رواية فيروزة جحيمي الفصل السادس 6 بقلم دنيا ثروت
رواية فيروزة جحيمي الجزء السادس
رواية فيروزة جحيمي البارت السادس
رواية فيروزة جحيمي الحلقة السادسة
زين فتح الدولاب ولقي الطرح موجوده راحلها وشدها من شعرها تاني باكثر
قوه لدرجه انه كان هيطلع في ايده
زين : انتي بتكدبي عليا كمان
فيروزه بعياط هستيري: والله مابكدب
زين راح ضربها عده ضربات يحد ماوشها طلع دم وهوطلع من الأوضة
= لواحظ لواااحظ
لواحظ:نعم يابني
زين :ميدخلهاش مخلوق وميدخلهاش اكل حتي المياه متدخليش مفهوم ومشي
………… جوا عند فيروزه
فيروزه : اه اااااه ياربي انا عملت اي عشان يحصل معايا كدا
دخلت فيروزه الحمام واخدت شاور وبصت للمرايه وهي بتعيط ومنهاره = انا اللي كنت من كام شهر مبسوطه وفرحانه يحصل معايا كدا ليه ياربي ليه ووقعت علي الارض وهي بتعيط بهستريا
بعد كدا قامت غسلت وشها وراحت اتوضت عشان تصلي
طلعت برا ولبست ولبست الاسدال وصلت بدموع فعلا
…….. تحت في القصر
امل : انت ليه عملت كدا
يونس : عادي
امل قامت ومشيت
والجد اتبسيطت جدا وابتسم انه زين فعلا بينفذ اللي بيقولو وطلع علي اوضته وسنيه طلعت هي وبنتها وكريم راح شغله طبعا
……. في مكان تاني
ليلي : شوفتي ياما يلا هننفذ الخطه التانيه بكرا وكدا نكون خلصنا
اهم حاجه ان لعبنا صح في الاولي
هدي : اه صح كويس انك رجعتي الطرح قبل ماتنزلي العشا وبعدين يونس ده ليه الفضل الصراحه ده طلع جامد
ليلي : ههههههههههه
………. عند زين
زين ركب العربيه وفضل يمشي في الشوارع وهو مجنون ومتعصب وقعد يلف كتير وبعد كدا رجع البيت بليل وهو داخل
لواحظ: زين يابني عايزه اقولك حاجه
زين : اتفضلي قولي
لواحظ: انا مارديتش اقول لحضرتك عشان كنت متعصب بس فيروزه فعلا كانت عايزه طرحه هتقولي اي اللي عرفني هقولك ان هي نزلت قبل العشا ومكنش في حج موجود وقالتلي تعرفي في الطرح وقولتلها والله ناعرف وحطيت العشا وكنت هاجبلها طرحه بس حصل اللي حصل
زين : تلاقيها كدابة انا طالع
……..
فيروزه بعد ماخلصت صلاه راحت علي الدولاب واخدت صوره مامتها وباباها من الرف وحضنتها علي السرير وقعدت تعيط
زين دخل الاوضه : لاقاها منكمشه وبتعيط = قومي من هنا
فيروزه قامت وراحت تفرش علي الكنبه عشان تنام
راحلها = انتي مش هتنامي هنا
فيروزه: اومال ف.
زين : هوريكي فين
زين مسكها من ايديها بشده ووداها البلكونه وقفل عليها ودخل نام ببرود
فيروزه جوا في البكلونه:انت مش انسان افتحلي الباب افتح افتح
وقعدت تخبط كتير لكن لا حياه في من لا تنادي
استسلمت ونامت وهي بتعيط حرفيا حالتها كانت اسوء حاله يوصل ليها الانسان
………….
جورية : ليه يماما زين بيتعامل مع فيروزه كدا دي هي شكلها طيبه هو انا اه لسه متعاملتش معاها بس شكلها يوحي بكدا فعلا
سنيه : ربتا يهديهم يابنتي والله انا زي زيك يلا روحي نامي انتي والصباح رباح وبكرا حل حاجه تبقي بخير
……..
زين فتح البلكونه لاقاها بترتعش من الثلج شالها وحطها علي السرير ودخل اخدت شاور وخرج لبس وراح يصحيها = اصحي
فيروزه قانت بفزع= اي اي
زين : يلا البسي وانزلي علي الفطار واياكي تنزلي بدون طرحه
فيروزه قامت ولبست دريس وطرحه وهي لسه بتفكر ازاي الطرح جات وهي مشفتهمش ونزلت علي الفطار وهو كان نزل اصلا
صلاح باباتسامه شريره :اقعدي
قعدت واكلت اكل بسيط جدا
صلاح : مبتكليش ليه يبتي ولا منعجبوكيش وكلنا
فيروزه : ها لا ابدا
صلاح : صحيح هو اي اللي علش خشمك ده
فيروزه كام بقها في علامات ووشها كمان بسبب ضرب زين
زين مسك ايديها جامد
فيروزه = لا مفيش حاجه ده انا خبطت مش اكتر
خلصو الاكل وزين راح وكريم الشغل وجوري راحت جامعتها وفيروزه طلعت تحجز دروس اونلاين عشان ثانويه وكدا وفيروزه راحت الصالون ترتاح فيه من الهم ده كله
…….
ليلي : يلا ننفذ الخطه
هدي : يلا
…….
فيروزه كانت قاعده وشارده في مستقبلها اللي ضاع حقيقي
ليلي= قومي اكوي الهدوم يبت
لواحظ: اعملهالك انا ياهانم
ليلي : اخرسي انتي… وانتي يلا قومي احسنلك
قامت فيروزه وراحت تكوي الهدوم وكوت فعلا الهدوم ليلي جت عليها وهي بتشيل الفيشه من الكوبس والكوبس كان تحت الطربيزه وهي فيروزه حطه ايديها علي التربيزه والأيد التانيه بتشيل الكوبس ليلي مسكت المكواه بكل وحشيه وحطيتها وهي سخنه جدا علي ايديها الشمال
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزة جحيمي)