رواية سأظل مالكك الفصل الأول 1 بقلم دنيا ثروت
رواية سأظل مالكك الجزء الأول
رواية سأظل مالكك البارت الأول
رواية سأظل مالكك الحلقة الأولى
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
فوقت علي الجمله دي وانا بعيط في صمت
صقر بشر : بتعيطي ليه هو انا وريتك حاجه
مسكها من ايديها جامد : انا هاعرفك ازاي ترفضيني
ليليان بعياط : سيب ايدي ياحيوان انت بتوجعني اااااه
صقر : انا حيوان طب خدتي وضربها بالقلم وكان اقوي قلم ولكن ليس اقوي من قلم الحياه
صقر : اتزفتي اطلعي علي فوق وسابها ودخل علي المكتب
صقر وهو بيكلم مع الصوره اللي في الحيطه : انت السبب لو مكناش مشينا كانت هتحبني علي الاقل كنت هبقي صديقها انت السبب بكرهك
وظل يعمل حتي الفجر وبعد كدا طلع فوق فتح الباب ولاقاها نايمه علي السرير
صقر : انتي يازفته قومي نامي علي الارض
ليليان قامت وزعقت في وشه
ليليان بعياط : انت احقر إنسان شوفته في حياتي انا كنت في حياتي لي انت دخلت انا مش عايزاك
صقر بعصبيه : هتنامي علي الارض ولا اديكي علقه احسن
ليليان راحت بسكوت وجه النهار ليليان صحيت ملقتهوش
نزلت لتحت لاقيته بيفطر
صقر بنرفزه : اي اللي منزلك كدا
ليليان بصت لنفسها : وفيها اي اصلا انا مجتش معايا هدوم
(كانت لابسه بنطلون وبلوزه طويله وفارده شعرها)
صقر بصوت عالي : اولا في هدوم في الدولاب ثانيا انا بس اللي اشوف شعرك مفيش حد تاني هيشوفة غيري يبقي هتتحجبي
ليليان باستغراب : اصلا مفيش غيرك
صقر : والخدم دول شفاف
ليليان بنرفزه وعصبيه : حاضر ياصقر بيه
وطلعب لبست طرحه وغيرت اللبس لفستان مريح وهو اصلا جايباها طرح ولبست طرحه ونزلت ملقتهوش
الداده منيره : ياهانم حضرتك صقر بيه مشي وقالي ان اقولك مفيش خروج برا البيت ولو عايزه اي حاجه الحراس هيجيبوها
ليليان لنفسها : مانا في سجن هيكون اي غير كدا
ليليان : بصي يا داده ممكن تقوليلي ليليان علطول مفيش مشكله بعدين حضرتك زي امي (اول لما قالت امي عينيها دمعت ومشيت قدتت في الصاله وبتبكي)
الداده : يبنتي متعنليش في نفسك كدا انا هجبلك الفطار عشان صقر بيه ميزعقش
وراحت جابت الفطار
الداده : ليليان افطري يلا
ليليان : مش عايزه ياداده مليش نفس
الداده : كلي انتي مفطرتيش
ليليان بقله حيله : حاضر ياداده
واكلت قليل جدا وذهبت للحديقة تنظر للزهور
ليليان : كان نفسي ابقي زيك علي الاقل هيبقي عندي حريه
وافتكرت
فلاش باك
سماح ماما ليليان : يلا ياليليان قومي بقا
ليليان : ياماما مفيش مدرسه سيبيني انام
سماح : انزلي عشان تجيبي طلبات البيت دلوقتي الضهر
ليليان : صحيت اهو ياماما حتي الاجازه
سماح : يبنتي يعني انا اللي هنزا
ليليان : والجحش اللي جوه ده
علي : سامعك علي فكره بعدين مش هعرف اروح لان هتاخر علي الشغل
ليليان : وانا بقي المفروض اعمل كل ده ( حاضر)
وراحه لبست وسلمت علي باباها ( محمد كان شغال في البنك وتقاعد)
محمد : خلي بالك من نفسك
ليليان : حاضر يابابا باي
ونزلت وراحت اشترت كل الطلبات وجاي تعدي الشارع عربيه خبطتها حبطه خفيفه
صقر طلع من العربيه : انتي كويسه
هي كل ده كانت بتعيط
ليليان : كل حاجه وقعت اهي اهي
صقر : اهدي انتي كويسه بس
ورفعت وشها
صقر : انتي
ليليان : انت تعرفني ياجدع انت
صقر : انتي اخت علي
وفجأه جه علي
علي : مالك ياليليان
صقر : يابني خبطتها بس مش اووي بس دي اختك صح
علي : صقر اي يابني فينك
وحضنو بعض ولا هي هنا
ليليان بنرفزه طفوليه : انت يازقت مش المفروض اني وقعت روح جيب انت الطلبات بقا انا همشي ومشيت وظل يتابعها حتي اختفي ضيفها
باااااااك
الداده : ليليان اعملك اي حاجه
ليليان : لا ياداده متتعبيش نفسك انا هطلع استريح شويه
ومر الوقت وجه صقر
صقر :ياداده ياداده
الداده : نعم يابيه
صقر : ليليان فطرت
الداده : اه يابيه وقعدت في الجنينه شويه وقالتلي هطلع ارتاح شويه
صقر : تمام
وطلع صقر وفتح الباب
صقر : ليلي…
( ياترا اي اللي حصل كل حاجه في البارتات اللي جايه)
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأظل مالكك)