رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث الفصل السابع 7 بقلم نوران وليد
رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث الجزء السابع
رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث البارت السابع
رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث الحلقة السابعة
اسد بغضب: مأذون ايه ده دي مراتي و هتفضل مراتي
لآخر نفس في عمري
– محمد : بنتي هتطلق منك يا ابن حمزة
– هديل بدموع : بابا انا عاوزة افضل مع جوزي
هنا تلقت هديل صف*عة قوية من والدها فوقف اسد امامه
اسد بغضب : ازاي تمد إيديك عليها و انا واقف
محمد : انت اتجننت انا ابوها
اسد : و انا جوزها و علي ذمتي و هتفضل كده
هديل بدموع : كفايا كفايا بقي بابا انا مش هبعد عن اسد
محمد : انتي ما عندكيش كرامة ده واحد بهدلك و مد ايوا عليكي
– هديل بدموع: بابا لو سمحت افهم
– فهد ادخل و حمزة الكبير
حمزة بغضب : ايه البيحصل هنا ده
هديل : الحقني يا خالي بابا عاوز يطلقني من اسد بالعافية
حمزة بغضب : ايه البيحصل هنا ده يا محمد لو كلامك كده يبقي اولي ان ابنك يطلق بنتي البسببه دخلت في غيبوبة و دلوقتي هي في المستشفى
– محمد : بنتي مش هتعيش مع ابنك تاني و انا قولت العندي
– هديل و انا اهون اني ام*وت و لا اقعد بعيد عن اسد …
فقدت هديل الوعي فحملها اسد و بقي بجانبها و الدموع في عيونه
– اسد بحب : قومي يا هديل و الله بحبك و لا حبيت حد قدك قومي بقي و حياة ابننا بصي قومي و وعد مش هزعلك تاني
– هديل : بجد يا اسدي
اسد باستغراب: انتي كويسة و فايقة
– هديل و هي تعتدل : ايوة انت بتاكل من الجو ده يا اسودي دي حركة كده علشان بابا ينسي موضوع الطلاق ده
– اسد بغضب : حركة هاااا ده انا كنت هم*وت من الخوف عليكي
هديل : ايه قولت ايه
اسد : بت ما تستعبطيش انتي عارفة اني بحبك فبلاش الجو ده
هديل : ما انت الفترة الأخيرة بقيت ملخبط انا ايه عرفني بقي اذا كنت بتحبني و لا …
اسد قرب منها اوي و بقي ما فيش حاجة تفصلهم عن بعض و حط ايده علي بقها و قال بحب
– بحبك يا مجنونة و دي حاجة مش محتاجة تأكيد
فضلت ساكته و باصة في عيونه و نزلت ايديه براحة و حطتها علي بطنها اسد بصلها باستغراب
– هديل بتوتر : اقولك علي حاجة بس توعدني ما تتعصبش و لا تضايق و لا تزعق
– اسد : في ايه انجزي
– هديل بتوتر : انا انا بص الطفل موجود
– اسد مصدوم: … لا رد
– هديل قربت منه : بص و الله انا عندي أسبابي بس بس
– اسد بغضب بس ايه
– هديل بحب : انا فكرت يعني لما تحس ان الطفل راح بسببك تحس بالذنب و تعيش شوية من الانا عيشته معاك
– اسد : يعني كنتي عاوزة تعذبيني معاكي
– هديل : بصراحة يعني
– اسد: أيوة كملي
– هديل و هي بتتحرك من علي السرير : أيوة
قامت تقف وقعت لكن ايد اسد لحقتها
– اسد : حاسبي
– هديل : و هي تحاوط رقبته حقك عليا
– اسد : انتي عارفة انهم مستنينا تحت أو مستنيني يعني علشان انزل ليهم
– هديل : ايوة و ايه الفيها ما تنزل
– اسد : لا هقعد مع مراتي و ابني
– هديل : اسدددد
_______
في غرفة حمزة و ريما في المستشفى
– حمزة : حقك عليا بس قومي يا ريما
ظل حمزة ممسكا بيد ريما و الدموع علي خده
_______
اما في الفيلا في غرفة هديل و اسد فاقت هديل علي صوت باب الغرفة
-هديل : يا نهاري قوم يا اسد احنا نمنا الباب بيخبط
– اسد و هو يستيقظ : ما يخبط
– هديل : يا لهوي ليكون بابا لا قوم يا اسد
– اسد : نعم يا روح امك ابوكي ما انا جوزك و لا نسيتي يعني
الباب زاد في الخبط
اسد : مين
– زين من الخارج: انا يا بابي
قام اسد و فتح لزين الجري و حضن هديل
– اسد : ابعد يااد عن مراتي
– زين : لا دي امي حبيبتي و بعدين انت ساعات بتزعقلها بكرة هكبر و هخدها و هنمشي.
اسد شعر بوغزة في قلبه دخل الحمام و ما اتكلمش اما هديل
– هديل : زين يا حبيبي ايه الكلام الوحش القولته لبابي ده
– زين : ما هو بيزعلك
– هديل : لا يا حبيبي انا و هو مش بنزعل من بعض علشان بنحب بعض و انت كمان المفروض تكون بتحب بابي و لا ايه
– زين : طيب اعمل ايه دلوقتي
– هديل : بسيطة اول ما يخرج تصلحه
خرج اسد و زين جري مسك في رجله
– اسد برفع حاجب : عاوز ايه روح مع مامتك البتحبها و بكرة تكبر و تاخدها معاك
– زين: يا اخي انت هتاخد علي كلام عيال
اسد بص علي هديل المي*ته ضحك : انتي بتضحكي علي ايه
حمل اسد زين و وضعه علي الفراش و ظل يزغزه و كذلك هديل
مرت الايام و الشهور و كانت حياة هديل و اسد مستقرة و حمزة لا يفارق ريما في المستشفى حتي في يوم دخل اسد غرفته و تفاجأ ب…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طالبتي الجزء الثالث)