رواية مليكة الاسد الفصل الثاني 2 بقلم ايمي الطيب
رواية مليكة الاسد الجزء الثاني
رواية مليكة الاسد البارت الثاني
رواية مليكة الاسد الحلقة الثانية
دائما هناك محاولة اخيره تشعر بعدها بالراحة قبل ان نتخلي
***********
اسد بتفكير: اممممممم تمام الاجتماع امتي
مليكه: كمان ساعه
اسد بتفكير: تمام الاجتماع هبتعمل فى معاده ثم اكمل بتحدي: وانتي أثناء الاجتماع هتثبتيلي صحة كلامك
مليكة بتحدي: موافقه و لو اثبت ان كلامي صح
اسد باندفاع: هبوس ايدك واشكرك قدام الشركه كلها وقدام والدي والدك لاكن لو مقدرتيش انتي اللي هتنفذي نفس الكلام
مليكه بتحدي: موافقه عن اذنك
وطبعا مازن قاعد فاتح بوقه من الصدمه ان صديق عمره ممكن يبوس ايد سكرترته قدام الناس اللي في الشركه لا وكمان قدام والده ووالدها
************************
بعد ساعة في غرفة الاجتماع
دخل اسد ومازن ومليكة
اسد رحب بيهم وقال ان مليكه هي الي هتتكلم بأسمه في الاجتماع
مليكه ببرود: بصراحه مستر اسد راجع البنود واكتشف ان البند السابع لازم يتغير وهحنط بند بينص علي ان اي خساير هتحصل هتتحملها الشركتين
احد عملاء الشركه التانيه: نعم يعني ايه
مليكة ببرود: يعني لو حصلت خساير شركتنا وشركتكم هيتحملو الخساير ولو كسبت المكسب هيكون بالنص
احد العملاء بإندفاع: لا طبعا احنا شركتنا بتفلس ولما اتعملنا معاكم فدا عشان ننقذها
مليكه ببتسامه: اظن كدا اثبتلك صحة كلامي يا مستر اسد
احد العملاء بتوتر: يعني ايه
اسد بثقه:’يعنى مش اسد ياسين الغرباوي الي عيال زيكم هتضحك عليه ودلوقتي تقولولي مين الي بعتكم عشان
تنصبو عليا
احذ العملاء بتوتر: م م محدش بعتنا اسد: امممم تمام مازن خلي الرجالة تخدهم على المخزن لحد مفضلهم
مازن: تمام وكلم الجارد يطلعوا يخدوا العملاء
في مكان اول مرة نروحه
شخص: الحق يا بوص
البوص: في ايه الشخص بخوف: العملاء اتكشفوا ورجلتنا شافو رجالة الغول
وهما بيخدوهم
البوص بغضب شديد: يعني ايه وازاي دا يحصل انا مشغل
معايا اغبية
الشخص بخوف: يا بوص الجواسيس الي في الشركه بيقول ان السبب هي السكرتيرة الي اسمها مليكة البوص بغضب: البت دي تبقي عندي خلال يومين ثم أكمل بحقد وكره: نفت منها المرادي يبن الغرباوي
******************
عند اسد ومليكه
مليكة: دلوقتي انا الي كسبت التحدي يا مستر اسد وانت هتبوس ايدي قدام الشركه كلها وقدام والدي والدك اسد: انتي بتحلمي ان ابوس ايدك دا انتي مجرد سكرترتي مليكة: يعني مش هتبوس ايدي تمام مش عيزاك تبوسها بس بعد كدا خليك قد كلمتك عشان لو قلت كلمة ورجعت فيها هتبقي قدام الناس عيل عن اذنك
اسد: استني
مليكة لفت وبصتله
اسد: هنفذ كلامي وابوس ايدك بس مش عشان سواد عيونك دا عشان انا راجل وقد كلمتي
************
بعد مرور ساعة كان والد اسد ووالد مليكة وصلوا شركة وهما مستغربين من دعوة اسد ليهم اول ما دخلوا لقوا اسد ومليكة
وقفين في نص الشركة والد اسد : خير يا اسد كلمتني انا وعمك وقلتلنا تعالوا
الشركة ضروري خير
اسد: خير يابابا خير وبعدين قال بصوت عالى ياريت كل ينتبه ليا شويه: انا كنت عامل تحدي بيني وبين انسه مليكة وبما أن انسه مليكة هي الي كسبت يبقى انا انفذ الحكم وهو اني ابوس ايديها واشكرها قدامكم كلكم وركع على ركبه وباس ايديها وقال شكرا يا انسه مليكة مليكة وهي هتموت من الكسوف: انا معملتش غير شغلي وسحبت ايديها بسرعه
اسد ابتسم تلقائيا على كسوفها وفاق من تفكيره على صوت بنت
البنت: اسسسسد
بوم البارت انتهي يا حلوين
يتري مين البنت دي وايه علاقتها ب اسد ايه هي ردت فعل اسد
هنعرف المره الجايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكة الاسد)