رواية احببته رغم قسوته الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك محمد
رواية احببته رغم قسوته البارت السابع عشر
رواية احببته رغم قسوته الجزء السابع عشر
رواية احببته رغم قسوته الحلقة السابعة عشر
خرجت جميلة وبدأت تتمشي برا الفيلا والشارع كان فاضي لحد ما جيه حد من وراها وحط علي بوقها مخد”ر …وهوب وقعت من طولها….بصلها الشاب بحب وقال اخيرا جيتك يا حلوة ….
خدها الشاب وحطها في العربية وراح مكان مجهول ..
بعد فترة دياب قلق علي جميلة فا هرج يدور عليها وملقهاش …روح البيت علشان يقول لريهام ويتصل علي الشرطة روح لقي ريهام بتعيط فا اتفزع وقالها :في ايه يا ريهام !
ريهام بعياط :ريم يا دياب … ريم!
دياب بخوف :مالها …انطقيييي!
ريهام :في حد جيه خطفها ولما حاولت اجري وراه هددني بمس”دس .
دياب بغضب جحي”مي :حسااابك معايا بعدين يا ريهااام .
خرج دياب وراح علي القسم علشان يبلغ …لكن لااا إحساسه قاله بلاش وحس أنه لو عمل كدة هيبقي في خطر علي ريم وعلي جميلة كمان …خصوصا انو ميعرفش مين اللي خطف جميلة وريم …لكن احساسه كان بيقول أن اللي خطف ريم مش هو اللي خطف جميلة….بس هيعمل ايه دلوقتي !!
“عند جميلة في مصنع مهجور “بقلم #Malak_mohamed
جميلة بدات تفوق لقيت نفسها متكتفة وفي مكان مفيهوش حد …غير شخص واحد حاطط قناع علي وشو قرب منها وقالها في ودنها بهمس:وحشتيني أوي يا حياتي .
جميلة بعصبية :ابعد عني يا بني آدم انت .
الشاب :تؤ تؤ …اول مرة اعرف انك خلقك ضيق اوي كدة .
بدأ يلف حاوليها ووقف وراها وحط أيده علي كتفها وقالها :الجمال والحلاوة دي كلها تطلع عصبية …تؤ تؤ …لازم تبقي بالك طويل شوية عن كدا يا قمر انتي .
جميلة هزت الكرسي وقالت له :ابعد ايدك كدة …انت اتجننت ولا ايه …انت مين اساسا .
الشاب بضحك:طبعا ..من حقك متعرفنيش …وتعرفيني ازاي وانتي معقدة ومبتتكلميش مع اي حد اساسا ..
جميلة بحدة:أنجز يا بني آدم …انت مين وعايز مني ايه .
الشاب اتنهد وشال القناع من علي وشه وقالها :أيوة يا جميلة …انا ..انا حازم كمال الشناوي اللي حاولت اكلمك مليون مرة بس مفيش فايدة ..انا حازم الشناوي اترفض ؟ده انا كل بنات الجامعة هتمو”ت واتكلم معاها اشمعنا انتي هاا..
وعاملة فيها الخضرة الشري”فة .
جميلة :لازم تعمل كدة ..ما انت بني آدم قذ”ر عمري ما شوفت في الجامعة دي كلها حد زيك ولا في بجاحتك لانك مش محترم يا حازم ..ولا تعرف ربنا .
“عند دياب بقلمي “#Malak_mohamed
دياب كان قاعد مش عارف يعمل ايه وكان بيفتكر حاد”ثة مو”ت راشد .
Flash back
الدكتورة دخل اوضة دياب علشان يكمل إجراءات الدفن لكن دخل لقي لسة في نبض …عمل إنعاش للقلب لحد ما النبض بقا مستقر ..خرج الدكتور علشان يفرح أهله بس ملقاش حد…دخل الدكتور لدياب مرة تانية لقاه فاق .
دياب :جميلة …فين مراتي يا دكتورة .
الدكتور :خرجت ملقتش حد برا .
دياب :بعد اذنك يا دكتور …اكتبلي خروج.
الدكتور :يا بني استني لما حالتك تبقي مستقرة شوية .
دياب :لاا انا عايز أخرج .
الدكتور عمله إجراءات الخروج وفعلا خرج دياب !
اتصل كذا مرة علي جميلة لكن مكنتش بترد ..وده لانها رمت الموبايل وكانت في الطيارة !
دياب روح البيت لقي ريهام .
ريهام:دياب ..انت كويس يا حبيبي .
دياب :أيوة كويس .. هي جميلة فين ؟
ريهام بحزن:البقية في حياتك يا حبيبي .
دياااب دمع وقالها :انتي بتكدبيييي صح .
ريهام :معلش يا حبيبي …ربنا يصبرك علي فراقها .
دياب بحزن شديد:طب هي ماتت ازاي .
ريهام :راشد ..راشد اللي قت”لها .
ملحوظة بس ريهام قالت كدة علشان دياب يق”تل راشد تمام .
دياب قام وراح لراشد الفيلا وقت”له بدون اي مقدمات أو كلام وعمل إجراءات الدفن علي أنه ما”ت عادي!
نرجع تاني بقااا بقلمي #Malak_mohamed
دياب افتكر أن جميلة لابسة ساعة فيها gps..فا اتتبع الموقع وراحلها
“عند جميلة في المصنع المهجور ”
حازم :انا بحبك اوي يا جميلة …انتي الوحيدة رغم كل البنات دي حبتها ..انا حبيتك غصب عني.
دياب دخل وقال :لا مهو مينفعش تحب مرات اخوك ..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم قسوته)