روايات

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم جنى جميل

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم جنى جميل

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد الجزء الخامس

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد البارت الخامس

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد
رواية وعشقتك يا جبل الصعيد

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد الحلقة الخامسة

عند مليكه و جبل مليكه صحيت لقت جبل نايم جنبها ابتسمت و قامت للحمام و كانت بتمشي ببطء دخلت الحمام و بعد شويه كدا خرجت من الحمام لقت جبل برضو نايم قربت منو و قالت : جبل قوم يا جبل يا بني قوم
برضو مصحيش
مليكه قالت : كدا واللهي لوريك
بصت لقت كوباية ميا ابتسمت بشر و جابتها و كبتها على جبل اللي قام مفزوع و هو بيتنطط و بيقول : بنغرق بنغرق
فجأه بص لمليكه لقاها هتموت على نفسها من الضحك مليكه بضحك : همووووت ااااه مش قادره
بصلها جبل بصة توعد و قال : تنردلك بالأفراح يا مليكه يا بنت ام مليكه بس مش حقدر دلوقتي اعملك حاجه لأنك متشلوحه
مليكه : متشلوحه من أي
جبل : بصي راسك يا بنتي
مليكه مجاوبتش دخل جبل الحمام و بعدها خرج و قال : يلا ننزل
مليكه : يلا
نزل جبل و معاه مليكه اللي الكل سلم عليها و اطمن عليها و قعد الكل عشان يفطر
ف مكان تاني عند تسنيم…..

 

 

خرجت الدكتوره و قالت لأهل تسنيم : دي متعرضه لحالة اغتصاب مين اللي عمل كدا انا لازم اعمل محضر مستحيل اخرجها
ابو تسنيم قعد و قال بضعف : جابتلنا العار انا لازم اقتلها
و اتجه ل غرفة تسنيم و لكن رنا ام تسنيم وقفت قدام رامي اب تسنيم و هي بتعيط قالت : لا ارجوك لا دي بنتي الوحيده خلينا نسمع منها ارجوك يا رامي ارجوك
رامي قعد بضعف و مردش
تعريف صغنن كدا عن تسنيم
( تسنيم رامي الأسيوطي بنت جميله جداً من عائله فقيره جدا بتصرف على امها و ابوها بتشتغل ف مطعم و دا كان سبب رجوعها ف وقت متأخر من الليل لان كان ف المطعم زباين كتير اليوم دا عندها 20 سنه)
صحيت تسنيم و كانت منهاره من العياط ادتها الممرضه حقنه مهدئه
عند قاسم…..
ودع الكل و مشي هو و بنته متجهين للقاهره و كانت بنتو نايمه و هو بيسوق العربيه و بعد ساعتين وصل و نزل ف فندق و بنتو طول الطريق نايمه شال بنتو و اتجه للغرفه بتاعتو و نام هو و بنتو لانو كان تعبان اوي
عند ايلاف…….
كانت ف المدرسه قاعده و فجأه خرجت من المدرسه و اتجهت ل مكان منعزل قعدت على كرسي و قالت : هنعمل أي دلوقتي
مازن بشر : كل خير ان شاء الله
و التفت للصبي بتاعو و قال : حضر العربيه حنسافر الصعيد
ايلاف : بس يا فندم ازاي و شوغلي
مازن : خودي اجازه يا ايلاف
ايلاف : ناوي تعمل أي
مازن : كل حاجه فوقتها حلوه امشي حضري شنطتك
ايلاف : طيب

 

 

مشيت ايلاف و وقفت عند الباب و سمعته بيقول ل مساعده : حنسافر الصعيد و بعد م تخلص مهمتي هناك حقتلها للبنت الهبله دي
ايلاف مشيت بعد م سمعت الكلام دا و وصلت للبيت بتاعها و قالت بشر : حنشوف مين اللي حيقتل مين
( مازن دا هو مجهول 1)
ف المصنع عند هشام…….
جالو عمر و قال : هشام الحق طلعت سوزي فعلاً هي اللي مدبره لكل دا و شغاله عند المصنع المنافس لينا
هشام : واللهي كنت عارف طيب يا عمر انا اللي حتصرف ف الموضوع دا
خرج عمر و اتصل هشام بحد و قال : طلعت هي فعلا تعمل اللي قولتلك عليه
عند تسنيم………
صحيت تسنيم و لقت رنا امها جنبها و بتعيط قالت رنا : ليه عملتي كدا يا بنتي
تسنيم بعياط : واللهي يا ماما غصب عني
ضربها رامي ابوها بالالم و قال : يا خسارة تربيتي فيكي يا تسنيم
تسنيم بعياط : ارجوك يا بابا اسمعني
دخلت الممرضه و خرجت أهل تسنيم و تسنيم كانت بتعيط
عند قاسم…….
صحي قاسم و صحي بنتو و خرج عشان يفسحها و كان في حديقه كان بيتمشى هو و سيدره فيها و فجأه خبط ف حد و كانت ايلاف

 

 

ايلاف : ايه هو انت أعمى مش بتشوف قدامك
قاسم : انتي اللي ماشيه و بتخبطي ف الناس.
ايلاف : اعتذر حالاً
قاسم : و اعتذر ليه اصلا انتي اللي لازم تعتذري
ايلاف : عايزني اعتذر يا شحط انت ليك
قاسم : مين اللي شحط يا بت
ايلاف : بت اما بتبك
قاسم بغضب : امشي من وشيييي
ايلاف بشوية خوف حاولت تداريه : منك لله يا شحط
و مشيت بسرعه
قاسم حاول يسيطر على غضبه قعد هو و بنتو ف الجنينه
عند ايلاف……
كانت ايلاف بتقول بينها و بين نفسها : واللهي رزل و شحط و شبشب
و فجأه كان في اثنين من وراها بيعاكسوها استدارت ليهم و قال : ايه يا شحط منك ليه متلموا نفسكم
وحد منهم قال : متحن علينا يا وحش
فجأه قاسم شافهم و جيه عليهم و ضربهم بصتلو ايلاف بقرف و قالت : شكرا
قاسم متكلمش و مشي ف قال ايلاف فسرها : واللهي غايضني الواد دا اوففففف
و بعدها رجعت للبيت

 

 

عند رنيم…….
كانت قاعده و الكل قاعد جنبها ف قالت : انا بقالي شي 5 ايام مروحتش الجامعه و انا لازم اروح فاتتني حاجات كتير و الإمتحانات حتبدأ ف انا حسكن الايام دي ف السكن الجامعي لو تسمحلي يا بابا
احمد كان حيتكلم ولكن قاطعه حسام بغضب شديد و قال : طبعا لا انتي حتسكني وحدك ب السكن و انا مستحيل اقبل بحاجه زي دي
رنيم : و انت مالك انا بقول ل بابا
حسام بغيض : و انا بقول لااا يعني لا
رنيم : بصفتك أي بتمنعني
حسام : بصفتي اني حبقى جوزك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعشقتك يا جبل الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى