رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد هاني
رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الجزء الثاني والعشرون
رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) البارت الثاني والعشرون
رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الحلقة الثانية والعشرون
برديس بصدمه:وقعت من طولها وهي بتقول صقرررررررر سامحني ي بني.
خالد بصدمه:برديس وشالها ونادي العسكري وقال هروح اوديها مستشفي.
صقر:متسبنيش ي امي متسبنيش هسامحك مهما عملتي.
شهد: بعدين ي صقر انا لدرجه دي انا مش مهمه عندك مش حابب تفوق عشان تكون معايا.
صقر:خايف ققوم اتوجع واتصدم ي شهد مش عاوز حياتك ترتبط بمجرم.
شهد:تعرف ي صقرر ربنا لما بيحب حد بيختاروا عشان يهدي قبل فوات الاوان وانت ربنا كتبهالك قوم ي صقرر عشاني ونبي.
دكتور:المدام برديس للاسف جلها جلطه في رجلها ومش هتقدر تمشي.
برديس:صقر عاوزة اشوف ابني ودني اشوفه ونبي ي خالد.
خالد:لدكتور تمام ماشي وبص لبرديس وقال هعمل معاكي واجب هفرج عنك بس هدنك قدام عيني في سجني.
برديس:مسكت ايد خالد وطت بستها وعيطت قالت ونبي ودني اشوف ابني بس لو مره.
خالد صعبت عليه:وقال لي ي برديس لي عملتي في وفينا كدا عارفه رغم اهلي مكونوش وافقين عليكي انا حربت الدنيا عشان حبيتك بجد سبت اهلي وابويا وامي وبدأت بصفر معاكي وفي الاخر خليتك ملكه عملتي اي خونتيني ورمتي ابننا ابنك الي بتبوسي ايدي عشان تشوفي وهو كان معاكي وفي حضنك.
برديس بندم: انا كمان حبيتك بس بعدك عني مش قادره اكمل غير اني طلعت من عائلة غير سويه.
خالد: مش مبرر ي برديس مش مبرر وكسر كل حاجه وقال تعرفي من ساعه خينتك ليه مش نسيتك مرحتيش عن بالي بدليل اني مش طلقتك بس تعرفي اكتر حاجه بتوجع راجل زي الست بظبط الخيانه ي برديس لاوكمان ضحيتي بي ابننا.
برديس:اسفه ي خالد هعيش ليك خدامه بس خليني اشوف ابني ونبي انا كونت في غفله ي خالد سامحني ي خالد.
خالد:خلاص ي برديس لما صقر يقوم وانتي تتحسني هوديكي تشوفي.
برديس بفرحه:بجد شكرا ي خالد هعيشلك خدامه.
خالد:مش عاوز حاجه غير ابني وبس.
ونقول عدي خمس شهور شهد مع صقر واحده بواحده وبتكلم معاه وبتصلي وتدعيله وقالت بصوت عالي صقرررررررر رد عليا ي صقرررررررر حرام عليك بقااا ي اخي.
صقر:حرك ايده.
شهد:قوم ي صقر حارب نفسك ي صقرر قوم.
صقر:……
شهد:برحتك ي صقرررررررر ومشيت.
خالد:ايوا صح ي برديس امشي خطوة خطوة.
برديس:كانت هتوقع.
خالد:جري عليها مسكها وقال كدا ي برديس استني هسندك.
برديس:لمست خد خالد وشعره وقالت سامحني ي خالد وحيات خاطر صقررر انت قلبك كبير لدرجه انك بتساعدني عشان امشي.
خالد بأرتباك:قال انتي عيشتني تلاتين سنه في عذاب والم من مين من زوجتي وحببتي.
برديس بعياط:سماحني ي خالد ونبي.
خالد:انا ماشي ادعي لي صقرر يقوم بالسلامه.
فارس:طالع من الجامع وقف عند القرنيش وقال ياهااااااا انا كونت في غفله لدرجه دي اهاااااااا انا ازاي كونت ماشي في طريق دا ازاي مكونتش اسجد ليك ازاي دي كفايه راحه وانا بسجد ليك واعيط وقولك الي تعبني حسيت كأنك بطبطب عليا وبتقولي هتفرج بكره هيكون احلا بس اصبر.
كيان:من ورا ضهر فارس وقالت أنا كدا ققدر ققول اني بحب فارس عزيز لا وبتقدم ليه كمان لجواز تقبل تجوزني ي فروسه هههههههه قدامك واحد لحد عشرة وفقت اشطا فعلاً هجوزك.
فارس:لف وقال كيان قولتي اي.
كيان بتلقائية:انا بحبك ي واد يافارس ولله لا كمان بعرض عليك طلب زواج طبعا انت أما هتصدق وهتوافق صح.
فارس:لا مش هوافق بس وراح شايل كيان وقال بحبككككككك ي كياني ولف بيها جامد وقال كيان فارس.
كيان فتحت أيدها: وقالت بحب بحبكككككككك ي فروسه بس احنا مش عندنا دم الراجل نايم في مستشفى واحنا هنا بنحب في بعض.
فارس:نزلها وقال تصدقي انك فصيله كمل بحزن صقررر طول اوي ي كيان.
كيان:صقر مش عاوز يقوم مش عاوز ينجرح هو عياش في احلامها الحلوة بس ان شاء الله هيقوم بس تعرف صعبانه عليا شهد اوي انا معاها بحاول مش اسبها تعرف هي الي قالتلي امشي وراك واخد خطوه.
فارس:بجد.
كيان:جبتلي كمان دبل عشان نبقا مخطوبين.
فارس: بحب لالا ي عني هخطبك النهارده ربنا يخليها لينا شهد.
كيان بغيره:م تلم نفسك ثانيا بقا انا الي هخطبك وهلبسك دبله.
فارس: جديده دي موافق ي ستي صابعي اهو.
كيان بحب:لبست فارس دبله وقالت مبروك ي فروسه.
فارس:لبس كيان دبله وقال مبروك عليا كياني.
نجمه:قاعده زعلانه من ساعه م مراد قام من علي كرسي وقع منوا خاتم بناتي وهي فاكره انوا مش بيحبها وقاعده بتفكر.
مراد:من وراها غطا عنيها ومكلمش وقفها ومشيها معاه.
نجمه:يالهووووووي ي الناس بتخطف وانا قاعده في الصاله بتاعت بتنا الحقووووني.
مراد:ي مجنونه ي بنت المجانين.
نجمه:لوسمحت اسمح لحضرتك تشتمني بس اهلي لا.
مراد:طب امشي ورايا ي مجنونه احنا نازلين سلم.
نجمه بصدمه:مراد هو انت سبني لو سمحت.
مراد:معلشي مش ينفع كملي معايا.
نجمه:هصووووت وقول انك خطفني علي فكره.
مراد:خلاص وصلنا للعربيه وحطها ومشي.
نجمه:مودني فين ي مراد وعاوز اي.
مراد:بصراحه كدا كونت جايب خاتم لوحده بحبها بس خاتم ضاع ف انا قررت اخدك معايا نجيب غيره.
نجمه بعياط:وانا مالي اجي معاك ليه.
مراد:عشان ملحقش يكمل.
نجمه بعياط:ممكن تسبني اروح عشان مش قاادرة بجد اكمل وربنا يهنيك معها.
مراد:اسيبك ازاي وانتي شخص الي هجبلوا خاتم وهخطبوا.
نجمه:قول ورحمه امك الغاليه.
مراد:ورحمه امي الغاليه عليا هخطب نجمه وخاتم الي كونت جايبه كان لي نجمه حبيبت قلبي.
نجمه بفرحه:معايا الخاتم بحبك اوي ي مراد.
مراد بحب:يلا نجيب غيره عادي وانا بحبك اكتر ياقلب مراد.
شهد:قاعده عند مقابر اهلها وقالت تعرفوا انا مش شوفتكوا خالث بس تعرفوا انا شيفاكوا بقلبي بس تعرفي ي امي انا موجوعه اوي اوي قلبي بيعيط وتعبانه اوي ي امي بس انا معاهم بضحك عشان اقويهم تعرفي مراد هيخطب نجمه انهارده وفارس هيخطب كيان مش قادره ققولك فرحانه قد اي اني حولت ادخل الفرحه في قلبهم وحشتني اوي ي ماما اكيد هنتقابل في جنه ،بابا ازيك ي حبيبي عامل اي تعرف اها محدش يقدر يعوضني عن حنان الام وسند الاب بس انت اعرفت تجيب راجل مراد اخويا حطتني في عينوا معتبرني بنتوا مش اختوا بحبكوا اوي وقامت ورشت مايه وساقه الزرع،
وراحت دار الايتام وقالت حبايبي تعالوا.
مليكه:ماما شهد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زعيم المافيا (عشق الشهد))