روايات

رواية زواج ثاني الفصل الثالث 3 بقلم أسيل البنا

رواية زواج ثاني الفصل الثالث 3 بقلم أسيل البنا

رواية زواج ثاني الجزء الثالث

رواية زواج ثاني البارت الثالث

رواية زواج ثاني
رواية زواج ثاني

رواية زواج ثاني الحلقة الثالثة

اسيل.. انا موافقه اتجوزك
عز فتح الباب عشان يخرج.. تمام بس استحملى نعمه بقي
أسيل.. مين دي؟
عز.. مراتى
هو خرج وهى فضلت قاعدة تفكر في الموضوع
عز خرج لقي عمال كتير واقفين وبيباركوله .. اه يا سلامه الك*لب لحقت تعرف كل دول 🙂 ولقي جده بيرن عليه
عز.. ايوه ياجدى عامل ايه
الجد.. ايه اللي انت عملته ده وكيف من ورانا يا ابن 🐕
عز.. ياجدى هفهمك الموضوع بس اسمعنى
الجد.. معوزش اسمع حاجه تكون جدامى اهنه خلاص نص ساعه فاااهم
عز.. حاضر
عز.. قومي عشان نمشي جدي عرف الموضوع ومتضايق
أسيل بخوف.. طيب امشي أنت وانا مسمحاك خلاص بس مش عايزة اتجوزك
عز.. هو احنا بنلعب هنا ولا ايه خلصينى انا مش فاضي لكلام العيال ده تليفونه رن
مازن.. انت فين جدى مبهدل الدنيا هنا

 

 

عز.. جاى في الطريق
مازن.. هو الموضوع بجد ولا ايه
عز بعصبيه.. خلاص يا مازن قولت جاى
اسيل خافت منه.. مم ممش عايزة والله
عز شدها من ايدها ومشى على العربيه
،،،،،،،،،،،
تليفون اسيل فضل يرن يرن مفيش رد
ميرنا.. راحت فين دى بس هرن آخر مره
كريم سمع صوته دخل لقاه ع السرير .. امم الحلوه نست تليفونها مين ميرنا دى كمان وفصل فى وشها
ميرنا.. فصلت يبقي ف الشغل
كريم .. ياترى ما*تت بعد الخبطه ولا لا؟
،،،،،،،،،،
اسيل.. بالله عليك انا خايفه من جدك ممكن يطخنى عيارين زى افلام الصعايدة قولتلك مسامحاك خلاص
عز نزل من العربيه وفتح لها الباب .. انزلى ومتتكلميش ولا تردي علي حد انا اللى هتكلم
أسيل.. بس.؟
عز.. اييه
أسيل.. العبايه دى شكلها وحش ومش عارفه امشى فيها
أسيل.. هو احنا طالعين في التلفزيون اخلصي
نزلت وراه ومسكت العبايه في ايدها عشان تعرف تمشي
نعمه كانت قاعده تعيط.. يعني ايه ياجدى مفيش جواز
الجد.. استنى بس يانعمه نفهم منه الموضوع لما يجي
عز.. انا جيت اهو
اسيل كانت واقفه وراه وعشان هى صغيره مكنتش باينه اوى
كلهم بصوا عليهم ونعمه بصتلها بغ*ل
الجد.. ورايا ع المكتب
عز حكاله كل حاجه بالتفصيل وهى كانت واقفه ساكته
الجد حس انها صعبت عليه.. طيب وانتى موافقه يابتى
أسيل.. أنا كنت موافقه عشان محدش يتكلم عليا از على عيلتكم بس خلاص انا مسامحه وهمشي ارجع بلدى تاني والله
الجد.. انتى خايفه من ايه هو اللى هيوحصل ده مش عيب ولا حرام انه يتجوز اتنين
أسيل.. بس انا

 

 

الجد.. متقلقيش والوجت اللى حابه تتطلقي فيه براحتك بس احنا ميرضناش سمعتك تبقي ف الارض اكده واللى عمل كده هعرفه واحاسبه
أسيل .. شكرا
الجد.. المأذون جاى النهارده اكتب على نعمة الاول وبعدين …
أسيل.. اسمى أسيل البنا
الجد.. ماشي يا أسيل انى نازل اعرفهم تحت وانت وديها الاوضه التانيه اللي في الجناح بتاعك يا عز
عز.. حاضر
،،،،،،،،،،،،،
الجد نزل قالهم ونعمه وامها كانو متضايقين جدا
بليل كان المأذون بيقول لنعمه وعز بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
عز كان عادي جدا والموضوع مش ف دماغه هو شايفها اخته وبس ووافق عشان جده
وبعدين طلعوا الورقه لاسيل فوق عشان تمضي وهو مضي وكده بقي متجوز الاتنين 😂
الجد.. اطلع مع مرتك يا عز
نعمه راحت مسكت ايده وهو بصلها بلا مبالاه وطلع
دخلوا الاوضه
نعمه.. احمم تعرف يا عز انا بحبك جوووى من وانا قد اكديه وكنت بتمنى يتجفل علينا باب واحد ولما جدى قالى الفرحه مكنتش سايعانى بس جت المح*روقه اللى جبتها دى وعكننت علينا أنت اتجوزتها ليه نفسي اعرف ولا شوفتها فين دا*هيه😒
عز.. ملكيش دعوه يا نعمه ومتسأليش عن حاجه عشان دى حياتى وانا حر فيها واتجوزتها زى ما اتجوزتك عادي
نعمه.. بس ياعز انا…
عز.. مبسش خلصنا من الموضوع ده بقي ابقي شوفيلها هدوم من عندك لغاية ما تشتري
نعمه بضيق.. كمان؟
عز فتح الدولاب وخد هدوم عشوائيه من غير ما يبص عليهم.. ما انا اللي دافع حقهم وبعدين قولتلك اعتبريها ضيفه وخرج
نعمه.. استني ياعز يااا عز يووووه بقي ده ايه اله*م ده يارب
،،،،،،،،
أسيل كانت قاعدة على السرير وبتفتكر كل اللى حصل ليها فجأه الباب اتفتح واتنفضت من مكانها
عز.. خدى هدوم اهى عشان لو عايزه تغيري لغاية ما ابقي اجيبللك بكرا
اسيل.. مش تخبط خضيتنى ماشي شكرا
عز.. اسفين للهانم اصلها عايشه في لوكندا
اسيل.. والله ده الذوق انك تخبط مش عشان عايشه في بيتكم تتصرف كده
عز.. ما علينا انا كنت جاى اقولك كام كلمه وامشي اول حاجه تحترمى المكان اللي انتي فيه امى متزعلش منك ولا جدى ولا اى حد هنا فاهمه ومعاملتك تبقي كويسه عشان يعاملوكى كويس تاني حاجه ملكيش اى علاقه بحياتى ولا اى حاجه تخصنى كلها كام شهر ونتطلق
أسيل.. انا عارفه بتعامل ازاى على فكره انا مش من الشارع وثانيا بس مش همو*ت عليك عشان تقولي كده ياريت انت اللي تلزم حدودك وماتدخلش الاوضه تاني
عز راح عند الباب عشان يخرج.. انا حر اعمل اللي انا عاوزه ومش انتى اللي هتعرفينى
اسيل جات تشوف الهدوم لقتها كلها قصيره وبكت غيرت ونامت
،،،،،،،،،،،، تانى يوم

 

 

الجد.. صباحيه مباركه يا عرسان
عز.. الله يبارك فيك يا جدى
الجد.. امال اسيل منزلتش ليه
عز.. معرفش
الجد.. عيب يا ولدى اطلع نادي عليها
نعمه اتضايقت.. ما تسيبوها اللى ياكل على ضرسه ينفع نفسه
ام عز.. ميصحش يابتى البنيه مكلتش حاجه من امبارح اكده هتتعب
ابو عز.. قوم ياعز ناديلها
مازن.. مالكم خايفين عليها اكده معجوله حبيتوها في يوم وليله لسه انت ياعز الدور عليك يا واد عمى😉
نعمه كانت بتطلع شرار🙂😂
عز قام يناديلها
،،،،،،،،،،
كانت نايمه ببيجامه حملات وبرمودا وشعرها مفرود بس نومتها مفعكشه خالص زى الاطفال 🥺
عز.. احم اسيل! اسييل
اسيل.. مممم
عز.. قومي عشان تفطرى
اسيل.. مش عايزة طفي النور
عز.. جدى بيقولك انزلى
أسيل قامت بسرعه.. انت مين
عز بص لها من فوق لتحت هى اتحرجت وشدت الغطا عليها .. فى ايه يا بنى ادم انت وبعدين ازاى تدخل الاوضه وانا نايمه انا عايزه مفتاح هنا مليش دعوه
عز ببرود .. انا حر زى ما قولتلك وبعدين مش هموت عليكى يعنى مفكيش حاجه مميزه وانا راجل متجوز ومراتى مكفيانى
اسيل.. والله

 

 

عز.. والله واخلصي انزلى مش فاضي انا للى التفاهه دي
اسيل.. ماشى يلا
عز.. يلا فين كده
أسيل.. نازله
عز.. وحياة امك نازله ببجامة النوم ليه شايفانى مركب قر*ون
اسيل.. وانت مين قالك ان انت راجل
عز………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج ثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى