روايات

رواية غلطة الفصل السابع 7 بقلم ميرفت سعيد

رواية غلطة الفصل السابع 7 بقلم ميرفت سعيد

رواية غلطة الجزء السابع

رواية غلطة البارت السابع

رواية غلطة الحلقة السابعة

ادم دخل غرفة الكشف واحلام واقفة برا خايفه عليه وبتعيط الدكتور خرج
احلام بدموع: هو كويس يادكتور صح
الدكتور:لا هو ضغطه ارتفع بس ياريت بلاش ضغط عليه وهو فاق دلوقتي تقدري تخشي له
احلام زعلت من نفسها لانها من اول ما قالت ان حسن خطيبها وهو تعب: تمام شكرا يادكتور
احلام دخلت لأدم
احلام بدموع: انا اسفه
ادم: بتتأسفي ليه
احلام: علشان من اول ما قولت لك ان انا وحسن مخطوبين وانت تعبت
ادم: لا ياحبيبتي هتلاقي بس ضغط الشغل
احلام: طب انت دلوقتي كويس
ادم: كويس جدااا علشان بس انتي جمبي
احلام بخجل: ماشي

 

 

 

ادم بحب: بحبك
اتكسفت احلام وسكتت
ادم بحزن: انتي مبقتيش تحبيني يا احلام علشان يعني اللي عمته فيكي انا اعتذرت منك….
احلام: لا ياادم متعتذرش انت جرحت فيا اووي انا كنت ملكك بس انت مقدرتش ده وسمحت لنفسك تحب وانت معايا مع انك عارف اني مقصرتش معاك في حاجه ومع ذلك طلقتني و….
ادم بحزن: هو انا وحش اووي كده
احلام سكتت
ادم: بصي هقولك علي حاجه عايزك تعرفي حاجه مهمه اووي انك مش هتبقي لحد غيري مهما حصل حتي لو هتعنسي تمام مش هتكوني لحد غيري ياا ا ح ل ا م
احلام بغيظ: ماشي وانا حتي لو هعنس مش هبقي ليك يا ا د م
ادم بغيظ: تمام فين الدكتور ده ييجي يفك ام المحلول ده انا زهقت
احلام بغيظ: يفك اي هو رباط ده محلول عشان يظبط الضغط عندك لازم تخلصه
ادم: ملكيش دعوه نادي الدكتور
الممرضه جت بدلع: نعم ياباشا
ادم: عايز حد يعمل ليا المحلول ده علي امشي
الممرضه بدلع اكتر: مينفعش ياباشا لازم تكمل المحلول

 

 

 

احلام بغيظ وغيرة : انتي مالك ياحبيبتي هو عايز يخرج صحته وهو حر فيها
ادم ابتسم لانها غيرانه حب يضيقها: خلاص خلاص علشان خاطرك بس هكمل وكان يقصد احلام بس باصص علي الممرضه علشان يضيقها
احلام بغيظ:مفيش فايده ديل الكللل*ب عمره ما يتعدل
ادم باستفزاز: امشي مش كنتي عايزه تمشي بصوت واطي سمعته احلام بس مسعتوش الممرضه: ما الممرضه موجوده
ادم بصوت عالي للممرضه: اسمك اي
الممرضه بفرحه: اسمي بسم..
احلام بغيظ: في اي ياسكر انت بتسأل علي اسمها ليه ما تطلب رقم باباها بالمره
الممرضه بصوت واطي بس سمعته احلام: ياريت
احلام وهي خلاص جابت اخرها: تعالي بقا يابت….
ادم وهو بيحاول يكتم ضحكته: احلام خلاص البت هتموت في ايدك
الممرضين ادخلو وشالو الممرضه من ايد احلام بالعافية و الممرضه خرجت
ادم:البت ماتت في ايدك
احلام: اي خايف عليها
ادم بخضه مصتنعه : انتي اتحولت كده ليه
نظرت له احلام بغيظ وسكتت
***********

 

 

 

بعد شويه ادم خلص المحلول ومشيوا
ادم: هتيجي معايا البيت
احلام: رجعني البلد
ادم: ماشي بس ارتاح النهارده انا تعبان
احلام: طب ما انا مش هعرف انام معاك في بيت واحد انت ناسي اننا مطلقين
ادم: خلاص يا احلام نامي انتي في الشقه وانا هروح انام في فندق
احلام:لا دي…
ادم: خلص الكلام
وساق وراح بيها علي البيت
ادم اطلعي واقفلي علي نفسك كويس متفتحيش لحد
احلام: تمام
ادم مشي واحلام طلعت علي الشقه وكانت بتفكر فيه قلبها بيقولها سمحيه ده حبيبك وعقلها بيقولها لا هو جرحك وفضلت في صراع القلب و العقل
********
في الليل
ادم كان في الفندق كان قاعد حزين وبيلوم نفسه علشان الي وصلوا ليه بسببه قطع تفكيره رنت الفون وكانت احلام رد بسرعه وقلق
ادم: الو احلام….. في اي رد عليا…. احلااااااام…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى