روايات

رواية عشق الحور الفصل الثالث 3 بقلم نيرة محمود

رواية عشق الحور الفصل الثالث 3 بقلم نيرة محمود

رواية عشق الحور الجزء الثالث

رواية عشق الحور البارت الثالث

رواية عشق الحور الحلقة الثالثة

حور بكسوف :احم سليم
سليم باهتمام :نع..
و اتصدم من اللى حصل حور خطفت قبلة من خدو
حور بكسوف : شكرا لانك معايا و مسبتنيش
سليم بعد م فاق بتوتر :ااا لا لا مفيش بنا شكر
هو ف نفسو :اى دا اللى حصل دا بجد هيا باستني ؟!!! عادى م مهم مهى بقت مراتى اصلا ف م مشكلة فاق عند هزر حور ل سليم
حور : ايه بقت تسرح كتير مالك
سليم: لا ولا حاجة نا هروح اشوف ممكن تخرجى من هنا امتا كدا و ابتسم
حور : متتاخرش
سليم اكتفا ب ابتسامة
سليم راح للدكتور
سليم :لو سمحت ي دوكتور حور تقدر تخرج من هنا امتا

 

 

الدكتور : هشوفها و لو بقت كويسة تقدر بكرا لو حبين
سليم :تمام شكرا عن اذنك …و مشي
عند حور كانت قاعدة و جت الممرضة عشان تتابع علاج حور (دى اللممرضة اللى كانت معجبة ب سليم )
سليم دخل وقال :حور الدكتور هيفحصك و لو ببقيتي احسن ممكن تخرجى بكرا
حور :كانت بتبتسم بس اختفت الابتسامة لما لقت الممرضة بتبص لسليم نظرة اعجاب و بدأت تتغاظ
حور للممرضة : طيب خلاص ي حببتى يلا عاوزة اقعد مع جوزى
الممرضة :بس لازم اتابع مع..
حور بمقاطعة : بقولك عاوزة اقعد مع جوزى
كل دا و سليم واقف متابع و ساكت و كاتم ضحكتو بالعافية
الممرضة طلعت
حور بغيظ :نا عاوزو امشي
سليم: حاضر بكرا
حور :تمام
سليم حاول ان يهديها:طيب خلاص مالك قالبة بوظك كدا لى
حور :مفيش خلاص
سليم بخبث و كان بيقرب و حور بتبعد لحد م لزقت ف حيطة :طب اى و غمز
حور بتوتر :اى
سليم باس حور من خدها :كدا خالصينو غمز ليها
حور اكسفت اكتر و سليم حس بكثوفها اخدها ف حضنو و قعدو ع السرير
_نروح لمكان تانى
الام مرڤت بقلق: يلهو البت حورية مجوش بقالها يومين اهو اعمل اى بس
جوزها عادل بقسوة : دى م بنتك ولا تعرفيها بعد الفضيحة اللى عملتهالنا و سابت عريسها و هربت

 

 

مرڤت : حرام عليك ياخى دنتا جوز اما بعد م ابوها مات المفرود تعوضها حنانو نتا جايب القسوة دى منين
عادل بقسوة :بص اخرسي م كفايا اتجوزتك ببنتك دى واحد غيري كان عاش شبابو من زمان
مرڤت: نا بكرهك و هلاقى بنتى و نمشي من وشك دا و هطلقنى
عادل بقسوة و هو بيشدها من شعرها:منتى يحلوة لو طلقتك هحبسك اه هحبسك بالشكات اللى مضيتي عليها وساعتها هتعيشي باقي عمرك ف السجن ولا طلتى بيت تقعدى فيه ولا بنت حتى هتلاقيها
مرفت بقهرة:نتا اى يأخى شطان
عادل: اه ويلا حضري الفطار
مرفت :حسبي الله ونعم الوكيل و مشيت تحضر
_استوووووب نتعرف على قصة حورية /حور …
حورية بنت عندها18سنة شعرها بني وعيونها عسلى و 165سم تقريبا رفيعة بشرتها قمحاوية كدا مايل للابيض وخلصت ثانوية بمجموع طب زى مكانت عاوز بس عادل رفض و قرر يجوزها واحد عندو 70سنة بس عشان فلوسو كان هيدفع مليون و حورية قررت تهرب ف يوم اللى عملت الحادثة فيه و اسرتها بتتكون من ام و جوز ام و كان عندها اخ بس اتوفى مع والدها ف حادثة
back…..
حور كانت نايمة جمب سليم و كانت الساعة 11صبح سليم فتح عيونو و بص ع حور
سليم :وبعدين بقا ونا هصح كل يوم على القمر دا بص ف سقف ياترا هعرفك على اهلى اواى ي حور و هيتقبلوكى ونتى مراتى ولا اى بطريقة دى ورجع بص عليها ي ربي عاملة زى الملاك و طبع بوسة على جبينها
حور بدأت تفوق وسليم اخد بالو و عمل نفسو نايم تانى
حور صحيت و بصت على سليم وقالت :الله قمر حتا ونتا نايم وباستو من خدو وجية تبعد سليم فتح عينه و مسكها من ضهرها وقربها ليه وقال بخبث: نتى عملتى اى
حور بتوتر :احم احم م معملتش نا كنت هقوم بس
سليم بخبث :غريبة مع ان حسيت حد باسنى
حور:لا لا مش انا
سليم حب يستفزها :مش انتى اه يبقا البت اللى بحلم بيها خلاص هروح اكمل الحلم الحلو دا و سابها
حور بضيق :بت !!بت مين دى ي سليم بتخونى ف حلم
سليم :ونا مالى هيا اللى باستنى
حور بتسرع :لا نا اللى بوست…
سليم فضل متنح يشوف ردت فعلها
حور بتوتر : ااا صراحة اه يعنى
سليم و هو بيقرب :يعنى نتى اللى عملتى كدا امال بتنكرى لى مكسوفة ولا اى

 

 

حور :لا لا م مكسوفة
سليم :متاكدة
حور :ايوة
سليم بخبث :طب مدام م مكسوفة نا عاوز واحدة تانى نا كنت نايم عاوز واحدة ونا صاحى
حور بصدمة : ايه لا
سليم قربها منو اكتر لدرجة انفسهم اختلطت : اى اللى لا بس وهنا دخل خالد و الدكتور
خالد والدكتور بصدمة ……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى