روايات

رواية كياني الفصل الرابع 4 بقلم سلمى هاني

رواية كياني الفصل الرابع 4 بقلم سلمى هاني

رواية كياني الجزء الرابع

رواية كياني البارت الرابع

رواية كياني
رواية كياني

رواية كياني الحلقة الرابعة

عائشه بصدمه:بابا لالا دكتور يونس الحقي بابا
يونس :منه جهاز الصدمات بسرعه
منه:حاضر حاضر
عايشه بنهيار وقعت ف الارض:لا ي بابا اوعي تسبني ارجوك انا مليش غيرك ارجوك لالا انا مقدرش اعيش من غيرك
احمد قرب منه وحضنه قال بدموع: عائشه قومي ي حبيبتي قومي معايا
عائشه قامت معها وكانها جسد بلا روح وخرجكم بره
احمد بدموع:ليه يا صحبي عاوز تسبني لوحدي ليه ي حبيب اخوك
و بعد دقائق خرج يونس ومنه وعلامات الحزن عليه
عائشه جرت عليه وهي منهاره : يونس بابا كويس صح قوليلي
يونس بحزن شديد فهو كان والده الثاني :للاسف ي عائشه عمي محمد مات
عائشه بنهيار وصرخ:لالااااا انت كداب بابا كويس بابا مش هيسبني لوحدي زي ماماااا لالا لييييه رب كده اهااااااااا وقعت ف الارض اعيش من غيرك ازي بس لييه ي بابا ليه
منه جرت عليه هي و احمد ويونس :عايشه
منه حضنت عائشه وقالت بدموع فهي تعرف كويس مقدار علاقه عائشه ب والده
منه بدموع:عائشه حبييتي ده قضاء ربنا مش هنعترض
عائشه بدموع:مش هقدر ي منه صدقني مش هقدر اعيش من غيرُ اهاااا ليه لييييي
احمد بدموع:انت مش لوحدك احنا معكي اهو ي حبيبتي قومي تعالي معايا يلا
عائشه قامت وهي منهاره:لا انا هفضل هنا اخلص إلاجارات
يونس:روح انتِ مع بابا وانا هنا هخلاص كل حاجه
عائشه بعند:لا انا هفضل هنا وسبتهم وراحت عند غرفة والده
احمد:يونس خالي بالك من عائشه هروح أبلغ عن الدفنه و اجهز كل حاجه
يونس : متقلقش ي بابا
هز راسه بتفهم ومشى

 

 

****
عائشه بحزن وانهيار :ليه ي بابا كده وانت عارف اني مليش غيرك ليه وانت عارف اني مش هقدر اعيش من بعدك ولا انجح ف حلمي وكياني زي ما انت عاوز ليه انت كنت كل حياتي انت روحي انا الوقتي بقت جسد بلا روح من غيرك ليه اختارت تبعد وانا مقدرش ابعد عنك ثانيه ازي هدخل البيت وانت مش موجود فيه ازي احس بالامان وانت كنت اماني لا مقدرش اعيش من غيرك مقدرش
في الوقت ده دخلت نور صديقتك عائشه ومنه من الطفوله
نور بيكاء :عائشه عائشه انتِ كويسه حبيبتي
عائشه بنهيار:نوررر بابا ي نور بابا قبل ما تكلم الكلام وقعت مغشي عليه
نور بصريخ :عااائشه وطلعت تجري عليه عائشه حبييتي فوقي دكتوررر يونس الحقني بسرعه
دخل يونس بسرعه
يونس بصدمه :عائشه
وبعد وقت نقالُ عائشه اوضه تانيه
نور بدموع:مالها عائشه ي يونس
يونس :انهيار عصبي وهي الوقتي نايمه انا الازما امشي خالي بالك منه
نور:هتروح فين
يونس: هدفن عمي محمد واخد العزاء ده واجب وعائشه مش هتفوق الا بكره
نور بحزن:تمام هفضل هنا
يونس كان لسه يمشي افتكر حاجه
يونس:مين قالك ع وفات عمي محمد وانت مكنتش هنا
نور بكاء:عمي محمد كلمني من اسبوع وقالي ان عندُ كانسر وامبارح كلمني وقالي اجاي ورحت البيت الناس قالت انُ تعب و راح المستشفى وجيت وعرفت انُ مات
يونس:هو قالك وماقلش لحد فين ليه
نور:انا عرضت الحالة ع دكتور بره وقال مافيش وقت علشان كده مارضش يقول لحد
يونس بحزن؛ تمام خليكي مع عائشه
نور :حاضر
ومشي يونس
عده اليوم بعد دفن محمد وعائشه لسة مافقتش
نور بدموع:يونس عده يوم كامل بعد وفاة عمي و عائشه لسه مافقتش

 

 

يونس بقلق:صدقني ي نور انا خايف ع عائشه برضو خايف تكون دخلت ف غيبوبة
نور بصدمه:اييه لالا مستحيل
يونس :مافيش غير كده
قطع الكلام ممرض: دكتور والده حضرتك ميستنك ف المكتب
يونس :تمام روح انت
يونس:نور تعالي علشان نشوف الوصيه بتعت عمي
نور:تمام
واتجاهم للمكتب
يونس :السلام عليكم
المحامي واحمد:وعليكم السلام
يونس:خير ي بابا
احمد:محمد كان طلب مني افتح الوصيه وانت موجود
يونس :اشمعنا
المحامي :حضرتك هتعرف الوقتي ي دكتور
طلع المحامي فلاشه :ممكن توصلها
يونس :طبعااا وصلها
واتفتح الفيديو

 

 

بدا يتكلم محمد : اكيد انت مستغرب ي يونس انا طلبتك ليه انت بالذات علشان عارف ان محدش يقدر يحفظ ع بنتي غيرك انت وبس اكيد مش فاهم انا عاوزك تتجوز عائشه بس مش علشان انت جدعه وشهم لا علشان انت بتحب عائشه ومن زماان جدا كمان يمكن من قبل ما وتبقي دكتور وعارف ال حصل مع عائشه خالك تبعد بس صدقني انت الوحيد ال هتقدر تتطلع عائشه من كل ال هي فيه
بس اوعي تطلب ايد عائشه الوقتي كل ال هي هتكون محتاجه حاليا ان حد يكون جمبها اشغلها دايما ف المستشفي اشغلها دائما ف كيانها وكون جمبها دائما انا مش بضغط عليك لو بتحبها بجد حافظ عليها ….
يا تري يونس هيعمل ايه هل هو بيحبها بجد
وهل عائشه هتفوق من الغيبوبة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية كياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى