روايات

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الجزء السابع

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني البارت السابع

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني
رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الحلقة السابعة

في صباح يوم جديد
غزل كانت نايمة دخلت عليها ياسمين
ياسمين :غزل اصحي
غزل:……
ياسمين :غزززل
غزل بنوم :خليني انوم شوية
ياسمين :يابت الليلة خطوبتك
غزل بنوم:آه عارفة
ياسمين :غزل اصحي لازم نجهز كل شي
غزل بنوم :يوووه بقا انا عايزة انام ياجماعة
ياسمين :خااالتي
غزل قامت بسرعة
غزل :خلاص خلاص انا اهو قومت
ياسمين بابتسامة :يلا نروح نتسوق
غزل :يوووه من الصباح كدا.. واصلا هنتسوق ليه يزن جابلي الفستان
ياسمين :بس الغبي مجابش معاه اكسسوارات أو ميكب
غزل :انا مش عايزة ولا اكسسوارات ولا ميكب

 

 

ياسمين :انتي اتهبلتي ولا ايه الليلة خطوبتك لازم تكوني لابسة احلى الاكسسوارات وهنروح لخبيرة تجميل تعملك الميكب
غزل :ياسمين انا مش عايزة كل دة
ياسمين :هتعوزيه غصب عنك لانو يزن قاللي اهتم بكل شي يخصك
غزل :طب هاخد شاور وهطلع
ياسمين :اوك
بعد مدة غزل وياسمين كانو طالعين يزن لاقاهم في الجنينة
يزن :ع فين
ياسمين :هنروح نتسوق ومن هناك هنروح لخبيرة التجميل
يزن :ياسلام وبص ع غزل وانتي حضرتك مقولتليش ليه
غزل :ياسمين قالتلي انك قولتلها تهتم بكل شي يخصني وانا فكرتها قالتلك
يزن :مش هتروحي وانتي ياياسمين لو عايزة روحي لوحدك
ياسمين :بس هي العروسة مش انا
يزن :اه وهي مش محتاجة لا لخبيرة تجميل ولا للتسوق
غزل بغضب :هو انت هتمشي كلمتك عليا قبل ماتتجوزني ولا ايه
يزن راح عليها ومسكها من دراعها بقوة
يزن بغضب :غزل صوتك ميعلاش
غزل بدموع : بتوجعني
يزن شاف دموعها وقلبه وجعه بعد عنها
يزن :غزل انا انا اسف انا بس…
غزل جريت ع القصر وهي بتمسح دموعها
ياسمين بغضب :انا هقول لماما
وجريت ع اوضة اسر وتقى
ياسمين خبطت الباب
تقى :ادخل
ياسمين دخلت
ياسمين :يا ماما يزن زعق ع غزل وحكيت ليها كل شي
تقى :ايه… وهي فين دلوقت
ياسمين :معرفش يمكن في اوضتها
تقى وياسمين راحو ع اوضتها
غزل مكنتش قاعدة في الاوضة ولا في الحمام
تقى سمعت صوت شهقاتها في البلكونة
تقى لياسمين :انتي روحي
ياسمين طلعت وتقى راحت ل غزل
غزل اول ماشافتها حضنتها

 

 

غزل بدموع :هو ليه قاسي كدا
تقى :طالع ع ابوه
غزل :لا عمو آسر احسن منه هو حنين اوي
تقى :طب لو قولتلك ان اللي انتي شايفاه حنين دة كان اسوء من يزن هتصدقيني
غزل :معقولة؟
تقى :آه بس الحب غيرو
ياسمين :يعني انتي وعمو آسر مكنتوش بتحبو بعض قبل الجواز
تقى بضحك :آه دي قصة طويلة اقعدي احكيلك
بعد مدة
غزل :يعني في رأيك يزن هيتغير
تقى :آه بس يزن مش قاسي هو بيغير عليكي
غزل كانت هتتكلم بس ياسمين دخلت
ياسمين تعالي انا كلمت بابا وقال اطلعو ويزن مش هيسألنا
غزل :بس انا مش عايزة
تقى :روحي علشان خاطري واوعدك انه يزن مش هيمنعك انا هتكلم معاه
غزل :طيب
بعد مدة غزل وياسمين رجعوا في وقت الغدا
يزن بص عليها وعصب لما شافها عاملة ميكب
يزن بغضب :غزل تعالي
آسر بغضب :يـــزن
يزن سكت وبص ع الاكل
تقى :تعالو حبايبي
غزل راحت قعدت جمب تقى
وياسمين قعدت جمب يزن
يزن كان كل شوية بيبص ع غزل بغضب
ياسمين بهمس :غيران لأنها طالعة احلى منك
يزن بغضب وصوت منخفض :اسكتي وحسابك معايا
ياسمين بلعت ريقها بخوف
إياد :طالعة قمر ياغزل
غزل بكسوف :شكراً
ياسمين :وانا؟
إياد بغمز :انتي عسل
ياسمين :ثانكيو
إياد :عفواً
بعد مدة تقى وزينب وهند كانوا مع غزل بيجهزوها
ياسمين :مفيش اهتمام بيا ابدا
غزل بضحك :يابنتي انا ههتم بيكي بنفسي لما تكوني عايزة تتجوزي
ياسمين :طب تعالي انا هعملك الاستشوار
غزل :اوك بس انا همسح المكياج
هند :ليه يابنتي
غزل :اصل نظرات يزن معجبتنيش كانو عايز يقتلني
ياسمين :آه آه امسحيه بسرعة

 

 

تقى :لأ ماتمسحيه
هند :آه ماتمسحيه هو انتي خايفة من يزن
غزل :لا اصلا انا مبحبش الميكب
زينب :خلاص خلوها
ياسمين :آه اصلا هي بدون ميكب احلى
عند يزن
لبس تيشيرت ابيض وبنطلون اسود وساعة سوداء وجزمة باللون الابيض
دخل إياد
وكان لابس قميص رمادي وبنطلون اسود وجزمة رمادية
إياد :مبروك مقدماً عقبالي
يزن مسكه من ياقة قميصه
يزن :هو انت بتكلم مراتي ليه
إياد :ياعم اهدأ وبعدين هي امتى بقت مراتك
يزن :هتبقى مراتي
إياد بعد ايد يزن
اياد اولا هي مش مراتك لما تبقى مراتك بعدها قولي ما اكلمها
يزن بغضب :إياد صدقني لو لقيتك بتكلمها تاني اوعدك انك مش هتشوف ياسمين للأبد
إياد :لالا مش هكلمها خلاص ياعم
ياسمين دخلت وكانت لابسة فستان بالأبيض جميل ومعاه حجاب بنفس اللون
إياد فضل باصص عليها بتوهان
يزن بهمس :لم عينك
إياد حس بنفسه وفضل يبص ع فونه
ياسمين راحت ع يزن
ياسمين :الله طالع قمر ياحبيبي
إياد حس بالغيرة من كلمة حبيبي
ويزن لاحظ كدا
يزن بخبث :تسلمي حبيبتي وانتي كمان قمر
إياد :ع فكرة في قمر واحد في الدنيا دي
ياسيمين مسكت إياد من خده
ياسمين :وانت كمان قمر
إياد :آه عارف نفسي
ياسمين وهي طالعة :مغرور يلا اطلعو بسرعة
الشباب :اوك
بعد مدة تحت
زياد :فين غزل ياجماعة
ياسمين :هتنزل بعد شوية انا مخططة لحاجة

 

 

وقفلت كل الاضوية
غزل كانت نازلة بالسلم
وكانت طالعة قمررررر لابسة الفستان الأسود وشعرها الطويل منسدل ع ظهرها
وكان في ضوء واحد مضوي عليها وهي نازلة
يزن بص عليها بإعجاب وغيرة
يزن :غزل هو أنني نازلة براحة كدا ليه انزلي بسرعة انا معنديش وقت
وراح شالها ونزل بيها بسرعة
غزل :نزلني يايزن الناس بتبص علينا… يززززززن
يزن نزلها وقعدها ع الكرسي
الكل ضحك عليهم
غزل كانت بتبص ع يزن بغضب وغيظ
يزن :هتفضلي باصة عليا كدا يلا خلينا نبدأ هاتي ايدك
غزل مدت ايدها ليزن لبسها الدبلة وهو مد ايدو ولبستو الدبلة
تسريع الاحداث
يزن :عن اذنكو انا هاخد غزل نتكلم
زياد :لا ممنوع انتو متجوزتوش
آسر :زياد خليهم هيتكلمو بس.. مش هيعملو حاجة متخافش
يزن اخد غزل وراح
في الاوضة
غزل :عايز ايه
يزن جذبها من خصرها وفضل يقرب من شفايفها
غزل :يزن كدا حرام ربنا هيحاسبك
يزن بعد عنها
يزن :غزل هو انتي بتحبيني
غزل :……
يزن :قولي بتحبيني ولا لأ
غزل بكسوف :بحبك
يزن بفرحة :كنت بعرف وانا بحبك انا بعشقك ياغزل واكتشفت دة لما أدهم قالي انه هو بحبك وهيخليكي تحبيه وقتها انا عصبت اووي مع اني كنت مفكر نفسي بحب مروة بس شكلي كنت معجب بيها مش اكتر…
ياسمين دخلت
ياسمين :هو انا ازعجتكو

 

 

يزن بغضب :آه ازعجتينا كتير بقولك ايه
ياسمين :ايه
يزن :انتي معندكيش دراسة روحي ادرسي بدل كل مرة بتدخلي وتقاطعيني
غزل بتذكر :يالهوي عندي امتحان بعد يومين
وجريت ع اوضتها
يزن بص لياسمين بغضب :كله بسببك
ياسمين :سوري
وجريت ع اوضتها
في صباح يوم جديد
غزل صحيت لقت رسالة من رفيقتها
(غزل انا اسفة مقدرتش اجي امبارح واحضر خطوبتك أو ابعتلك المحاضرات بس بعتها دلوقت مع زميلنا فارس +مبروك ياقمر )
غزل نزلت الجنينة ولقت فارس سلمت عليه
فارس :ازيك ياقمر دانتي حلوة اوي
غزل :ممكن تديني المحاضرات
فارس بخبث :خلينا نتكلم شوية وجذبها من خصرها وفضل يقرب منها
غزل بخوف :لو سمحت ابعد
فارس وهو بيقرب اكتر:لا للاسف انا لما اشوف بنات حلوين زيك كدا مقدرش ابعد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى