتبكي بنهيار ونزلت وهي بتجري على برا
صفاء بصدمه….. مش دي لورين الي بتجري على برا دي اومال فين نقابها لوووورين لوووووورين
ف نفس الوقت خرج ليث من اوضه المكتب وانظاره اتوجهت مكان انظار والدته اول ما سمع اسمع لوين ثانيه وكأنه اتحول وف لمح البصر كان قدام لورين الي ارتدت بخوف اول ما شافته… ليث بهدوء مخيف…. راحه فين
لورين برعب حاولت تداريه بس معرفتش….. ماشيه وورقتي توصلي
ليث بعصبيه.. على فوق اخلصيييييييي
مسكها من ايدها وجرها لفوق…. سمعيييني بق كنتي بتقولي اي وفي نقاااابك فييييين ازاي تنزلي من غييره
لورين بعصبيه….. ملكش دعوه ابعد عني بق انا مش عايزه افضل هنا سيبني ونقاب خلااص معتش هلبسه
ليث بجنون….. لااا ماهو انا مش بعد ما لقيتك هتسيبني
لورين بصتله بعدم استوعاب
ليث بغضب جحيمي….. النقاب هيتلبس ولو غصب عنك صدقني يالورين لو لقيتك من غيره هكر.هك في اليوم الي شوفتيني فيه
لورين هزت راسها بخوف من نبرته…. ح حاضر
ف الصباح
صحت ملقتهوش اتنهدت براحه بس قاطعها خبط على الباب… انا ملك
اا دخلي
ملك بمرح…. صباح النور يا مزتي ايه كل دا نوم احنا داخلين على العصر.. المهم انا استأذنت من ابيه عشان تيجي معايا اشتري بقيت هدوم جهازي ووافق
ابتسمت بفرحه طفوليه… اخيرا هخرج حاضر ثواني واكون جاهزه
وقفت قدام المريا. بتظبط الطرحه وبتبص على النقاب بخوف…. انا حُره اعمل الي يريحني والقت بتحذيرات وكلامه بعرض الحائط.
قاطعها دخول ملك الغرفه بمرح… خلصتي يامزتي ثواني وهتفت بصدمه…. انتي قلعتي النقاب!!! وابيه عرف
لورين بقوه مصطنعه…. انا مرتاحه كدا يالا نمشي
نزلت وكلهم بيبُصلها بتفاجأ بس محدش اتجرأ يتكلم وخالد وشه ف طبقه اتنفست براحه اما عرفت ان ليث برا…
صفاء بطيبه…. مع السلامة ياحبايبي وابقوا طمنوني بقا
ف الطريق وليث عائد لبيته وجد تجمع كبير وزحمه ضخمه
ليث لسواقه…. ف اي يا محمد
عم محمد بغضب…. دا قليل الا. دب يا بيه تصور الشاب عايز يدخلها عربيته بالعافيه وماحدش قادر عليه اكمنه غني هي الدنيا جرا فيها اي وفين الحكومه بس
ليث نزل بهيبته وجبروته وكل الي يشوفه يوسعله…. سيبها يا كابتن واتوكل على الله بدل ما اعمل شوشره ومحدش هيزعل غيرك
الشاب بغضب ….. انا عايزها ولو هتجوزها حالا بس مش هسيبها
_ابيه لحقها…دا عايز ياخد لورين بالعافيه
ليث جحطت عيونها بصدمه من صوت اخته واتلفت لقاها ملك بتعيط بنهيار رجع نظر باتجاه البت لقى لورين بتبُصله بفرحه وكأنها لقت نجدتها بس اول ما شافها من غير نقابها وهدومها الِ كانت بتحدد جسد. ها الاسطوري اتنفض بشر…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه في جحر الوحش)