رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم زولة وحيدة
رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الجزء التاسع
رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني البارت التاسع
رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الحلقة التاسعة
يزن :إذا بتحبيني توافقي انك تتجوزيني بكرة
غزل :لأ مش هوافق انا عندي امتحان
يزن مسكها من ايدها ودخلها عند اوضة آسر وتقى
آسر :في ايه يابني
يزن :انا عايز اتجوزها بكرة
آسر بغضب :البنت عندها امتحانات ازاي هتتجوزها بكرة
يزن :اصلا هي مش هتروح الجامعة لما تكون في ذمتي ف مفيش فايدة انها تتعب نفسها على ولا شي
آسر بغضب :هو انت اتجننت
يزن :آه ولو متجوزتهاش بكرة هتجوزها غصب عنكو
فجأة زياد وزينب وياسمين دخلوا
غزل فكت ايد يزن وجريت ع زينب وحضنتها
زياد :في ايه يا آسر
آسر : يزن قال عايز يتجوز غزل بكرة
زياد :في ايه يايزن ممكن تقولي ليه غيرت رأيك
يزن :عمي انا عايز اتجوزها وشايف انه مدة شهر دي طويلة
زياد :طب تعال معايا
زياد اخد يزن ع المكتب
زياد :فهمني بقا في ايه هو غزل في علاقة مع حد مثلاً ولا هي معجبة بحد
يزن :لا ياعمي ولا واحد من دول
زياد :طب قولي في ايه وانا اوعدك اني هجوزك ليها في أقرب وقت
يزن :الصراحة انا اليوم لما اخدتها معايا الشركة غرت عليها من رفيقي واتعصبت منها لأنها كانت بتضحك قدامو
زياد :طب ليه مش عايزها تكمل تعليمها
يزن :انا اليوم الصبح شوفتها كانت مع زميلها كانت عايزة تاخد منه محاضرات بس هو كان بيقرب منها وشكله كان عايز يعتدي عليها
زياد بغضب :وليه مقولتوليش
يزن :انا ماحبيتش ازعجكو واصلا انا دلوقت فوتو ع السجن
زياد :اوك انا بس هغير ليها الكلية
يزن :بس ياعمي هي مش محتاجة تدرس هي لما تكون في ذمتي هجبلها كل اللي هي عايزاه
زياد :يابني العلم هو سلاح البنت انا بعرف انك هتبسطها ومش هتعمل حاجة تزعلها بس انا عايزها تكمل دراستها وتكون احسن دكتورة ف مصر
يزن :اللي تشوفه ياعمي طب امتى هتجوزها
زياد :خليها تخلص من الامتحانات ومنها هي هتدخل في اجازة بعدها تتجوزو وتعملو اللي عايزنه
يزن حضنه :شكراً ياعمي
عند غزل وزينب
غزل :ماما يزن بيخوفني لما يعصب انا مش عارفة ازاي هعيش معاه لما نتجوز هو بيغير عليا حتى من صحابه
زينب :حبيبتي صدقيني هيتغير حبك هيغيره
غزل حضنت امها
غزل :ماما انا خايفة… خايفة مايتغير
تقى من وراها :طب إذا ما اتغير كلميني وانا هتصرف معاه
غزل بصت ع تقى وجريت حضنتها
غزل :انا بحبك اوي ياخالتي
تقى بحب :وانا بحبك ياقمرتي يلا روحي ادرسي وانسي يزن واللي قالو ليكي
غزل بتذكر :آه انا لازم ادرس بسرعة
وجريت ع أوضاتها
تقى قعدت تتكلم مع زينب
عند ياسمين كانت بتدرس فجأة دخل إياد
إياد :ازيك ياياسمين
ياسمين :الحمد لله
إياد :اساعدك في الدراسة؟
ياسمين :بس انت بتعرف لمجال الهندسة؟
إياد :طبعاً اصلا دة مجالي بس بشتغل مع بابا….. دانا كنت اول الدفعة
ياسمين :بجد.. بس مش ظاهر عليك
إياد :يمكن مش اول الدفعة بس كنت شاطر
ياسمين :لا شكرا مش عايزة
إياد كان هيطلع بس ياسمين مسكته من ايده
ياسمين :يامجنون انت صدقت… تعال ساعدني عندي دراسة كتيرة
إياد بفرحة :طب يلا
إياد قعد يشرح لياسمين
تسريع الاحداث
مر اسبوعين وغزل وياسمين خلصو الامتحانات ونتيجتهم كانت تفوق ك العادة
في صباح يوم جديد
يزن خبط باب اوضة غزل
غزل فتحت
يزن :كتب الكتاب اليوم بالمسا والفرح بكرة
غزل :بس انت ليه مستعجل كدا يايزن
يزن :متسأليش هتروحي معايا نختار الفستان بعد الفطار… اجهزي
غزل :حاضر
يزن نزل بسرعة
بعد مدة غزل نزلت وراحو اختارو الفستان
في العربية غزل كانت تاكلة راسها ع قزاز الشباك
يزن :غزل في ايه
غزل :لا مفيش
يزن :انا عارف انه علاقتنا في الأيام الأخيرة اتوترت بس اوعدك اني هصلح كل شي ومش هتعصب ابدا
غزل :…….
يزن :زعلانة مني؟
غزل :……..
يزن :طب انا اسف حبيبتي
غزل :ولايهمك
يزن :هنروح الملاهي
غزل بفرح :بجد
يزن بابتسامة :آه بجد
غزل :بحبك اوووي
يزن :وانا بحبك
بعد مدة يزن وغزل لعبو في الملاهي
يزن :تعالي نشرب قهوة ونرجع ع البيت
غزل :اوك
يزن وغزل راحوا يشربو القهوة
في المساء في الكوفير
يزن دخل
يزن :ازيك ياعروسة
غزل بصت ع الارض بخجل
يزن راح حضنها
يزن :انا مبسوط اوي اننا هنتجوز وأخيراً
غزل :وانا كمان
راحو ع الصالة
يزن كان لابس بدلة بالأبيض وتيشيرت بالوردي وغزل كانت لابسة فستان بالوردي منقوش حلو وفيه شوية ابيض وفاكة شعرها
بعد الحفل خلص كل حد راح ع جناحه
عند غزل كانت بتفك السوستة بتاعت الفستان
يزن دخل وراح فكاها
غزل بخضة :يزن
يزن بضحك :في ايه
غزل :مفيش وجريت ع الحمام
غزل من جوة الحمام :يزن ممكن تجيبلي البيجامة الزرقا
يزن راح جاب بيجامة بالاخضر
غزل لبستها وطلعت
غزل بغضب :قولتلك الزرقا انت عندك عمى ألوان؟
يزن :لا بس الزرقا طويلة ف جبتلك دي لأنها حلوة
غزل :مالقيت الا القصيرة الضيقة دي
يزن :آه شوفي طالعة حلوة عليكي
غزل :انا هروح عند ياسمين واتجهت ع الباب
يزن مسكها من ايدها
يزن بخبث :هتسيبي حبيبك لوحده ف يوم زي دة… وع فكرة ياسمين زمنها نايمة
غزل :طب انا هنام ابعد
يزن :تؤتؤ مش بالسهولة دي
غزل :حبيبي انا نعسانة بجد
يزن :هجيبلك قهوة اوعى تنامي
يزن طلع وغزل نامت بسرعة
يزن :جبتلك احلى قهوة
غزل :…….
يزن :نمتي؟
وراح جمبها لقاها نايمة بجد
يزن :كويس حسابك معايا بكرة
ونام
في صباح يوم جديد
غزل صحيت
غزل :صباح الخير
يزن جذبها من خصرها عليه وبا’سها
يزن :احلى صباح
غزل :طب هقوم احضرلك الحمام
يزن :مش عايز عايز انام في حضنك
غزل :طب امتى هنروح القصر
يزن : اجهزي علشان هنروح شهر العسل
غزل بفرح:بجد…هنروح فين بقا…… انا عايزة نروح المالديف
يزن :حاضر هخلي أحمد يحجز لينا دلوقت
غزل :طيب
بعد مدة غزل كانت واقفة لوحدها في المطار وين وأحمد بيتكلموا وفي حد حط منوم في منخيرها وشالها
يزن بص ع غزل لقاها مش موجودة…..
================
في رايكم مين الشخص دة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني)