رواية بريئتي الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد غانم
رواية بريئتي الجزء السابع عشر
رواية بريئتي البارت السابع عشر
رواية بريئتي الحلقة السابعة عشر
زين بعصبيه:- سااااااامر متدخلهمش في الموضوع دا.. سيبهم
سامر:- لو عايزهم يعيشوا يبقا تسحب الرجاله اللي انت بعتهم ورايا وتبعتلي 20 مليون جنيه وتقفل القضيه خالص وإلا هيوصلولك جثث… فاااهم
زين:- يا ابن ال**** مش هرحمك
سامر ببرود:- نفذ المطلوب منك عشان اسيبهم ومتفكرش تلعب بديلك أو تعمل حركه كدا ولا كدا عشان مقتلهمش.. سلام
قفل سامر الخط
زين بعصبيه:- يا ابن ال*** والله ما هرحمك
رن زين علي فارس وحكاله كل حاجه وفارس اتعصب جدااا
فارس:- زين حور لو حصلها حاجه أنا مش هرحمك لا انت ولا هو فااااااهم
زين:- اهدي يا فارس.. احنا لازم نفكر في حل
فارس:- طب اقفل أنا جايلك
زين:- ماشي
قفل زين الخط وفضل مستني فارس وبعد شويه وصل
فارس:- السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
زين:- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
فارس:- ناوي علي ايه
زين:- هننفذله اللي هو عايزه
فارس:- نععععم! دا ازاي
زين:- تعالي معايا بس
*************************************
عند جاسر و روان
جاسر:- رواان أنا بطئت السرعه.. نطي من العربيه
روان:- طب وانت
جاسر:- ملكيش دعوه بيا المهم انتي
روان:- لا مش هسيبك
جاسر بعصبيه:- روااان اخلصي نطي
روان بدموع:- بس…
جاسر:- بسرعه مفيش وقت
نطت روان من العربيه وفارس فقد السيطره علي العربيه ونط منها رغم سرعتها والعربيه خبطت في شجره
روان ببكاء:- جااااسر
جريت روان وبقت تدور عليه ولقته واقع علي الأرض وراسه بتنزف
حاولت روان تفوقه بس معرفتش
جريت وفضلت تدور علي حد يساعده.. وقدرت توقف عربيه
روان ببكاء:- لو سمحت ساعد جوزي.. عملنا حادثه بالعربية وهو مغمي عليه وأنا مش عارفه اعمل ايه
السائق:- اهدي طيب ومتعيطيش أنا هاجي معاكي واشوف فيه ايه
السواق راح معاها ولقا جاسر علي الأرض ومغمي عليه فـ سنده وأخده علي المستشفي
*************************************
عند سامر
كان رابط حور في القبو بتاع فلته
حور:- انت عايز مني ايه.. فُكني
سامر:- مسمعش صوتك.. فاهمه
حور بخوف:- يارب..
مشي سامر وساب الحراس واقفين علي باب القبو وقدرت حور تفك الحبل اللي كانت مربوطه بيه وفضلت تدوّر علي شنطتها ولقتها مرميه علي جنب
مسكتها وطلعت التليفون ورنت علي فارس
حور بخوف:- فارس الحقني
فارس:- حور.. ا.. انتي فين
حور:- مش عارفه بس مكان غريب كدا
فارس:- طب حاولي تطلعي من عندك وأنا هجيب اللوكيشن بتاعك وأحاول اوصلك
حور:- ماشي
فضلت حزر تدوّر علي مخرج بس ملاقتش
حور:- يارب بقا
بصت حور لقت باب خلفي بس مقفول بقفل مسكت حديدة وفضلت تكسر في القفل وفتحت الباب وطلعت وفضلت تجري لحد ما لقت سامر واقف جنب عربيته وبيتكلم في الفون
سامر:- الشحنه وصلت.. طب بسرعه.. مش عايزين الخطه تبوظ.. تمام
قفل سامر الخط وفضل يبص في الفراغ وهو بيقول:- ماشي يا زين.. أنا هعرفك مين هو سامر الحاتمي.. لما شحنة المخدرات دي توصل انت هتدمر.. ضحك بشر وبعدين قال:- لما تعرف ان أنا البوص وانا المسؤول عن كل الجرايم اللي انت بتحقق فيها هتتصدم
حور صورت سامر وهو بيقول كل دا وبعدين طلعت تجري
جه اتصال لسامر والحراس قالوله ان حور هربت
ركب عربيته وساقها بعصبيه ولقا حور قدامه
حور بصدمه:- سامر!
قفل عليها سامر الطريق ونزل شدها ودخلها العربيه وساق وهي بتصوت وبتحاول تهرب منه
رن سامر علي فارس
سامر:- خطيبتك شقية أوي يا فارس
فارس:- سيبها يا فارس
سامر:- والمقابل
فارس:- اللي انت عايزه
سامر:- المقابل اللي انا عايزة قولته لـ زين.. انا يتنفذ او.. انسي حور
فارس:- مش هرحمك يا بن****
سامر:- الفاظك بقت وحشه يا شيخ فارس.. سلام
قفل سامر الخط وفضل يسوق العربيه لحد ما لقا عربية فارس وزين قدامه ومعاهم الشرطه
نزل سامر وحور جريت واستخبت ورا فارس
الشرطي:- استاذ سامر.. مطلوب القبض عليك بتهمة خطف الانسه حور
سامر:- فين الدليل
طلعت حور الفيديو اللي كانت مصوراه لسامر وادته لفارس والشرطي شافه وقبض علي سامر ورجع فارس و زين وحور البيت
*************************************عند جاسر و روان
جاسر طلع من المستشفي و راح لزين وطبعا عرف كل اللي حصل
جاسر:- كل دا حصل
روان:- أنا دماغي عملت error
فارس:- انا قررت اني هكتب كتابي علطول بلا خطوبه بلا بتاع
زين:- و والد حور وافق
فارس:- اه
*************************************
مرت الأيام وفارس و حور كتبوا الكتاب
فارس:- بحبك
حور بخجل:- عيب
ضحك فارس عليها وقال:- بحبك يا بريئتي
تمت بحمد الله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئتي)