رواية انتقام مشترك الفصل الخامس 5 بقلم نيرة عبدالله ونسمة حامد
رواية انتقام مشترك الجزء الخامس
رواية انتقام مشترك البارت الخامس
رواية انتقام مشترك الحلقة الخامسة
البارت الخامس 👇
جاسر برعب وعصبية وهو يبتعد عنها: نعم يروح أمك بتقولي إي
نور بخوف: أيوه أنا عندي ولاد من أسد
جاسر وهو بيمسك دراعها الاتنين وبيقول بزعيق: إزاي ده يحصل وأنا معرفش وإنت ازاي تحتفظي بيه إي كنتي مبسوطة إنه قرب منك ولا إيه
نور كانت بتعيط بصوت عالي ومكنتش عارفة تتكلم ؛ ودخل علي صوت عياطها فهد ومحمد وأول ما دخلوا جريوا عليهم وفهد بعد جاسر عن نور اللي كانت بتعيط بهستريا وقاله بعصبية: إنت اتجننت إزاي تعمل فيها كده
جاسر بعصبية: ملكش دعوه يفهد أختي وآنا حر معاها
محمد بزعيق: طلعه برا يفهد دلوقتي
جاسر: مش هطلع غير لما أخلص كلامي معاها
محمد بعصبية: إطلع برا انت مش شايف حالتها
فهد شده من إيده وقاله: يلا إطلع دلوقتي
طلع جاسر وكان بيبص علي نور بحزن ممزوج بغضب
ومحمد طلب من الممرضة تجيب حقنه مهدئه وإداها لنور اللي نامت فورا
محمد غطاها وبصلها وابتسم وإتجرأ وطبع بوسه خفيفه علي رأسها
**عند صبا كانت قاعده بتشتغل وأسد رن عليها وقالها عاوزك تعالي
صبا بزهق: حاضر يفندم ؛ صبا نفخت بضيق ودخلت له وقالت: تحت أمرك يفندم
أسد قرب ليها وشدها ليه ودفن وشه في تجويف رقبتها وقال: انا تعبان أوي ي صبا ومحتاجك
صبا زقته بكل قوتها وقالتله بضيق: وانا المطلوب مني إي
أسد وهو بيرجع شعرها ورا ودنها وقال: تاخدي كام وتيجي
صبا بصتله بصدمة وقالتله: للدرجة دي إنت شايفني رخيصة دي نظرتك فيا
أسد: صبا بطلي إستعباط انا عارف إنك بتحبيني ومن زمان كمان فأديني بديكي فرصة أهو
صبا بدموع: إنت لا يمكن تكون بني أدم؛ علي قد حبي ليك زمان بس دلوقتي بكرهك كره العمى إنت إنسان مريض وسابته وأخدت حاجتها وطلعت تجري وهي بتعيط
**محمد دخل مكتبه بعصبية وقال لجاسر: إنت اي يا أخي مش بني أدم معندكش دم ولا إحساس إزاي تتعامل مع اختك كده
جاسر بعصبية: احترم نفسك وإعرف إنت بتتكلم ازاي وبعدين دي أختي وإنت مش هتقولي أتعامل معاها إزاي
محمد بعصبية:لا هقولك تتعامل ازاي لانك مش عارف إزاي تتعامل أختك لسه قايمه من نكسة وكانت ممكن ترجع ليها تاني بسبب اللي عملته معاها
فهد: إهدوا انتوا الاتنين وبطلوا عصبية وأنت يجاسر إزاي تتعامل معاها كده مهما حصل مكنش ينفع تتعصب معاها كده
جاسر بزعيق: عاوزني أعمل إي لما تقولي انها عندها ولاد ومش من أي حد من اللي إغت”صبها وضيع مستقبلها
الكلام وقع علي محمد كالصاعقة وقال بصدمة: إغت”صابها
جاسر بص لفهد اللي إستغرب هدوء فهد وقاله: مالك هادي كده لي وقاله بغضب مكتوم انت كنت عارف صح
فهد هز رأسه؛ وجاسر مسكه من هدومه وقاله إزاي متقولش ليا إزااااي
فهد بعصبية: كنت عاوزني أقولك عشان تم”وتهم وتق”تل روح ملهاش ذنب وتاخدهم بذنب أبوهم ما ترد
جاسر معرفش يرد عليه وسابه ومشي أما محمد فكان لسه مصدوم
**عند ندي كانت قاعدة بتفكر في اللي قاله جاسر ليها والجرس ضرب وقالت بضيق: مش هنخلص انهارده وقامت فتحت الباب لاقت صبا بتعيط وقالتها بخضة: مالك يبنتي فيكي آي؛ صبا حضنتها وفضلت تعيط
وبعد مده هديت وندي قالت: مالك بقي إحكيلي
صبا حكت لها ودموعها كانت نازلة وبعد ما خلصت قالت: أخوكي الحي”وان بيفكر فيا انا كده بعد كل اللي عملته معاه لما مراته ماتت يفكر فيا انا كده ملعون أبو اليوم اللي حبيته فيه
ندي خدتها في حضنها وقالت: إهدي يصبا إهدي أسد بقي عامل زي الوحش وماشي يكسر في كل الناس وبقي لازم يتكسر
صبا: أسد بقي محدش يقدر يقف قدامه
ندي: فيه شخص واحد بس يقدر يقف قدامه
صبا: قصدك مين
ندي : هتعرفي كل حاجه بعدين
**عند أسد رجع فيلته في وقت متأخر وإستغرب لما لاقي الفيلا ضلمة بس مداش إهتمام ولسه طالع علي السلم؛ النور نور وسمع صوت بيقول: مستنيك من بدري
أسد بص لمصدر الصوت وقال بصدمة: جاسر
تفتكروا اي اللي هيحصل بين جاسر وأسد؟
#انتقام مشترك
بقلم نيرة عبدالله ونسمة حامد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام مشترك)