رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسملة أحمد
رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الخامس عشر
رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الخامس عشر
رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الخامسة عشر
وفي صباح يوم جديد في المستشفى
نراها نائمه مثل الملاك وكيف لا تكون بشعرها البني الطويل المفرود علي مخدت سريرها ووجهها الابيض الذي يظهر ملامحها الطفوليه ولكن فجأه تنكمش ملامح وجهها وهي تري نفسها في مكان غريب والظلام يسيطر علي المكان وفجأة يأتي نور ويظهر خيال شخص ولكن لاتظهر ملامحه
ملاك: ساعدني انا بخاف من الضلمه
الشخص: انا اسف وبعدها يظهر الشخص وكان سليم
ملاك: ساعدني يا سليم
سليم بدموع: انا اسف يا ملاك مش بايدي لازم ابعد علشان ميقربوش منك
وبدأ يرجع لورا
ملاك: سليم متسبنيش
سليم: اسف يا ملاكي لازم ابعد مش بايدي
ملاك بصوت عالي: سلللليييم سلللليييم لاااا متسبنيش يا سلللليييم وفاقت بفزع
سليم وكان صحي من النوم وبيبص عليها جري عليها حضنها
سليم بسرعه ولهفه: ايه مالك يا ملاكي ايه في حاجه بتوجعك
ملاك بعياط وحضنته جامد: انت سيبتني ليه
سليم: بس انا مسبتكيش وكنت نايم هنا احكيلي ايه الي حصل
ملاك:انا كنت في مكان غريب وضلمه وفجأه في باب اتفتح وظهر حد ملامحه مكنتش باينه قولتله ساعدني قرب مني وقال انااسف ولقيتك انت الشخص ده قولتلك ساعدني يا سليم رديت وقولت انا اسف يا ملاك مش بايدي لازم ابعد علشان ميقربوش منك وبدات ترجع لورا قولتلك متسيبنيش يا سليم رديت وقولت اسف يا ملاكي لازم ابعد مش بايدي فضلت انادي عليك مرديتش وبعدين صحيت
سليم: خلاص يا حبيبتي كان كابوس
ملاك : اوعدني مش هتبعد عني مهما كان السبب
ملاك: وعد
سليم: وعد وحتي لو جه يوم وبعدت عنك اعرفي ان بعدي عنك وراه سبب قوي وخلي عندك يقين اني هرجع تاني
ملاك حضنته جامد:انا عايزه انام
سليم جه يحطها علي سريرها
ملاك بكسوف:لوسمحت ممكن انام في حضنك زي زمان
سليم:يا سلام ومالك بتقوليها وانتي مكسوفه كده ليه اعتبريني زي جوزك يا ستي
واخدها في حضنه بعد شويه
سليم:ملاك
ملاك:نعم
وفضلوا شويه ساكتين
ملاك:سليم
سليم:امممم
وفضلوا شويه ساكتين
سليم:بحبك
ملاك:وانا بموت فيك
سليم شدها لحضنه اكتر: خليكي واثقه اني بحبك وهفضل احبك طول عمري
ملاك: انت معشوقي وحب عمري وجوزي وحياتي وكل دنيتي يا سولي بحبك يا مجنوني
سليم: وانا بعشقك بجنون يا مجنونتي
نسيبهم ونروح مكان تاني
________________________________________________
حمزه:انا مش مستريح وخايف من الاسيوطي ليعمل حاجه تاني ده اكيد هو لما عرف ان ملاك مع سليم لان مفيش اعداء لملاك وسليم غيره
ساره:وانا قلقانه بس هنعمل ايه
حمزه:مش عارف بس لازن نكلم سليم بس خايف يكون متراقب اصل اكيد الاسيوطي مش هيسيبه من غير ما يراقبه
ساره:تعال نروح لملاك نطمأن عليها ونكلم سليم
حمزه:تمام يلا
_________________________________________________
ملاك:سولي
سليم:اممممم
ملاك:ممكن اطلب منك طلب بس توافق
سليم:لما اعرف الطلب الاول واشوف هوافق ولا لا
ملاك:لا هتوافق
سليم:طب قولي
ملاك: عايزه اخرج من المستشفي
سليم:لا
ملاك:يا سولي انت عارف اني مبحبش جو المستفيات وبصراحه زهقت وقاطع كلامهم هذه الطرقات علي باب الغرفه
سليم:اتفضلوا
دخل حمزه ومامته
حمزه:عامله ايه دلوقتي يا زؤرده
ملاك:بخير يا قلب الزؤرده
ساره:طب الحمدلله يا قلبي وبصت علي سليم لاحظت انه متدايق
ساره بحنان:مالك يا سليم
سليم بحب لهذه السيدة اللتي كانت بمسابة ام له:مفيش يا ماما
ساره:انت بتكذب عليا يا سليم
سليم:لا بس متعصب من ملاك
ساره:عملتلك ايه وانا اجيبها من ودنها
سليم وهو بيقلد طريقة ملاك: قال ايه عايزه اخرج من المستشفي
ساره بضحك علي طريقته في تقليد ملاك:😂😂😂
حمزه:وانت متدايق علشان عايزة تطلع من المستشفي
سليم:لا بس هي لسه تعبان
حمزه:تعال معايا عايزك
وطلع بره هو وسليم
ملاك بصت لمامتها بمعني في ايه
ساره بكدب حتي لا تقلق ابنتها:مش عارفه
_________________________________________________
سليم:في ايه
حمزه:انت عارف اللي حصل لملاك
سليم:ايوة
حمزه:وعارف طبعا مين اللي عمل كده
سليم:لا
حمزه:انا وانت واثقين ان اللي عمل كده الاسيوطي يا سليم فمتستهبلش عليا لاني عارف انك عارف ان هو الاسيوطي وواثق ان سكوتك ده هو سكوت ما قبل العاصفه
سليم ببرود:ولما انت عارف اني عارف بتسال ليه وبصله بصه وكانت نظرته كفيله تعرف حمزه اني اللي جاي مش سهل
سليم:جيه وقت انتقامي جيه وقت انتقام الثعلب وتقدر تقول اهلا بالاسيوطي في جحيم الثعلب
حمزه:بس انا عايز اطلب منك طلب
سليم:اتفضل
حمزه:خلينا نطلع ملاك زي ما طلبت
سليم بصله: ازاي انت عايزني اطلعها وهي تعبانه لسه
حمزه بهدوء:اسمعني للاخر ملاك لازم تتطلع من المستشفي لان البيت امن عن المستشفي
سليم فكر ولقي ان حمزه معاه حق
سليم:موافق تعال معايا نكلم الدكتوره
وراحوا سليم وحمزه عند الدكتوره
سليم دخل عند الدكتوره وحمزه وراه
سليم ببرود:عايز اخرج مراتي
الدكتوره:مينفعش لازم تقعد يومين هنا علشان نتابع وضعها
سليم ببرود :هتخرج وهييجي معاها طقم من الممرضات يتابعوا وضعها في البيت
الدكتوره:تمام
وخرجوا سليم وحمزه عند ملاك
________________________________________________
عند ملاك
ملاك:ايه يا ماما كل ده هما اتأخروا كده ليه يا ماما
وقاطع كلامها سليم وهو بيدخل وبعديه حمزه
ملاك:ها
سليم:ها ايه
ملاك:انا عايزه اخرج من المستشفي
سليم:طب يلا قومي البسي علشان نخرج
ملاك بصدمه:طب قول والله كده
سليم : طب قومي البسي بدل ما ارجع في كلامي
ملاك:بهزر يا رمضان مبتهزرش
سليم:لا بهزر يا اختي
ملاك حضنته بسرعه: حبيبي يا سولي
سليم بضحك: ايوة اضحكي عليا بحضن اضحكي عليا يا اختي
ملاك:اهم حاجه انك مبسوط وانا بضحك عليك
سليم:طب يلا البسي بسرعه
ملاك:من عونيا خمس دقايق وتلاقيني قدامك
سليم:ما انا عارف الخمس دقايق دول بيبقوا خمس ساعات
ملاك بوجه بريئ:انا بعمل كده
سليم بضحك:لا خالص لا سمح الله
ملاك دخلت لبست وساعدتها مامتها لان الجرح لسه مخفش
خلصت وطلعت لسليم
ملاك:خلصت واخيرا هرجع البيت
اتفجأة ان سليم اشتالها
ملاك بحرج وخدودها زي الطماطم :سليم نزلني
سليم ببرود:لا
ملاك:يا سليم عيب
سليم بصلها:هو انا شاقطك انتي مراتي يا ماما
ملاك بحرج: بس الناس بتبص علينا
سليم:ما يولعوا انا مالي
وكملوا طريقهم وكل الناس بتبص عليهم ووصلوا العربيه وراحوا القصر بتاعهم ومعاهم مامتها وحمزه وصلوا القصر واشتال سليم ملاك وطلعها فوق وقعدها علي سريرها
سليم:حمزه عايزك
حمزه:تمام
وطلعوا حمزه وسليم وراحوا المكتب
سليم لحمزه:طقم الممرضات زمانه جاي وانا امرت الحراس انه يفتشوهم قبل ما يدخلوا ووزعت حراسه حوالين الفله كلها
بس عايز اطلب منك طلب
حمزه:اتفضل
سليم:عايزكوا تيجوا تعيشوا هنا في الفله
حمزه:لا طبعا مينفعش يا سليم
سليم: حمزه مش معني ان ملاك متأمنه مش هيحصل حاجه لازم كلنا نبقا متأمنين يا حمزه لان كلنا في خطر حتي الانسه روان هو هيحاول يعمل اي حاجه علشان يخوفنا انت فاهمني صح
حمزه:بس
سليم:مبسش يا حمزه بس انا عايزك تحاول تقنع ماما لانها مش هتوافق وعايز اقولك حاجه كمان ان مفيش اي حد هيخرج من غير حراسه كمان لان نتوقع هجوم في اي وقت يا حمزه
حمزه:تمام بس روان هنعمل فيها ايه
سليم:روان كنت عايز اجيبها هنا بس مينفعش
وبعد شويه
سليم:عندي فكره
_________________________________________________
ملاك:انا مش مستريحه للتجمع بتاع كل شويه ده
مامت ملاك:في ايه يا ملاك متسيبيهم
ملاك:بس يا قاطعها سليم:انا جيت
ملاك بضحك:نورت البيت
حمزه:عايزك لو سمحتي
مامت حمزه:ماشي يا حبيبي
وطلعت مامت ملاك
سليم: عايزاني اعملك حاجه يا قلبي
ملاك: لا مش عايزه
سليم: تمام هدخل اخد دوش واغير هدومي وجاي لو عوزتي حاجه ناديلي
ملاك : حاضر
ودخل سليم اخد دوش وطلع برا
ملاك بحرج وخدودها بقت طماطم: انت ايه طلعك كده
سليم: كده ازاي يعني
ملاك وهي بتحط ايديها علي عينيها: ادخل استر نفسك
سليم: لا يا ماما انا مبعرفش انام غير كده وكنت مستحنل اليومين دول علشان لسه متعرفسش وقولت هتتكسف وكده لكن انا مبنامش غير كده
ملاك:سليم
سليم وقرب منها قعد جمبها:نعم
ملاك:انت سافل وقليل الادب
سليم بضحك:وضيفي عليهم مش متربي وحقير
ملاك:طب انا عايزة انام دلوقتي ج قعق
ثم سليم:طب شويه ونامي علشان ماما وحمزه
ملاك:اوك
سليم:بقولك ايه
ملاك:ايه
سليم:متجيبي بوسه بوشك اللي زي الفراوله يا فراولتي
ملاك: عيب
سليم:عارفه لو مدتنيش بوسه هنزل افضحك قدام ماما وحمزه ولقولهم مش راضيه تديني بوسه
ملاك ووشها بالكامل بقا احمر جدا
سليم:ها
ملاك قربت منع وباسته من خده
سليم:اي يا ماما انتي بتبوسي بنت اختك وبسرعه قرب منها و😘🙈 نسيبهم شويه
________________________________________________
عند حمزه
حمزه:ماما سليم عايزنا نقعد هنا
ساره:مينفعش
حمزه:استمعيني سليم قالي انه لازم نكون متأمنين لان ممكن اي حركه من الاسيوطي حتي روان في خطر فعشان كده احنا هنقعد هنا ومينفعش اي حد يخرج من غير حراسه
ساره:بس مينفعش نقعد هنا
حمزه:فاره مؤقته وبالمره نكون شايفين ملاك علشان لو حصل حاجه
ساره بتفكير : موافقه
بعدين راحوا لسليم وملاك
________________________________________________
نرجع لابطالنا
سليم بعد عن ملاك لما حس انها مش قادره تتنفس
وقام لبس التيشيرت بتاعه
وقعدوا يتكلموا مع بعض قاطعهم دخول ساره وحمزه
حمزه بص لسليم بمعني تم
ساره:ماشي تصبحوا علي خير
سليم و ملاك: وانتي من اهل الجنة
وراح سليم ورا ساره وحمزه اوضهم ورجع لملاك لقاها نامت عدل وضعية نومها ونام جمبها واخدها في حضنه وناموا الاتنين وهما حاسين بالامان ومضي اليوم بسلام علي ابطالنا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه)