روايات

رواية ذكرى الماضي الفصل الثالث 3 بقلم نيرة عبدالله

رواية ذكرى الماضي الفصل الثالث 3 بقلم نيرة عبدالله

رواية ذكرى الماضي الجزء الثالث

رواية ذكرى الماضي البارت الثالث

رواية ذكرى الماضي
رواية ذكرى الماضي

رواية ذكرى الماضي الحلقة الثالثة

أسر بعصيبة: يعني إي مقالتش قوليلها…. وقبل ما يكمل كلامه سمع صوت بيقوله: دي أنا يا أسر

أسر بص لمصدر الصوت وإنصدم لما شاف كيان داخلة وقعدت قدامه وحطت رجل علي رجل وبصت للسكرتيرة بإبتسامة سمجة: عصير ليمون؛ السكرتيرة بإستغراب: أفندم؛ كيان بإستفزاز: هشرب عصير ليمون ويلا بقي هوينا

أسر كتم ضحكته بالعافية وقال للسكرتيرة: إعملي اللي الهانم قالتك إي؛ السكرتيرة: تمام يفندم عند إذنك

أسر بص لكيان وقالها جاية لي

كيان: أكيد مش جاية أتأمل في جمالك؛ جاية أسمع اللي عندك واللي كنت عاوز تقوله إمبارح

أسر: غريبه إي اللي خلاكي تغيري رأيك

كيان ببرود: ملكش دعوه وأكملت بحده إنجز وقول اللي عندك

أسر غمض عينه وقال: فيه شحنة مخ”درات كبيرة أوي هتدخل مصر كمان شهر والمخ”درات دي مضرة أوي ولو دخلت واتوزعت عليه العوض في كل الشباب

كيان: هتدخل إمتي وإزاي

أسر: دي التفاصيل اللي عرفتها إمبارح لما قابلت واحد إسمه لويس

كيان: عاوز تساعدني لي؛ أسر بحزن: زي ما أشرف العمري ق”تل أبوكي هو كمان ق”تل أمي قدام عيني وكنت مستني الوقت المناسب اللي أدمره فيه نهائي

كيان وهي بتقوم: هنتقابل بكرا الساعه 10 في مكتب اللواء وقبل ما تمشي قالته: لو عرفت إنك بتلعب عليا صدقني مش هرحمك وهبعتك لابوك جثة؛وسابته ومشت وهو بص لأثرها بحزن:وقال انا اللي عملت فيكي كده سامحيني يحبيتي بس والله غصب عني

**عند كيان روحت بيتها ودخلت لاقت أختها رنا قاعدة زعلانة وراحت قاعدة جنبها وقالتها بمرح: بت يا رنوش عامله اي؛ رنا بصتلها بحزن ومردتش

كيان ضحكت وقالتها:بقي كده طيب اما اقوم بقي ألغي طلب الشاورما

رنا: بجد جايبه شاورما؛ كيان بضحك: همك علي بطنك ديما أيوه يختي جايبه

رنا:طب نقوم نختار فيلم بقي؛ كيان: بس يكون كوميدي مش ناقصيين فاقعة مرارة؛ رنا وهي بتبوس خدها:تحت أمرك يقمر إنتي

**أسر دخل الفيلا ولسه طالع السلم سمع صوت أشرف بيقول:أسر تعالي عاوزك؛ أسر غمض عنيه بغضب ودخله المكتب وقعد قدامه وقاله ببرود: عاوزني لي

أشرف بحماس: قولي عملت إي في تفاصيل الشحنة

أسر حكي له علي اللي حصل؛ أشرف:تمام ي أسر عاوزك تركز في الشحنة كويس ولو تمت ليك عندي مفاجأه

أسر بخبث:وانت كمان ليك عندي مفاجأة

أشرف بإستغراب: مفاجأة إي؛ أسر: هتعرف بعدين وسابه ومشي

**تاني يوم في مكتب عز كان قاعد مع كيان وأسر وكانوا يتكلموا في تفاصيل الشحنة والخطة اللي هيعملوها

عز:عشان الخطة دي تتم ناقص حاجة أخيرة لازما تحصل

كيان بإستغراب: حاجة إي دي؛ عز: لازما تتجوزي إنتي وأسر

كيان بردح: نعم أتجوز مين ده لا يمكن يحصل أبدا

أسر: لازما نعمل كده عشان الخطة تنجح لو جيت هنا أكتر من مرة أشرف هيشك فيا

عز: بطلي عند ي كيان وبعدين هي فتره لحد ما المهمه تخلص وتعدي

كيان: جواز علي ورق بس وإياك تحلم إن تحصل حاجة غير دي

أسر: متقلقيش ي كيان انا مستحيل أضرك؛ كيان بصتله وابتسمت بسخرية

عز:إعملي حسابك أسر هيجي يتقدملك إنهارده وياريت تلبسي حاجة رقيقة

كيان وهي بتقوم: هلبسه بدلة الرق”ص حاضر وسابتهم ومشت؛ وأسر وعز ضحكوا عليها وعز قاله بضحك: هطلع عينك؛ أسر بحب: مش مهم بس نرجع زي الاول تاني

**أسر وصل شركته ودخل لمكتب أبوه وأشرف قاله بإستغراب: فيه حاجة ولا إي

أسر: مش عاوز تعرف إي المفاجأه اللي محضرها ليك

أشرف: لا طبعا عاوز أعرف

أسر: هتجوز؛ أشرف بفرح: هتتجوز مين

أسر: كيان أحمد العسيلي

أشرف بصدمة: ……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذكرى الماضي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى