رواية أدهم الرفاعي الفصل السابع 7 بقلم رزان أحمد
رواية أدهم الرفاعي الجزء السابع
رواية أدهم الرفاعي البارت السابع
رواية أدهم الرفاعي الحلقة السابعة
سالي:اه مستر أدهم ماسك إدارة الشركة الأنا بشتغل فيها
اريج: يعني انتي بتشتغلي في شركة الرفاعي الأنا بشتغل فيها
ادهم:لا هي بتشتغل في الفرع الثاني
اريج:اه ما علينا
اريج:سالي ادهم خطيبي
سالي:انشرفت
ادهم: انا ماشي متسهريش كتير علشان متتعبيش
اريج: ماشي سلام
اريج:تعالي نطلع
طلعوا فوق
سالي:أول مرة أشوف ادهم بيخاف علي حد دا عصبي جدا
أريج:هو قالي إنو عصبي بس آنا بحبه اوي
سالي:وهو باين عليه بيحبك
وبدأو يتكلمو وكلام يجيب كلام لحد ما الساعه بقية 12
اريج آنا لازم امشي علشان ماما متقلقش اكتر
اريج:ايه رأيك اكلمها وباتي معايا
سالي:,مش هتوافق
أريج:سبيها عليا
سالي:لما نشوف
أريج:ألو
رجاء:الو
اريج: إزيك يا طنط انا أريج
رجاء: كويسه الحمد لله ازيك يا بنتي عامله ايه
اريج: كويسه الحمد لله بخير يا طنط
رجاء:مبارك يا بنتي
اريج: الله يبارك في حضرتك يا طنط
أريج:عاوزه سالي تبات معايا الوقت اتأخر مش هقدر اسيبها تمشي لوحدها دلوقتي
رجاء: ماشي يا بنتي علشان آنا عندي ثقه فيكم
اريج: شكرا يا طنط سلام
رجاء:سلام
أريج قفلت مع ام سالي وفضلت هي وسالي سهرانين
في الصبح في قصر الرفاعي
علي السفرة
الحج رائد: كده جبتو كل حاجه
ريم:اه
رضوي:بس لسه مجبوش الهدوم
الحج رائد:ليه طيب كنتو جبتو الهدوم بالمره
ريم:اريج قالت خليها بعد كتب الكتاب وهي كانت مرهقة شويه امبارح
الحج رائد: تمام
..……..:لولولولولولولولولولولولويييييييييي
.……..: وآخيراااا هفرح ب الغوالي
ريم: عمتي وجريت عليها حضنتها
عائشه: حبيبة عمتها
وسلمت على ابوها وامها واخواتها وعلي العيلة كلها
عائشه:تعالي ي شهد سلمي علي جدك وباقي العيله إنتي وآسر
اسر: ازيك يا جدو عامله ايه
الحج رائد:كويس الحمد لله يا حبيبي
وسلم على كل العيله
شهد بتتظاهر الحب:ازيك يا جدو
ادهم وزين عارفين إنها بتتظاهر
وخلصوا سلام وقعدين في الصالون
الحج رائد: أمال فين جوزك يا بنتي
عائشه:شريف عنده شغل هيجي قبل كتب الكتاب إن شاء الله
ادهم: آنا همشي علشان عندي شغل
زين:وآنا كمان
آسر:انا هاجي معاك ي أدهم
ادهم: انهارده ارتاح من السفر وبكرا هاخدك معايا
آسر عنده 13سنه واد فوفوش وعسل وطيب وعكس اخته
شهد 21سنه وحقوده وعايزه تتجوز أدهم علشان املاكه
ولبسها بيكشف اكتر مبيستر
ومش بتحب حد في العيلة وفي تالتة أداب انجليزي
كل واحد زهب لعمله
في فلة فارس
محمد: سالي ماشت ليه
أريج:علشان عندها شغل
محمد: إنتي هتروحي شغلك دلوقتي
اريج: ايوا
محمد:باين عليكي تعبانه ومش نايمه كويس
اريج:هروح شغلي وبعدين ارجع انام
محمد: إنت أخر يوم بكرا في الإمتحانات
مازن:اه
محمد: مراد قاعد كام يوم
مراد: آنا لسه قاعدلي يومين بكرا ويوم الأحد المقبل إن شاء الله
محمد:كدا تمام علشان كتب الكتاب بعد بكرا
اريج: آنا همشي علي شغلي
سارة: وانا هاجي معاكي
فريدة:مش هينفع يا ماما
أريج: إن شاء الله لما ارجع من الشغل هنام شويه وبعدين هسهر معاكي
ساره: ماشي
أريج باست ابوها وامها واخواتها وماشت
وصلت الشركة بعد أدهم
وادهم سأل عليها ملقهاش قلق عليها وقال لسكرتيرة أول متيجي ابعتيها
نهله: ادهم بيه سأل عليكي وقلتله لسه مجتيش وكان متعصب
اريج: تمام اروح اشوفه بقي
اريج خبطط
وأدهم أذن بدخول
ادهم:اتأخرتي ليه
اريج:10دقائق هم التأخرتهم
ادهم:تلفونك قفلاه ليه
اريج:القاه فصل
ادهم قام وقرب عليها أوي
ادهم: كنت خايف تكوني تعبانه وبص في عيونها
ادهم: إنتي عنيده ليه
اريج: آنا عندتك امتا
آنا مش قولت تنامي بدري ومتسهريش وأخد شفايفها في قبله طويل اوي
وهي بتحاول تبعد
سابها علشان تاخد نفاسها
أريج: ادهم كده مينفعش دي تاني مره كدا حرام
ادهم: متزعليش آنا آسف ومسح دموعها
ادهم: حبيبتي متزعليش خلاص
أريج راحت المكتب بتاعها لقيت زين جيبلها ملف
زين:الملف دا عايزه انهارده وبدا يشرح لها
اريج: تمام هخلصه
زين:بعد متخلصيه تبعتيه لأدهم بنفسك وهو هيشوف لو في تعديلات
اريج: تمام هشوفه
اريج بدأت تشتغل على الملف الجابه لها زين
وخلصته
اريج:اااه اخيرا خلصته
وبدأت تشتغل علي التصاميم في هدوء تام وسرحانه
وادهم دخل وفضل يتابعها في صمت
اريج بتكلم نفسها: آنا كده خلصت
اريج:كدا برافو عليا
أدهم:ما شاء الله تصاميم تبهر
اريج بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم
ادهم:مالك شفتي عفريت
اريج: إنت دخلت امتا
ادهم:من ساعة مبدأتي في التصاميم
آنا بحب اشتغل وانا سرحانه في خيالي علشان كده بطلع إبداعي فيهم
ادهم:حلو
اريج:انت جاي ليه
ادهم: وحشتيني قولت أجي اشوفك
اريج:اه تمام الملف دا جابو زين وآنا خلصته
ادهم:أحسن إنو جابو ليكي
اريج:ليه
ادهم:بعدين هقولك علشان في جواسيس
أريج: إيه الاكياس دي
أدهم:دول بتوعك آنا جبتهملك طقم الماس كنت موصي عليه وتلفون بشريحة بتاعته ودبل اتكتب عليهم اسامينا
اريج:بس كدا كتير إنت جبتلي طقم امبارح ومعايا فون
أدهم:مفيش حاجه كتير عليكي
ادهم:يلا شفيهم علشان ننزل نتغدا
اريج: آنا مقولتش لبابا
ادهم: آنا كلمته وأخت الإذن منه
اريج: تمام
اريج بتشوف الهدايه:واو رائع شكرا يا أدهم
ادهم:أول مره أعرف إسمي حلوه
اريج: ايه ايفون
زوقك يجنن
ادهم:يلا علشان هنتغدا مع بعض وزين وريم معانا
اريج: تمام
نزلو ركبوا العرابيه
وزين أخد في عرابيته ريم
في المطعم
ادهم:هتاكلي إيه
اريج: مكرونه بالبشاميل وفراخ مشويه
ادهم:سلطه وفراخ مشويه
زين: لحمه ورز وكفته وكباب
ريم: لحمه ورز وكفته وكباب وبنيه
بدأو يتكلموا عقبال لما الأكل ييجي
أدهم:بكرا تيجي تشوفي الڤله
اريج:لا مش هتخلها غير يوم فرحنا آنا واثقه في زوقك
ادهم :براحتك
زين: ادهم شوف اختك
ادهم:مالها
زين: عاوزه تشتغل بعد الجواز
ادهم: ايه تشتغل لا طبعا وآنا ضد كدا
خلي أريج اتصدمت
ريم: آنا مش موافقة وعايزه اشتغل وأكبر إسمي
ادهم: زين الحمد لله حالته كويسه جدا وهو أولا بيكي من الشغل هيبقي عليكي مسؤولية زوج وبعدين هيبقي اولاد
آنا مش بمانع إنه المرأة متشتغلش او يبقى ليها كيان
بس إذا كان زوجها حالته كويسه فهو أولا بيها واولادها
ريم:أيوا انتو متفقين عليا
زين وادهم: أبدا
ريم:قنعتوني
ريم:أريج إنتي ساكته ليه
اريج: انا كنت معاكي بس بعد مسمعت رأي أدهم اقتنعت وبقيت معاه
ادهم: حبيبة قلب ادهم
الأكل جاه واكله وماشوا
أدهم راح يوصل أريج
اريج:تصبح على خير
ادهم:وانتي من اهلي
ودخلت إخوتها بدأو يغلسو عليها
وورتهم الهدايا وعجبوا امها و ابوها
فريدة: ربنا يتمم فرحتكم
وكل واحد ذهب إلى الأوضه بتعته ينام
يوم ورا يوم وجاه يوم كتب الكتاب
وفي قصر الرفاعي
بدأو التجهيزات
عند البنات جات البنت من بيوتي سنتر
وطلعت فوق
بدأو يلبسو ويحطو ميك اب
في فلة فارس
كانت بنت البيوتي سنتر جات
ودأو في التجهيزات
وأريج كان معاها بنات عمها وبنت عمتها
وخالتها مقدروش يجوا عندهم ظروف هيجوا بعدين
في قصر الرفاعي
المأزون جاه
ورامي نازل هو وريم في ايده
بدأ المأزون في كتب الكتاب
بارك الله لكما جمع بينكم في خير
الكل بدأيضرب الزغاريت
وماشوا راحوا عند الريج
يلا العريس كانت قاعده مع الحريم لانها كانت قط وبشعرها
والمأزون بري بيكتب
اول مسمعو
بارك الله لكم وجمع بينكما في خير
بدأو يزغرتو وأخد محمد الورق تمضي عليه أريح ومضدت
وبدأو الزغاريت
وادهم كان جيبلها بكيه ورد
ودخل عندها اخدها في حضنه وباسها على جبهتها:مبارك يا روح قلبي
أريج: الله يبارك فيك يا حبيبي
وكانت شغاله اغنيه تامر حسني وكانت اريج بتغني مع الأغنيه
عشان وشفناه اليوم الشتقنالو
وحضني قصاد الناس يا حبيبي وماله
مابقينا لبعض خلاص
ذادو العشاق اتنين اكتب اساميهم
(كملوا انتو بقي)
اغنيه فرحه كبيره بتجمعنا
واغاني كتير
وراحوا هم وزين وريم يعملوا سيشن
واليوم خلص والكل كان فرحان
مععقوله الفرحه هدوم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أدهم الرفاعي)