روايات

رواية نوري انا الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية نوري انا الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية نوري انا البارت الخامس عشر

رواية نوري انا الجزء الخامس عشر

رواية نوري انا
رواية نوري انا

رواية نوري انا الحلقة الخامسة عشر

مر يومين زين بيحاول يفتكر كل حاجه حصلت قبل ما يفقد الذاكره ولسا بيكلم ندى على انها حبيبتو وصالحها بعد خروجه من المستشفى وسليم مصر ياخد نور ويسافرو ونور حزينه جدا لانها عرفت ان زين لسا على تواصل مع ندى والجد ومامت زين متابعين كل ده بحزن
اثناء تناول العشاء
سليم: انا هسافر بعد شهر
الجد: ليه كدا يا ابني اقعد معانا هنا
سليم: انا مليش مكان هنا ولا ليا حد غير اختي
الجد بحزن: كدا يا سليم برضو
سليم: مش قاصدي يا جدي بس انا عشت معظم حياتي برا وكل اللي عرفتو طول الوقت دا اني هرجع مصر عشان اخد اختي بس طالما عي مش هتيجي معايا فمفيش سبب يخليني افضل اكتر من كدا
نور بهدوء: مين قال اني مش هاجي معاك

 

 

زين بصدمه: انت بتقولي ايه
سليم بفرحه: بجد يا نور يعني موافقه تسافري
نور: ايوه يا سليم وبصت لزين: ياريت تطلقني قبل ما اسافر
زين بغضب: انت اتجننتي رسمي ازاي تاخدي قرار زي دا من نفسك كدا
نور ببرود: براحتى دي حياتي وانا حره زي ما انت حر تكلم اللي بتحبها انا حره اعيش هنا او اسافر مع اخويا
وطلعت غرفتها
سليم: انا اختي اخدت قرارها وهنسافر الشهر الجاي مهما حصل
في غرفه نور
نور ببكاء: انت السبب يا زين مش راضي تقتنع ان ندى مش الملاك البرئ اللي انت فاكرو مش راضي تنساها انا تعبت
بعد فتره كان الكل نايم ما عدا نور اللي نزلت تشرب وسمعت اصوات غريبه في الحديقه
نور بخوف: هيكون مين في الوقت دا اكيد كلهم نايمين بس سمعت الاصوات تاني فطلعت تشوف في ايه بس ملاقتش حد كانت هتدخل تاني بس حد خضرها واخدها واختفو بس شافهم زين اللي كان واقف في المطبخ نزل بسرعه ملاقاش حد كانو اختفو فطلع بسرعه على غرفه نور ملاقاهاش فصحى سليم
سليم بنوم: في ايه يا زين
زين: نور اتخطفت
سليم بصدمه: ايه
زين: مش وقت استغراب دلوقتي يلا
ونزلو بسرعه: وفضلو يدورو بس ملاقوش حاجه
عند نور
نور بخوف: انا فين انتو مين شيلو القماشه دي حد يروحني وبدات بالبكاء
دخل حد من الباب
….: تؤتؤ ليه كدا يا نونو عايزه تمشي بسرعه كدا
نور: ا. انت بتعمل ايه هنا
….: في واحده تسالجوزها السؤال دا
نور: لا لاااا انت مش جوزي فاهم انا بكرهك بكرهك انت ايه يا اخي عايز مني ايه تاني ابعد عني بقى
فارس: لا كدا ازعل منك يا نونو
نور بانهيار: سيبني في حالي بقى ابعدو عني

 

 

لتظهر ندى من خلفه وهي بتقول بكره: انت لسه شوفتي حاجه انا هندمك على اليوم اللي اتولدتي فيه اوعدك بدا
نور: انا عملتلك ايه عشان تعملي فيا كدا
ندى بحقد: انا هقولك عملتي ايه وبدات تلف حواليها: عدي معايا
اولا خليتي لؤى يحبك ويكرهنا
ثانيا: خليتي الاخوات اعداء لما وافقتي تتجوزي فارس
وشدتها من شعرها واخيرا: سرقتي مني زين
نور: انا مقولتش للؤى يحبني مخلتش اخوكي يخليني احبو ويجي يتقدملى واكملت ببكاء: مقولتلوش يخوني مع صحبتي ويكرهني في حياتي ومطلبتش من جدو يجوزني لزين انتو انتو اللي عملتو كل دا شاورت على فارس وقالت بقهر: انت بكرهك للؤى عشان هو ناجح. وانت لا كرهك دا اللي خلاكو يحصلكو كل دا وبصت لندى بقهر اكبر: وانت اعتبرك اكتر من اختي اتربينا سوا وعشنا حياتنا كلها سوا ليه ليه عملتي كل دا ليه
ندى بكره: عشان كلو بيحبك انت كل حاجه نور المتفوقه نور الجميله نور المأدبه اللطيفه كل حاجه نور اما انا دايما التانيه دايما يقولو اتعلمي من نور فلازم حيات نور تبقى عذاب عشان اكون انا ندى لازم اكون الاهم انا بكرهك عمري ما حبيتك او اعتبرتك اختي انا بكرهك
واخدت فارس وخرجو بعد ما امرو الحرس ميدوهاش اي اكل او مايه لحد ما تم**وت
عند زين وسليم روحو بعد ما فقدو الامل
الجد بقلق: لقيتوها يا ابني
حرك سليم راسو بمعني لا وفضات مامت زين تعيط
قام زين فجاه
الجد: في ايه يا ابني رايح فين
زين: مشوار مهم وسابهم ونزل
في بيت ندى الباب خبط
ندى راحت تفتح لقت زين في وشها
ندى: في ايه يز حبيبي ايه اللي حصل شكلك مرهق اوي
زين: نور اتخطفت وكنا بندور عليها
ندى: وانت مهتم اوي لدرجه انك تتعب كل دا
زين: يا بنتي انا اما صدقت اخلص منها اصلا
ندى بفرحه: بجد يا زين.
زين: طبعا يا بنتي والا مكنتش جيتلك قبل ما نلاقيها
ندى: بجد يا زين يعني انت مش زعلان عشان اتخطفت
زين ياحبيبتي انا نفسي الاقي اللي خطفها عشان اشكرو اخيرا خلصت منها
ندى: بجد يا زين يعني انت فرحان عشان انا خلصتك منها
زين: معقوله انت يا ندى

 

 

ندى:اه يا زينو عشان نخلص منها بقى ونتجوز خظفتها انا وفارس ايه راسك
دخل الظباط كلهم
الظابط: تعالي قدامي للقسم وهناك كلنا هنقولك راينا
بعد فتره عرفو كلهم مكان نور وراح زين عشان يرجعها معاه
بعد ساعه
في الفيلا
رجع زين ونور وكان حسام ورودي موجودين بس نور مغم عليها وقعد زينحكالهم كل حاجه وقالهم انو مفقدش الذاكره وكل دا عشان ينتقم من ندى
بعد ساعه
صحيت نور
جريت عليها رودي بلهفه
نور: انا كويسه يا بنتي اهدي
رودي: قلاقتينا اوي
نور: ايه اللي حصل
حكالها زين كل حاجه
زين: ممكن بقى متسافريش اديني فرصه بس
نور بصت لسليم فشاورها انها توافق
نور: موافقه
حسام بفرحه: نسيت اقولكو اناورودي فرحنا الشهر الجاي
نور وهي بتلكم رودي في ايدها: وانا اخر من يعلم يا بارده
بعد شهر
نور كانت قاعده مع رودي بتجهزها عشان الفرح
رودي: وانتو فرحكو امتى بقى
نور:معرفش لسا محددناش
سمعو صوت تخبيط على الباب نور فتحت الباب لقت زين اداها فستان ابيض جميل جدا
زين: البسي فستانك يا عروستي
نور: ايه
زين: انا وحسام متفقين ان فرحنا هيكون في نفس اليوم
ونزل
نور وهي بتقفل الباب: ايه الجنان دا
رودي: يلا احنا الاتنين فرحنا سوا قالت كدا وهي بتطنطط
بعد ساعتين بدا الفرح مع فرحه الجد ومامت زين وسليم اللي كان فرحان لان اخيرا بقى مطمن على اختو وزين وحسام اللي حسو كانهم اتولدو من جديد ونور ورودي اللي فرحانين جدا بعد الغرح كانو بيودعى سليم
نور ببكاء: خليك معانا يا سليم بلاش تسافر
سليم وهو بيحضنها: لازم يا حبيبتي اسافر عشان شغلي اوعدك اني هاجي تاني
زيو بمرح: في ايه يا جماعه هتقلبوها نكد ولا ايه
حسام بضحك: لا بلاش عشان خاطري مش عايز نكد النهارده خالص
ودعو كلهم سليم وهو سافر

 

 

بعد خمس سنين
كانو متجمعين كلهم
زين ونور ومعاهم ولادهم (دارين ونادين تؤام عندهم ابع سنين وطفلين توأم سليم وحسام عندهم ست شهور)
حسام ورودي و اولادهم (روز الكبيره اربع سنين وياسين الصغير عندو سنتين)
والجد ومامت زين كانو كلهم بياكل. سمعو صوت من وراهم
سليم: خيانه بتاكلو من غييري لقا اللي بيمسكو من ياقه قميصو من ورا
لؤى: وانت بتيجي من وراير يلا
جري كل الاطفال عليهم
وقعدو في جو اسري جميل

النهاية

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نوري انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى