روايات

رواية سندريلا الواقع الفصل الأول 1 بقلم أمنية حاتم

رواية سندريلا الواقع الفصل الأول 1 بقلم أمنية حاتم

رواية سندريلا الواقع الجزء الأول

رواية سندريلا الواقع البارت الأول

رواية كريم ورحمة
رواية كريم ورحمة

رواية سندريلا الواقع الحلقة الأولى

محمود: هي المانجا اللي في التلاجه راحت فين؟

رحمه: انت بتبصلي كده ليه!! انا مشوفتش حاجه

محمود: انا حطيتها ب ايدي قبل ما انام

ومحدش بيسهر في البيت ده غيرك

رحمه: انت قصدك علي المانجا الصفرا!!!

محمود: ايووه هي دي

رحمه: دي كانت هتبوظ

محمود: وطبعا هي صَعبت عليكي فاكلتيها صح؟؟

رحمه بضحك: الله ينور عليك

محمود: ده اللي هحطك مكان النجفه واخليكي تنوري البيت كله دلوقتي

هاله: يارب هو انا مربيه قط وفار ما تحترمو سنكم بقا

رحمه: انا لسه صغيره

محمود: نعم؟؟

23 انتي اللي زيك متجوزين ومخلفين

رحمه: فين الانجاز يعني؟؟

انا مبسوطه هنا معاكم

محمود: بس احنا مش مبسوطين يا اختي

رحمه: ما انت 28 سنه واحنا سايبينك عايش معانا

وساكتين

محمود: بس انا خاطب وبكون مستقبلي انتي بقا بتعملي إيه

رحمه: قاعده بسلي ماما وبقول ل خطيبتك علي تحركاتك وبخلص الباقه في نص الشهر ها عاوز إيه تاني

محمود: كتر خيرك مشغوله والله

رحمه: يلا ربنا يعوضني بقا

امهم اتكلمت من الاوضه: اعملو حسابكم هنروح فرح بنت عمكم بكرا ولازم نتحرك بدري علشان المكان بعيد

رحمه: لولولولي انا بحب الافراح اوي

هروح اختار الفستان اللي هحضر بيه

محمود: وانتي ايه مفيش اي احساس!!

مفيش اي حاجه جايه من ناحيتك خااالص؟؟؟

رحمه: انا مش هرد عليك ولا هعصب نفسي

عارف ليه؟

محمود: ليه يا اخره صبري

رحمه: علشان خطيبتك هتنكد عليك علشان انت نسيت تحتفل بعيد خطوبتكم

محمود بصدمه: هارسوح هو يوم الخطوبه بقا عيد وبتحتفلو بيه

رحمه: اوماااال

ده انت هيتنكد عليك نكد مكثف كمان علشان انت مكلمتهاش بليل

محمود: ده انتي عارفه حاجات في حياتي انا ذات نفسي معرفاش

رحمه باستفزاز: هو انا عندي اهم منك اهتم بيه يا حودا

محمود: اختفي من قدامي احسنلك

انا ومحمود اصحاب مش بس اخوات وبنستمتع اوي بفقره القط والفار اللي بنعملها كل يوم دي بتخلي اليوم احلي

بعد وفاه بابا من 4 سنين وهو بقا كل حاجه في حياتنا انا وماما

ورغم ان ماما شديده ومتحبش الدلع الزياده بس بتسمعنا وبتحل اي مشكله بهدوء واكتر عقاب صعب علينا انها تتجاهلنا ومتكلمناش

____________________________________

رحمه: ها إيه رأيك في الفستان

محمود: هو فيه جمال كده

ده انتي قمر القمرات

رحمه: المدح الاوڤر ده مش مطمني

محمود: هو انا عندي اغلي منك علشان ادلعه يا رورو!!

رحمه: بعد رورو دي تقر وتعترف عاوز مني إيه

محمود: وانبي تهدي ندا شويه علشان نازله نكد عليا صبح وليل علشان نسيت يوم الخطوبه

رحمه بغرور: تدفع كام

محمود: لا انا اختي مش ماديه

رحمه: لا انا ماديه عادي

ولا اقولك هاتلي يجي 5 كليو مانجا وانا هفكر في الموضوع

رد وبهو بيجز علي سنانه: اه حاضر مفيش حاجه تغلي عليكي

رحمه بضحك: ثانك يو حودا

محمود: روحي ربنا ياخدك من البيت ده علي بيت جوزك اللي كلنا هندعليه

رحمه رحمه: هراعي انك مرتبط بائس ومتنكد عليك

كلنا جهزنا ونزلنا العربيه وقولت الشهاده 30 مره تقريباً علشان اخويا بيكون داخل مسابقه عربيات علي الطريق

هاله بقلق: يابني سوق براحه عليت الضغط عليا

محمود: يا ماما متقلقيش وبعدين الطريق مش زحمه

رحمه: وانبي انا لسه صغيره وعاوزه اتمتع بحياتي

خد كل ما املك وسابني اعيش

محمود بضحك: وانتي تملكي ايه يا دراما كوين

رحمه: والله انا معيش غير تليفوني بس افتكر اني هصلح بينك وبين خطيبتك يا بائس

محمود: بعد بائس دي انا ممكن ازود السرعه عادي

واخيرا ربنا سترها علينا ووصلنا بالسلامه

محمود: عاوزك تقعدي علي التربيزه متتحركيش

رحمه: حاضر

محمود: رقص الكتاف ده مش عاوز اشوفه هااا

رحمه: حاضر

محمود: ومش كل شويه تقومي ل اخر القاعه علشان تسلمي علي ناس انتي بس اللي تعرفيهم

رحمه: لا كده كتير بقا ما تروحني احسن

محمود: لا ادخلي بس اسمعي الكلام واليوم هيعدي بسلام

رحمه: بص هبهرك

محمود بضحك: والله قلقت

دخلنا وسلمنا علي كل الاهل ومحمود راح مع الشباب وانا اندمجت مع بنات عمي

نور: بعد اذنكم هروح اكلم خطيبي

رحمه بتوجه كلامها للبنات: والله انا بتحلو في عيني فكره الخطوبه دي لما اروح فرح

ياسمين اخت العروسه: طب وبعد كده

رحمه: بعد كده بشوف خناقتهم بقول الحمدلله على راحه البال واشيل الفكره تاني

ياسمين بضحك: مصيرك يا حلو تقعي علي وشك

رحمه: بالكعب اللي انا لابسه ده هقع علي وشي فعلاً

روحي يا ياسمين شوفي اختك روحي

المفروض دلوقتي العريس والعروسه يرقصو لوحدهم ف معظم الناس راجعت للتربيزات

قعدت علي اقرب تربيزه علشان الكعب وجع رجلي ف قلعته ولبسته تاني وقومت لان التربيزه عليها حاجات ناس

هاله: كنتي فين

رحمه: كنت بسلم علي بنات عمي

تليفوني رن كانت ندا خطيبه محمود ف قومت اكلمها بعيد عن الدوشه

رحمه بهزار: مساء الخير علي عروسه اخويا ومراته والمستقبليه

ندا: بلا خطيبه اخويا بلا بتاع انا هفسخ الخطوبه دي اصلا ده مبقاش مهتم بيا

رحمه: انا عارفه ان اخويا دبش ومش بيعرف يقول كلام حلو ومش بيفكر يعمل حاجات مختلفه

ندا: هو فيه الصفات دي بس حنين والله

رحمه: هو ده اللي انا عاوزه اوصله

انك عارفه عيوبه ومميزاته ف خلي المميزات الحلوه اوي زي الحنيه وطيبه القلب والتقدير والاحترام تشفع ل انه مبيعرفش يقول كلام حلو

ندا: والله بحبه دبشبه بكله علي بعضه

رحمه بهزار: يبقا كفايه نكد الواد جاب اخره

ندا: حاضر

# مسكتك يا حراميه

رحمه بخضه: ايه اللي بتقوله ده

# ايوه حراميه انا شوفتك وانتي بتقومي من علي التربيزه بتاعتي

رحمه بخوف: انا مش فاهمه انت عاوز ايه

# هما الحراميه بيتعمل معاهم إيه؟؟

رحمه: انا هكلم اخويا

# لا هو هيجي لوحده لما اقول انك سرقتيني في المايك

وسابها وراح ناحيه الميك فعلاً

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سندريلا الواقع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى