رواية حياة نور الفصل الرابع 4 بقلم ملك وائل
رواية حياة نور الجزء الرابع
رواية حياة نور البارت الرابع
رواية حياة نور الحلقة الرابعة
فاطمه بغضب. واحنا مش هنرجع لحد مش ابني الي اختار يطلقها دا اختيارها هيا.. قلب ابني مش لعبة ف ايديها عشان كل شوية ترجع وتطلق..
لو هيا الي مكانتش بتخلف عمر م نور كان هيطلقها عشان هيا عندوا احسن من الخلفه وابني قدامك اهوا تقدر تسئاله وانا عمري م كنت هعترض لو هيا الي كانت مش بتخلف لكن دا قدر ربنا وعيزاك تقولها انوا الي هيا رايحه عشان تجوزه عمروا م هيشلها زاي م نور كان شايلها وهيا معاه..
محمود بص بحزن لمحمد..
محمد. طيب رائيك علي راسنا من فوق ي ست الكل بس عايزين نسمع رائي نور..؟
_ها ي نور
فاطمه. قبل م تقول رائيك ف انا بقولك ي ابني عمري م ازعل منك عشان ترجع مراتك بس انت عارف مصلحتك كويس والاختيار الي هتختارة انا متأكدة ي نور انوا هيكون الصح.. ولو مراتك رجعت هرجع اشيلها فوق دماغي عادي بس لو هتوافق انت ترجعها ومن غير خلفه وكلام ف الموضوع دا ي نور..
نور سكت دقيقة وبصلهم كلهم واتكلام
نور. انة مكنتش عايز اطلقها وكنت بحبها واسئالها ي عمي قبل م اطلقها عملت ايه عشان قبل م اطلقها والعياط والدموع الي اول مرة تنزل مني عشان واحدة ومش اي وحده دي حب حياتي وكان نفسي تكون ام عيالي بس ربنا مكانش عايز كدا ف اكيد مش هعترض علي قرار ربنا وانا معنديش اي مشكلة عشان الخلفه.. لكن اني ارجع لوحدة هيا الي طلبت مني الطلاق وبعتاكوا ليا عشان ترجع ف دي حاجه انا مش هقبل بيها و زاي م ماما قالت لو روحت للدكتور وبردو ميحصلش حمل بعدها تطلق وتكس.رني للمرة التانية لي هوا الك. سر ف ايديها سهل اووي كدا وبردو زاي م ماما قالت لو كانت هيا الي مش بتخلف عمري م كنتش هطلقها عشان حاجه ملهاش ذنب فيها لأن ربنا هوا الي عايز كدا وانا خلاص مش فارق معايا اطفال وهيا عيزاهم يبقي تجوز الي يستاهلها.. قبل م تمشي قالتلي انت تستاهل واحدة احسن مني.. عايزك تقولها اسف لو قصرت معاها ف حاجه وهفضل اتمنالها الخير والسعادة ليك وليها وعمري م هقطع بيك ي عمي وهبقي اكلمك بس هيا ف انا خلاص مش عايزها…
بص محمود لمحمد وهوا مش عارف يقول ايه ومحمد اتكلام بدل محمود عشان عارف انوا زعلان ومش هيقول حاجه..
محمد. طيب ي نور ي ابني احنا هنسيبك تفكر براحتك وهنمشي احنا دلوقتي يمكن ربنا يهديك ويهديها وترجعوا لبعض؟..
قام نور وقف. للأسف ي عمي انا مش هرجع لعائشة ودا اخر قرار… قبل م كانت هيا تطلب الطلاق كانت ممكن تسئالكوا قبل م يحصل كل دا…..
عدا باقي اليوم عادي وعائشة زعلت عشان القرار الي اتسرعت بسببه دا.. ومامتها كانت معاها وتقولها هجوزك الاحسن منوا… اما ابوها فكان فرحان فيها عشان هوا وهيا اكتر اتنين عارفين نور كان بيحبها قد ايه. وف نفس الوقت زعلان عشان نور..
عدا 4شهور ونص علي طلقها وكانت كل حاجه ماشية زاي م عائشة عايزة والولد الي كانت تعرفوا جي اتقدملها ووافقوا عليه..
_كان محمود قاعد مع العريس الجديد وهوا قاعد يفتكر لمه كان قاعد مع نور..
الفون رن بتاع عائشة وادتوا لمحمود عشان يرد لانه رقم غريب..
محمود. الو؟ مين
_الو ي فندم احنا معمل….. حضرتك كنت عامل من 8شهور تقريباً تحاليل عشان الخلفه وحجات زاي كدا صح؟
محمود بستغراب. ايوا بس لي فيه حاجه؟
_ايوا ي فندم وهوا حصل حاجه غلط ف التحاليل وكان فيه تشابه اسماء بين المدام ومدام تانية مش دا رقم مدام عائشة محمود بردو؟
محمود. ايوا وانا والدها.؟ ايه هيا المشكلة؟
_طيب هيا كانت عاملة تحليل هيا وجوزها نور وكان نور هوا العقيم؟
محمود بخوف. ايوا صح
_طيب حضرتك للاسف هوا الاستاذ نور مفهوش حاجه الاستاذة عائشة هيا الي عقيم……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة نور)