روايات

رواية الحب الصادق الفصل التاسع 9 بقلم مريم محمد

رواية الحب الصادق الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية الحب الصادق البارت التاسع

رواية الحب الصادق الجزء التاسع

رواية الحب الصادق
رواية الحب الصادق

رواية الحب الصادق الحلقة التاسعة

نها بصدمه اانتت عمر نفسه
عمر بحب اه يا نها انا
لتبعد يده بدموع لا يا عمر انت نسيت اللي اهلك عملوه فينا لما كنا محتاجينكم طردونا وانت كنت فين ها
عمر بحزن انا كنت ساعتها مش بشتغل يا نها ولما اشتغلت بقيت اراقبكم من بعيد و
لتقاطعه هى طب وبالنسبه لبيتى اللي اخدته ده ايه
ده كان تمثيل يا نها عشان لو انا مكنتش اشتريته كان غيرى هيشتريه و هيرموكو فى الشارع بسبب تخطيط مرات عمك و اللي اسمها سوزى ده
نها بعدم تصديق يعني هم اللي باعوه طب ثواني بس بما ان كل ده تمثيل انا اضربت واتسجنت واتشتمت من اللي اسمه علي ده ده كمان تمثيل
عمر بتوتر وصوت منخفض ما انتى اللي لسانك طويل احم مش وقته دلوقتي يا نها خلاص انسيهم وروحى هاتى مايا عشان العملية انا اتفقت مع صحبى على ميعاد النهاردة وبعدين يا حبيبتي على مكنش يعرف انك تقربيلى
نها بتذمر لا بس غتت ولكن انتبهت لما قاله وفرحت لاختها
نها وهى تركض مماشي انا لم تكمل ووقعت على وجهها

 

 

عمر بضحك مش تخلى بالك ومتبقيش تزعلى لما اقول طفلة
نها بضيق بتضحك وسايبنى على الارض ونعم الرجولة
عمر بغضب بت امشى يلا
لتركض للخارج وتعود للبيت
عمر اتصل بعلى ها يا على كله تمام
على اه يصحبى يوسف وسوزى اتقبض عليهم وتسجيلات اعترافه كمان بقيت معانا وزياد ودناه على المستشفى وبفضله طبعا خطتنا نجحت
عمر ببتسمامه فعلا زياد ساعدنا كتير تمام يا على شكرا يصحبى
لا شكر على واجب انت اخويا
بعد سنوات
مايا عملت العمليه ونجحت ورجعت أحلى من الاول وعاشت حياتها الدراسيه من غير تنمر و هى و زياد اتخطبو بعد ما فهمها كل حاجه
نها وعمر جابو ولد سموه احمد
نها بصراخ عمررررررررر
عمر بفزع ايه فى اييه هو الواحد مبيعرفش ينام فى البيت ده
نها بتطبل على الباب يلا يلا يا عمر قوووم
عمر بضيق امشي يا نها عاوز اتخمد
نها طب ما انت نايم من امبارح
ليقوم بغضب ويرمى عليها المخده ايه الغباء ده ما النااس الطبيعين بينامو كده ماعدا انتى تنامى ساعتين وتقومى وتصحى البيت كله
نها بحزن مصتنع ماشي يا عمر

 

 

ليعانقها خلاص حقك عليا يا حبيبتى ويقبل وجنتيها ورأسها قوليلي فى ايه بقا
نها ابنك مش راضي يلبس الشنطة واعد يجرى فى الشقه
عمر بهدوء مخيف اه يعني انتي مصحيانى وقلبه البيت صريخ عشان كده
نها بتوتر وخوف من تغير ملامحه انا بقول مش وقت فطار دلوقتي صح يا حبيبى هجيلك فى وقت تانى لتركض خارج الغرفه
نهاااااااا تعاليلى هنا حالا
مايا بضحك وهى تراهم يركضون خلف بعض و يركض معهم صغيرهم ويضحك
هو انا كل ما اجيلكم القيكم متخانقين او بتضربو فى بعض
لتقف نها وتعانقها حبيبتي اخبارك ايه مش ناوية تتجوزو انتى و زياد بتاعك ده
مايا بفرحه اه ما انا جيت اقولكم ان احنا اتفقنا على الشهر الجاي هيكون الفرح
الف مبرووك يا ميمى انا هروح اجبلك حاجه تشربيها وتذهب للمطبخ
ليعانقها عمر من الخلف ويضع رأسه على كتفها بحب يعني مايا تيجى تنسينى
نها ببرود اه مش انت عاوز تنام روح
عمر بضيق بؤك بينقط سكر يا حبيبتى
نها بفخر طول عمرى
عمر بضيق انا بتريق امشي يا نها امشي
نها وهى تذم شفتيها انا بهزر متضايقش يا عمر
عمر بحنان حبيبتي انا عمرى ما ازعل منك
ليقاطعهم احمد بطفوليه ثايبنى انا وخاتو (خالتو) بره وبتحبو فى بعض

 

 

نها بصدمه بنحب فى بعض لتمسكه من ملابسه اتعلمت الكلام ده منين
احمد بضحك طفولى من بابى
لتنظر له بغضب
عمر بخبث انا لا خالص تعالى بس عاوزك فى كلمتين فوق
أحبك لأنك الوحيد الذي جعلتني أدرك قيمة الأيام♡♡♡
#الحب_الصادق
آلَنـ❤ـهّآيـ❤ـةّ

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الصادق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى