روايات

رواية عشقت حورية الفصل السادس والأربعون 46 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الفصل السادس والأربعون 46 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الجزء السادس والأربعون

رواية عشقت حورية البارت السادس والأربعون

رواية عشقت حورية الحلقة السادسة والأربعون

جاسر/ تطلقها بالبساطة دي ، هو انت مش بتحبها ولا ايه
اسد. / بحبها دي كلمة قليلة اوي عن اللي حاسة ، بس انا حقيقي مستهلهاش يا جاسر .. حور دي ملاك و عانت كتير ووجودها معايا هيدمر حياتها ..انت فاهمني
جاسر. / وانت من امتي في حد بيفهم كلامك ..عموما اعمل اللي نفسك فيه يا اسد ، انا عن نفسي عمري ما هياس و اسيب حياه .. لانها فعلا حياتي
بعد اذنك انا رايح انام
و فعلا خرج جاسر من الاسطبل و قعد اسد و فضل يفتكر ايام ما كانوا مع بعض ..
فلاش بااااك
حور كانت بتاخد شاور في الحمام و كانت محتاجة هدومها / يا اسد .. و حياتي انا نسيب الهدوم برا ممكن تجيبهالي ..
اسد قرب من باب الحمام. / ما انا قولتلك ادخل اساعدك قولتيلي انا مش محتاجة مساعدة من حد مش كدة .. اطلعي بقي جيبي هدومك بنفسك
حور / يووه يا اسد .. بطل بواخة بقي انا كدة هبرد
و بعدين انا بتكسف
اسد / خلاص كسوف بكسوف انا مش هجيبلك حاجة .. و افضلي بقي في الحمام يجي سن برضو مش هتصعبي عليا علفكرة
حور بغيظ / يا غلس يا رخم ..
و فعلا فضلت حور في الحمام و مكنتش عارفة تتصرف لحد ما قررت تلف الفوطة عليها و تخرج برا الحمام لكنها اول ما خرجت اسد شدها لحضنه علطوول
حور / اسد ايه اللي انت بتعمله ده.. مايصحش ابدا علفكرة عيب كدة
اسد / و مش عيب اللي انتي بتعمليه فيا ده ..بقولك ايه انا مسكتك بمجهودي الذاتي..
و فعلا اسد شال حور و حطها علي السرير.. 😉
فاق اسد من ذكرياته..و بدا يتكلم بعصبية
اسد / لا انا مش هسمحلها انها تسيبني او حتي تبعد
عني و تتجوز واحد غيري
قام اسد من الاسطبل و اتكلم بحدة و صوت عالي/ الكلام ده مش هيحصل الا علي جثتي يا حور ..
______________________________________
في البلد .. في اوضة حور و حياه
حور / لا يا حياه انتي كدة بتكدبي اه .. لانك بتحبي جاسر و باين اوي من نظراتك ليه لما كنا في الفيلا
و بعدين انتي ماشفتيش هو عمل ايه هو ما قولتي انك مش هتكملي معاه.. طب والله ده كان بيعيط زي الطفل
حياه بدموع / حتي لو كلامك صحيح.. بس آمن ليه ازاي بعد ما ابني مات بسببه و اتحرمت منه
و بعدين هو انتي فاكرة ان جاسر كان طيب اوي معايا ..لا علفكرة جاسر كان صعب اوي و بيعاملني زفت .
حور / يعني افهم من كلامك انك مش بتحبيه يا حياه
حياه/ لا مقدرش اقول كدة ده كفاية انه اول راجل في حياتي
بس الشخص اللي يتمسك بحاجة بتوجعه و تالمه يبقي غبي يا حور .. و هيجي يوم و يكره الحاجة دي من كل قلبه و يتمني انه كان سابها !!
و انتي بقي ممكن تسيبي اسد
حور بوجع / اسيب اسد ؟؟
حتي لو حاولت يا حياه مش هقدر ، انا و اسد حياتنا ارتبطت ببعض العمر كله . انا حامل 😑
حياه / الكلام ده بجد يا حور ..معقول حامل
طب رجعتي معانا ليه ما كنتي عيشتي معاه ده بيحبك اوي و انتي كمان بتحبيه اوي
حور / علشان حسيت ان اللي زي اسد ده لازم يدوق وجع الفراق .. اينعم وقت ما حسام خطفني عنده في الفيلا ، اسد كان مرتب كل حاجة و مفهمني اللي هيحصل لانه كان شايف ان الامان بتاعي هيبقي في بيت حسام علشان كدة سمحله انه يخطفني .
الا انه مايعرفش ان حسام وراني حاجات كتير اوي بتاكد ان اسد كان بيخونه .. انتي مش متخيلة اسد سقط من نظري ازاي ، برغم انه كان معترفلي بكل حاجة الا انه بردو وجعني اوي
حياه / اه يعني انتي عايزة تربي اسد مش اكتر
بس خدي نصيحتي اوعي الموضوع يزيد منك علشان انتوا بينكوا طفل .. و بلاش اللي احنا عشناه هو كمان يعيشه
و فعلا حور سمعت الكلام من حياه و هي مقتنعة برايها و قررت انها تحسس اسد بالذنب منغير ما تخسره
و عدي تقريبا اربع ايام و حور و حياه رافضين يتعاملوا معاهم تماما و اسد كان هيتجنن من اللي حور بتعمله بس كان بيحاول يطول روحه عليها
و مكنش عارف بموضوع الطفل تماما ..
__________________________________
في الفيلا..
مراد لابس بدلته و مستعد / يا جماعة انا خلاص جهزت ، يلا والد نسمة زمانه مستنينا دلوقتي ما يلا با حسن انت و الست نور بقي
نور / في ايه يا عم ما تيجي تضربنا احسن ..الله ايه الواد ده ..خلاص دلوقتي بقيت هتموت علب الجواز
حسن / يا ستي سيبيه ده انتي رخمة اوي.. هو انتوا مولودين فوق راس بعض .. الف مبروك يا مراد عقبال الفرح يارب و اشيل عيالك ..
مراد / ايه عم الجو القديم ده .اوعي سيب ايدي
هو جاسر فين ، هو قالي انه مش هيتاخر
طب والله العظيم لو فعلا فكس و ماجاش لاكون قاطع معاه بجد
اسد / انا جهزت خلاص … هو احنا فاضل قد ايه و نتحرك
مراد بعد نظره عن اسد و اتكلم بهدوء / خلاص قربوا ينزلوا .. المهم يا حسن كلم جاسر و شوفوا فين
توضيح ..
اسد و مراد مكنوش بيكلموا بعض من ساعة اليوم اللي اتعاتبوا فيه ..
هو مراد كان متصور ان في حاجة فعلا حصلت ما بين اسد و فيروز لكنه لما تاكد أن فعلا محصلش حاجة فرح جدا و حس ان اسد ممكن يكون اتظلم ..لكن لما اتفتحت تاني الذكريات مراد مقدرش يضحك علي نفسه ، و قرى انه يتجنبه تماما .
عزيز / يلا يا ولاد انا جهزت . و عليا كمان
يلا لان كدة احنا هنتاخر علي الناس
و فعلا دخل جاسر و هو لابس بدلة
و اتكلم بحزن / وانا كمان جاهز ، يلا علشان منتاخرش
و فعلا كلهم اتحركوا ..
اسد و عزيز و عليا و جاسر في العربية
مراد و حسن و نور .. في عربية واول ما وصلوا لشارع نسمة .. المنطقة اتقلبت من عربياتهم
و البودي جاردات و فعلا وصلوا لبيت نسمة في وقت قليل .
____________________________________
في امريكا
في مطعم ..ريماس و حسام قاعدين مع بعض و كان بيكملها باقي حكايته
ريماس / امم وانت شايف ان اسد خانك بقي مش كدة .. بص يا حسام ، انت لازم تعرف حاجة كويس اوي لو كل واحد فينا كره الثاني قرر ان هو يقتله او يعمل في حاجه عشان بس ضعف.. احب اقولك ان الناس كلها هتموت بعضها
ما فيش حد الحياه ما بيغلطش كفايه ان هو قاوم كتير و لحد دلوقتي عليش بس ندمان
بس انت من حقك انك تبعد عن الشخص اللي بيؤذيك نفسيا او بيفكرك بذكريات قديمه زي اسد
حسام / عارفه يا ريماس ان اسد ده ما كانش اخويا بس هو كان اخ واب وصديق واجدع احد ممكن تقابليه في حياتك انا عارف ان اللي حصل زمان ده وقعت الشاطر اللي بالف .. واسد عمره ما هيسامح نفسه بس انا فعلا مش طايقه
ريماس / يبقي خلاص تنسي انك عرفته علشان تقدر تعيش يا حسام .. وبعدين مش خلاص انت ضبطت شغلك هنا وتكلمت مع ناس كثير قوي كانوا يعرفوكم من ايام زمان هتشتغل معهم
حسام انا عايزاك تبص لنفسك انت وتعمل كيانك الخاص بيك انت
حسام مسك ايدها و باسها وقال لها / انا مش عارف ايه اللي كان هيحصلي لو مدخلتيش حياتي
عرفتك بقالي خمس ايام بس كانوا اهم خمس ايام في حياتي..
ريماس / عد انت الجمايل بس .. يلا اطلب الاكل بقي انا همووت
_________________________________
في بيت والد نسمة
عزيز/ ها انا يهمني ان انت تكون فهمت كل المواقف اللي حصلتلنا الفتره اللي فاتت عشان طلعت اشاعات على الانترنت وعلى التليفزيونات
والد نسمة/ ايوه انا فعلا فهمت يا عزيز باشا
ما تزعلش مني يا مراد بس دي بنتي وكنت خائف عليها ودائما الناس المشهوره بيبقى حواليهم شوشره وقلق بس انا عامة موافق انك تتجوز بنتي كفايه انها عايزاك و شايفاك الانسان المناسب لها
اسد / خلاص هيبقى نقرا الفاتحه و ننزل نجيب الشبكة بكرة و الخطوبة تبقي بعد شهر
والد نسمة / يااه بالسرعة دس
اسد / ايوة بقي خير البر عاجله .. يلا نقرا الفاتحة
وفعلا قروا فاتحه قرروا انهم ينزلوا بكرة للشبكة
و بعدها مشيوا لكن اسد جاله تليفون و هو في الشارع معاهم
اسد / اه انااا … موضوع اي اللي انت عايزني فيه
هو ايه ده اللي لما تشوفني ، طيب خلاص هاجي
اه عارف العنوان
و فعلا قفل اسد التليفون و كله كان عايز يعرف اي حصل ..
حسن / في ايه يا اسد مين اللي كان بيكلمك في التليفون ده وعايزك منك اي
اسد / مش عارف ده حد عايزني في حاجة مهمة
و طلب مني اني اقابله . و انا هروح اشوف في ايه
مراد / معقول هتروح لوحدك ..تحب اجي معاك
اسد ابتسم / لا محبش .. المهم روحوا انتوا و انت جاي ..سلام
و فعلا مشي اسد و راح المكان اللي اتقاله بس كان عبارة عن فيلا قديمة في مكان شبه الصحاري
و دخل اسد المكان …
اسد / يا جماعةةة …مين هنااا
و بدا يدخل اسد شوية الفيلا دي و كان المكان مهجور و فاجاه شاف قدامه فيروز مضروبة وواقعة علي الارض ..
جري اسد ناحيتها بصدمة و خوف و اتفاجاه بمنظر جسمها ..كان واضح جدا انها مضروبة و متعدي عليها
اسد قرب منها و سندها / فيروز ردي علياا مالك
ايه اللي عمل فيكي كدة … يا بنتي فووقي
لكن ملقاش منها اي رد فعل و حاول انها يشيلها علشان يوديها اي مستشفي لكن اتفاجاه بحد بيصربه علي راسه و اغم عليه ..
____________________________________
في اوضة ..اسد و فيروز رموا عليهم ماية و اسد فاق لكنه لقي نفسه مربوط و فيروز برضو فاقت بس كانت تعبانة جدا و بتكح اوي
اسد / انت مين و عايز مني ايه .. و ليه عملتوا فيها كدة دي شكلها بتموت
الراجل / ايه . لسه خايف عليها
دي حية ماشية علي رجليها .. دي متستهلش حاجة غير الموت بس
فيروز/ ارجوك اسمعني .. انا والله ما خونتك و اسد
انا بقالي زمن زمن ماشفتوش يبقي ازاي هخونك معاه
الراجل / و لما كنتي عنده في المكتب كنتي بتعملي ايه ..
و فاجاه ضربها برجليه في وشها بغباء .
الراجل/ انتي فاكرة اني انا عزام ..اتخان
لا انتي فلتت منك اوي يا فيروز ، انتي و هو هتموتوا
هنا
اسد / لا انت فاهم الموضوع كله غلط.. انا مافيش اي حاجة بيني و بينها ..انا اصلا بكره اليوم اللي شفتها فيه في المطار … دي كانت مراة صاحبي
عزام / عارف .. و خونته مش كدة
و خنت عشره السنين ، لا متستغربش اوي كدة ما انا عارف تريخك كله يا اسد يا عقاد .. من اول اهلك و شغلك و مراتك و كل اللي حواليك بس انا بقي قررت اريحهم من قرفك و غدرك
وفاجاه وجه الراجل المسدس بتاعه في وش فيروز
و فعلاااااا ضرب عليها ناار و فيروز صرخت و كانت اخر صرخة ليها في الحياه .. اسد كان مصدوم من اللي حصل و مكنش قادر يدافع او يزعق لكنه فضل يدعي في سره ان ربنا ينجيه
عزام لاحظ خوف اسد و اضطرابه الشديد ضحك بستهزاء و قاله / ايه خايف دلوقتي مش كدة
ماخوفتش زمان ليه قبل تاذي كل الناس اللي حواليك .. انتوا حلال فيكم الموت
و فاجاه وجه مسدسه في وش اسد و اسد فضل يستشهد و فعلا ضربه بالرصااااااص
واحدة في كتفه و التانية في بطنه
تسد وقع علي الارض سايح في د.مه و عيونه بدمع ..
اسد بصوت مش طالع / حور ..بابا
و بعدها اسد حاول يقاوم لكنه غمض عيونه و استسلم و كانه كان يحتاج الراحة الابدية دي
_____________________________________
في الصعيد
حور بتعيط جامد/ انا عايزة اكلمه اطمن عليه ..قلبي بيقولي انه مش بخير يا حياه
ابوس رجلك يا علي وصلني القاهرة دلوقتي
جوزي موجووع و انا حاسة بيه
علي / طب اهدي يا حور… احنا بنكلم مراد و حسن و محدش عارف هو راح فين بس هو راح مشوار و راجع .. و بعدين هو انتي خايفة علي اسد ده مافيش حد يقدر اصلا انه ياذيه
حور قعدت علي الارض بدموع / لا في ناس كتير اوي اذته .. اسد موجوع و انا حاسة بيه.
_____________________________________
في امريكا ..
ريماس و حسام كانوا سهرانين في مكان و فاجاه حسام قلبه اتقبض ..و خرج من المكان ده علشان يقف في الهواء ..و ريماس خرجت وراه
ريماس / مالك يا حسام..انت كويس
حسام بقلق / لا مش كويس ، انا عايز اطمن علي جاسر و العيال .. مش عارف ليه قلبي انقبض كدة
ريماس / و يا ترا اسد بقي من ضمن العيال .. ولا مراد و حسن و جاسر بس
حسام/ ده هو اولهم يا ريماس .. انا بجد مش عارف مالي خايف ليه كدة ، بس انا حاسس
ريماس حطت ايديها علي كتفه علشان تطمنه / مالك يا حبيبي ، حاسس بايه
حسام الدموع نزلت من عيونه / حاسس انه بينادي عليا و هو خايف و موجوع و عايزني الحقه يا ريماس .اصلك مش عارفة عمر مافيه حد هيحس بيه زي ما انا هحس بيه .. ده مش صاحبي بس اللي خاني ده اخويا …. هاتي التليفون اكلم حد من العيال ..
و فعلا حسام كلم مراد اللي كان اصلا خايف جدا و بيدور عليه و مش عارف يوصله .. و عدي وقت طويل و هما برضووو مش عارفين يوصلوا لاسد..
استووووووب
تفتكروا ايه هيحصل ؟؟
و هل موت اسد ممكن يحل مشاكل كتييير ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت حورية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى