روايات

رواية رياح الحب الفصل السادس 6 بقلم فرح القصاص

رواية رياح الحب الفصل السادس 6 بقلم فرح القصاص

رواية رياح الحب الجزء السادس

رواية رياح الحب البارت السادس

رواية رياح الحب
رواية رياح الحب

رواية رياح الحب الحلقة السادسة

_استاذ سليم
رهف بفرحه: بجد سليم طب قوليلو ان نزله وقامت تجري
ادم: رهف.. رهف استني
سليم: رهوفتي وحشتيني
ادم بعصبيه جامد: ررررررهف
رهف بخضه: ادم ف اي
ادم بز”عيق: مييييين ده
رهف: ده سليم ابن خالي يعني اخويا الكبير .. سليم ده ادم.. جوزي
سليم: انتي صح مقولتليش انك اتجوزتي لي
ادم ببرود : معلش جت صدفه بعد اذنك عايز رهف ف كلمتين وجاين تاني وشوف تشرب اي اعقبال مننزل
_______________________________
رهف: انت احرجتني قدامه ليي وكمان عيب نسيبه لوحدو كدا
ادم بعصبيه شد”ها لي جامد: انتي اواي تسيبي يقولك كدا وكما تحضنيي انتي اتجننتي اي مش مالي عينك انا ولا اي
رهف: وطي صوتك ي ادم لو سمحت مينفعش
ادم ضغط علي وسط*ها اكتر: مش عشان اعتزرتلك يبقا اعتبرتك مراتي يبقا بتحلمي انتي هنا زيك زي الخدم فاهمه
رهف بدموع و ألم : اااه طب سبني ي ادم
ادم بتحدي:و لو مسبتكيش هتعملي اي؟ها
رهف فضلت تعيط م الوجع
ادم استوعب وسب”ها: تنزلي تكلمي بحترام انتي دلوقتي قدام ناس متجوزه فاهمه شغل الدلع ده تنسي
رهف بتمسح دموعها: تمام و مشيت
________________________________

 

 

_هتنفذ امتي
*بكتير بكره عشان عايزين نخلص
_انت متاكده من اللي هتعملو ده خطر علينا احنا كمان مش هو بس
*بعصبيه: يغبي ده كدا طعم كدا هيفكر انو هيكشفنا فهمت وبعدين نفذ كله اللي بقولك عليه بالحرف وانت ساكت فاهم
_انا بس بتكلم كدا لان هو اتجوز يعني ف خطر علينا مش اكتر
* ثانيه بس هو اتجوز؟
_اه واحده كدا من عيله بسيطه وكان اسمها رهف تقريبا
*بصدمه: رهف
_______________________________
علي: مالك ي ادم شكلك متضايق
ادم: حكاله معرفش انا اتضيقت ليي مع اني مفيش حاجه بنا
علي بغمزه: بس يمكن يكون ف دلوقتي
ادم: والله انت رايق خالص وانا مش فاضي لي كلامك ده
علي: طب والله انا اللي غلطان عشان بفكك
ادم: بس ونبي انا مصدع مش ناقصك
علي: استني حد بيرن
علي: ايوا
_انا عرفت مين اللي حاول يقتله وجبت كل التفاصيل عنهم
علي: انت متاكده من اللي بتقول ده
_ايوا طبعا انا هجلكو بكره وهجبلكو معلومات عنهم
علي: طيب اقفل انت دلوقتي
ادم: ف اي يبني قلقتني
علي: عرفو مين اللي حاولو يقتلوك وجاب كل التفاصيل عنهم
ادم: انت بتكلم بجد
علي: ايوا وهو جي بكره
ادم: اخير هعرف مين ولاد الكل”ب دول
________________________________
رهف: انا اسفه اتأخرت عليك.. انت اي الاخبار واي الغيبه دي كلها
سليم: الشغل بقا وكدا بس انتي اتجوزتي بدري كدا لي
رهف: يااا ده موضوع كبير اويي مش وقته ابقا اقولك بعدين
سليم: هو انتي شكلك مغصوبه علي جوازه دي صح اصلا مستحيل تتجوزي شخص اسف ف كلمه يعني مشلول وانتي مشاءالله عليكي
رهف بإبتسامة: طب لو بتعتبرني اختك بجد بلاش الكلمه اللي قولتها دي وكمان مفيش حد اجبرني عليه…المهم سيبك مني قولي انت عرفت اني اتجوزت ازاي وانا مكاني فين
سليم: بس شكله محبنيش خالص

 

 

رهف: لا بس هو عصبي وكده وانت لمه دلعتني فا اتعصب اكتر وكدا بس مقولتليش برضو
سليم: انا عارف مش هتسبيني لحد متعرفي عرفت من نورا ارتحتي
رهف بغمزه: اممم نورا
سليم: ياربي بقا لي طب الغمزه ها لي
رهف:اه تعالي معايا
خالد:مين
رهف:انا ي عمي
خالد:تعالي ي رهف…مين ده
رهف:ده سليم ابن اخالي زي اخويا الكبير بلظبط.. سليم ده عمي بعتبره زي بابايه
خالد:اهلا ي ابني
سليم:الحمدلله ي يعمي
وفضلو يتكلمو ويهزرو لحد ما
سليم: طب انا لزم امشي بقا عشان اسلم علي خالتي
خالد: ابقي زورنا تاني
سليم: اكيد ان شاءلله
خالد: روحي وصلي ي رهف
رهف: حاضر
رهف طلعت معاه لحد بره وصلتو وكانت دخله حد شد*ها ………………..

يبتع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رياح الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى