روايات

رواية زوج ملتزم الفصل الثاني 2 بقلم نادية خلف

رواية زوج ملتزم الفصل الثاني 2 بقلم نادية خلف

رواية زوج ملتزم الجزء الثاني

رواية زوج ملتزم البارت الثاني

رواية زوج ملتزم
رواية زوج ملتزم

رواية زوج ملتزم الحلقة الثانية

في نفس الموعد قمت من النوم حضرت فطار لاقيته كان بياخد شاور

تفطر

الحمدلله أكلت

اكلت أمتي

صليت الفجر واكلت

تماام

،،

قعد أفطر وهو كان بيقرأ قران كريم وكان صوته جميل منكرش أنه دخل قلبييي، لاقيته قام دخل المطبخ وشوي وطلع معه كوبيات

فطرتي

اه هشيل الاكل بس

لا خليكي هشيله اناا

شكرا

مفيش ما بينا الكلام ده

شال االاكل وقاعدنا وقال، بصي بقااا اللبن بالبلح ده الرسول كان بيحبه اووي وأنا بكله وبحبه جدا عسني اقوم بسنة

ااااه

يلا إشربي

تماام

أنتي تعرفي أن الرسول صلي الله عليه وسلم كان بيقول لسيدة عاىشة يا عائش وكان بيحملها عل ظهره الكريم لتري الصغار وهي تلعب

الله، النبي كان حنين كدة

ااه، ولدرجة أن في انقطاع عقدها فسهر النبي صلي الله عليه رسلم الليل كله يلم حباته كي لا تحزن

االله، جمييل واي كمان

الرسول صلي الله عليه وسلم لما سألوه عن أحب الناس إلي قلبه قال من الرجال ابو بكر الصديق رضي الله عنه ومن النساء عائشه رضي الله عنه

مين ابو بكر ده

ابو بكر ده ابو السيدة عائشة رضي الله عنها وصديق رسول الله صلي الله عليه وسلم

اي الجمال ده

وأكتررررر

دق دق دق) الباب

هشوف مين ادخلي جوا الاوضه

اوك

،،،،،

طلعت اشوف مين، محمد تعالي عامل اي

حضني، مبروك يا عريس

الله يبارك فيك

معي المدام

اتفضلوا

دخلوا قاعدوا عل الانتريه وأنا دخلت ل جني

إللبسي

ليه

مرات صحبي جات وهتقعد معاكي هنا وأنا هجيب عصير وبسكوت متطلعيش من الاوضه

طب ما نقعد كلنا

مينفعش

طب هلبس أي

عبايه خروج، إدناء اي حاجه

ماشي

،،،،

لبست عبايه جنينز بس كانت خرافة عليا، خبط الباب

إدخلي

حضنتني، ألف مبرووك

الله يبارك فيكي يا عمري

كانت لابسة خمار ونقاب خلعت النقاب وكانت جميلة اووي، اسمك جني

ااه

جميل وجني الجنتين دان

مش فهمت بس ابتسمت بعفوية فقالت، انا أسمي خديجة مرات محمد صحب زوجك الروح بالروح

ااه تشرفنا

انا إللي اتشرفت

فتحت موضوع -معاكي ولاد

نظرة حزن مع ابتسامة. لا

ااه ربنا يرزقك

وإياكي يا قمررر

الباب خبط فتحت كان مازن جايب بيبسي وكحك وبسكوت قعدنا نتكلم شوي ومشيوا واخدنا ارقام بعض

عدي أسبوع والحال كما هو هو بيصلي وانا لا والنهاردة نزل الشغل وقعد لوحدي، نضفت شقتي وغسلت الملابس وكويتها وكلم بابي ومامي وصحبتي المغرب اذن وهو مجاش قلقت وخوفت لاني قاعدة وحدي وأنا مش متعودة

لاقيت الباب بيفتح وهو دخل. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وعليكم السلام، اتاخرت

غصب عني الشغل

ااه اكلت

اه الحمد لله

كويس اصلي مش جاهزت

تمام، صليتي

لا

طب يلا قومي اضوضي

لا

هي كلمة واحدة بس

وانا قولت لا( قولتها بغضب جامد

وأمر أهلك بالصلاة وأصطبر عليها لا نسألك رزقا نحن نرزقكم والعقبة للتقوي

سكتتتت وسابته ودخلت وفضلت أعيط لما رتل الاية دي أكأنه بيصبر نفسه هو مش بيقولها ليا أنا عيط واول مرة أعيط بالمنظر ده

،،،،،،،

قمت باليل أصلي القيام انا بدعيلها كتيررر اووي وقلبي حزين عليها ولكن الله عل كل شي قدير

فرشت المصلية في الصالة وعليت صوتي وأنا برتل ايات القرأن الكريم

،،صحيت من النوم عل صوت القرأن تلقاىي روحت أدخل الحمام واضويت ووقفت وراه وفجاءة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج ملتزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى