رواية احببت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم أماني محمود
رواية احببت طفلة الجزء الخامس
رواية احببت طفلة البارت الخامس
رواية احببت طفلة الحلقة الخامسة
انتفض من جانبها بغضب وهو ينظر لها وعيناه تكاد تخرج منها الشرار
فهد بغضب وزعيق=انتي إي اللي خلاكي تطلعي وتقدمي الزفت وتشيلي صواني وتودي انتييي مالك بدا مش فيه مليون زفت جرسون انتي مالك بالشغل دا
سيلا ببكاء وهي خائفه منه= ا.. اانا ككنت راحه اذاكر وو لم تستطع إكمال كلامها واصبحت تشهق من البكاء و الخوف منه
فهد بنرفزه= بطلي زفت عياط وانطقي ولا انتي من كتر قعدتك مع الخدامين بقيتي زيهم انطقي ياسيلا احسن وقسما بالله هتشوفي وش عمرك ماشوفتيه
سيلا بشهقات متتاليه=خخالتو قٓـ قالتلي اديها ل اي جرسون ووانا كنت بدور عـ عـلي حد ياخدها ببس فـ في حد خبطنني ووقعت
فهد مردش وسابها وطلع بره الاوضه وفتح فونه ورن على حد
فهد بغضب = تعرفلي كل حاجه عن هيدي الجندي وبكره الصبح عايز اسمع خبر افلاسهم
الشخص= حاضر يافهد بيه
أغلق الهاتف وذهب لدفع تكاليف المستشفى وتوجه الي غرفة سيلا
دخـل وجدها نائمه ومازالت دموعها على خدها فـ حملـها وتوجه الي الخارج
… وصل الي السيارة فتحها ووضعها بجانبه وتوجهه الي القصـر
بعد فترة وصل وحملها وتوجه الي غرفته وضعها على السرير
دخل لـ الحمام واخذ شاور وارتدي بنطال اسود وتيشرت اسود وتمدد على السرير وجذبها لـ احضانه وذهب في نوم عميق
بـ مكـان آخـر
استيقظت عليـا وقد شعرت بتحسن وانها تستطيع المشي قليلا مـع الاستناد على الحوائط وهكذا
قامت وتوجهت الي الحمام غسلت وجهها وتوجهت الي الدولاب والذي به ملابس ياسين
عليا لـ نفسها= ابن الوارمه مهانش عليه يجبلي هدوم البسها يعني كل اللي ف الروايات دي كدب محدش هيجبلي هدوم من أشهر مصمم ف باريس!! حسرة عليكي وعلى ميلة بختك ياعلي ربنا وقعك ف واحد جلده إسفوخس
اخذت تيشرت وبنطال برمودا وارتدهم فكان التيشيرت يصل إلى ما قبل ركبتيها بقليل والبنطالون البرمودا يصل حتى كاحلها ف أصبحت كالمهرج فيهم
توجهت الي الباب ومن بعده الي الدرج واثناء ماهي تنزل بهدوء وهي متمسكه فـي درابزين السلم
كـان ياسين قادم من الخارج فـفوجئ بهـا تنزل بحذر
ياسين ببرود =راحه فين
عليا وهي غير منتبهه له= ماشيه كدا كفايه اوي
نظر لها ثم تركها وتوجهه الي الاريكه الموجوده في باحة القصر وهو منتظر ان تنـزل من الدرج
وبعد فتره استمرت ل ربع ساعه ها قد وصلت عليا اخيرا الي الدور الأرضي
عليا بفرحه= وصلت اخيرا
جلست على الدرجه الاخيره من السلم تستريح قليلا ثم وقفت وتوجهت الي باب القصر
وخرجت كانت ستذهب لـ توقف تاكسي ولاكن تذكرت انها لاتملك اي نقود فـ أصبحت تسير وهي تتحامل على نفسها حتى جائت أمامها سيارة
السائق=يا أنسه ياسين بيه قالي اوصلك مكان مانتي عايزه
عليا بستسلام فقد تعبت من المشي وبدآت قدماها ان تؤلمها= تمام
ركبت بالخلف واخرته العنوان حتى وصلت إلى منزلها
دقت الباب وذهب السائق بعيدا ولاكن مازال يراها من بعيد ويراقبها
ظلت عليا تطرق الباب حتي توجهه لها احد جيرانها
الرجل ويدعى على
علي=” جوز امك يبنتي باع البيت ومشي من امبارح ودلوقت البيت مقفول واصحابه جايين بكرا زي ماسمعنا
عليا بصدمه=نعم باعه ازاي
علي= معلش يبنتي ربنا يعينك
عليا بتوتر وهي تحاول أن تتماسك= طب اانا اروح ففين دلوقتي
نظر لها على بآسف وتركها وتوجهه الي عمله وتركها
جلست عليا أمام المنزل وهي تمسك رآسها تحاول استيعاب مايحدث معها
بـ مكان آخر وصل السائق الي القصر وأخبر ياسين بكل ماحدث وو..
فـ قصر الفهد
استيقظت سيلا وجدت متكتفه
فتحت عيناها ونظرت حولها وجدت انها ليست بغرفتها
نظرت لذاك الذي يحضنها صدمت وصرخت من خوفها وصدمتها
استيقظ فهد وهو يبتعد عنهاا وينظر لها بلهفه وخوف
فهد=اي مالك في حاجه وجعاكي تعالي نروح المستشفى
ابتعدت عنه سريعا
سيلا بغضب وخجل =اانت ازاي تجيبني هنا وكمان نايم جمبي ياللي معندكش حياء
ما ان سمع فهد اخر كلمه حتى انفجر ضاحكا عليها
فهد بضحك= حياء لا معنديش حياء ياسيلا واتخمدي يلا
سيلا بعصبيه = نامت عليك حيطه ياخي عيب اللي بتعمله دا يالهوي تلاقي خالتو قلقانه عليا انا راحه اوضتي
فهد بقتضاب= سيلا احترمي نفسك واعرفي انتي بتكلمي مين
سيلا بتحدي =سوري بس انا اتعودت على القعده مع الخدامين عشان كدا تلاقيني زيهم مبعرفش اتكلم معاك يفهد بيه
فهد بهدوء غاضب=سيييلا اكتمي مفيش خروج من الاوضه خلاص
سيلا =وانا استحاله اقعد معاك ف مكان واحد
فهد = براحتك ياتقعدي هنا يا اما هتطردي من القصر انتي وخالتك وكل الخدم ويبقا ذنبهم ف رقبتك
سيلا=..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت طفلة)