روايات

رواية وعد المستقبل الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الجزء الخامس عشر

رواية وعد المستقبل البارت الخامس عشر

رواية وعد المستقبل
رواية وعد المستقبل

رواية وعد المستقبل الحلقة الخامسة عشر

*_ـع عيني اشوفك جيه قدامي و ابص بعيد .. ع عيني تفوت بينا الليالي و تنتهي الموعيد🥺💔_*
سما وصلت الكليه و قبلت رزان
رزان، مالك ي بت وشك باين عليه انك معيطه
سما” تؤ ولا معيطه ولا حاجه انا فل
رزان، طب فين ميلان
سما بصوت مبحوح” معرفش يلا عشان نلحق المحاضره
مشت و سابت رزان وقفه مستغربه، استني ي بت الله
دخله المحاضره و قاعده
.سما
سما بصت جنبها ب خاضه لقت ميلان قعد جنبها ف المدرج فضلت سكته
رزان، اي يابا فينك
ميلان. اهو عملي اي ي رزان
رزان، فل هو انتم متخنقين ولا حاجه
ميلان. لا لي بتقلي كدا
رزان، عشان مش بتتكلمه و كنت ديما باجي بلقيكم مع بعض
ميلان اخد نفس. لا اصل هي مرنتش عليا ف مش عارف ف اي مالك ي سما
سما” مفيش
دخل الدكتور ف الوقت دا
رزان، دكتور مرجان دخل يلا بلاش لك نتكلم بعدين
و فعلا انتبهُ و سما انتبهت بجديه جدا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
عند الشغل بتاعي كنت ف مكتبي معايا ورق القضيه بقراه تاني دخل عليا ياسين .اي ي شق بتعمل اي
…بقرا ملف فهد دا دا ملفه اسود و منيل و تحركاته سوده و الزفت اسد عيزني انا و عنود نروح العصر الاوتيل و بليل الكبريه و قال اي نلبس لبس عريان بقا دا اسد دا دا محصلش خروف
ضحك ياسين. ي سلام لو سمعك هينفخك ولله
…. بلا قرف بقا
ترن ترن
…. دا احمد
ياسين بملل. امممم اشطا ردي انا رايح ع مكتبي
…خلصانا
…الو ي احمد
📞الو يابا فينك
…ف الشغل
📞 فاضيه
…يعني ف اي
📞كنت بطمن عليكي
…اممم يعني الدنيا متكعبله شويه بس تمام
📞متكعبله ازاي يعني
… بص دي اسرار شغل بس بردو عشان تبقا فاهم انا الفتره دي ممكن ابات بره البيت كتير و ممكن اسافر كمان و تلفوني ممكن يتقفل لمده و
📞اي اي كل دا لييي
…مسكه قضيه مهم جدا و خطيره انا و عنود و ياسين و كام ظابط معانا كدا
📞عنود! انتم بتتكلمه
….مهو دا الي قلقني انا و هي مش بنتكلم و هي طريقتها جامده اوي ي رب نسلك مع بعض
📞المهم دي خطيره اوي
…اه اوي
📞شهد انا لزم اطمن علكي
…بص انا حافظه رقمك هعرف اوصلك كل شويه بس عيزاك ونبي تاخد بالك من اخواتي بص خد رقم زهوه اهو اكتب ******* كتبت
📞اه بس لي
…عشان تكلمها و تطمن عليهم كل شويه ها و انا هقولها
📞شهد ونبي خاليبالك من نفسك انا مش عندي استعداد تبعدي عني تانيانا مصدقت
… حاضر متقلقش انت بتعمل اي دلوقت
📞انا ف الشغل بس ف البريك
…طيب انا هقفل عشان ورايا شغل و هبقا اكلمك
📞تمم خالي بالك من نفسك
…حاضر لا اله الا الله
📞محمد رسول الله
و قفلنا و انا قلبي مقبوض اوي و كملت شغل
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
زهوه كانت ف الشغل دخل عليها درش و هو متعصب لانها مكلمتهوش
درش. ي انسه
زهوه كانت سرحانه
درش. انتي ي استاذه
زهوه، ها احم نعم
درش. وحده LM
زهوه جبتله من غير كلام درش. افهم من كدا انه لا
زهوه، لا اي
درش بحزن و رفعت حاجب.لا ولا حاجه ،حساب السجاير
و حاسب و مشا زهوه ضحكت و دخل عليها واحد داخل يستزرف ..اذيك يختي
زهوه، نعم؟
الرجل.. عايز اتنين كليوبترا
زهوه جابت علبتين
الرجل.. تؤتؤ اتنين فرت
زهوه، اتفضل
الرجل مسك اديها وهو بيخد السجاير
زهوه برقتله، اي دااا انت عبيط
الرجل.. مالك ي بت انتي هبله ولا شكلك كدا
جه بسرعه درش ع الصوت
درش. هو ف اي
زهوه مسكت اعصبها، مفيش مش خدت السجاير فين الحساب
الرجل بقرف.. خدي اهو
و حطهم و مشي و هي نفخت بضيق و قعده
درش بغضب. هو ف اي
زهوه، المتخلف دا مسك ايدي
درش برق. ابن***
و جري ورا
زهوه، درش درش مصطفى لا اله الا الله غاوي عراك يلاانا مالي كتك القرف
و قعده ولا همامها
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
بعد المحاضره طلعت سما من غير رزان و ميلان راحت قعده ف الكافيه لقت يوسف معدي ف قامت رتحتله” دكتور يوسف
يوسف- نعم
بص ع عنيها لقاها دبلانه
سما” حضرتك انا اخدت رقمك من رزان و كنت عيزا اعرف اه ولا لا ع الكورس
يوسف- اممم تمم هدكي بس متقليش لحد ولا حتي رزان
سما بتعب” تمام هنبدا من امتي
يوسف- من انهارده لو حبه انا بعد الكليه مش بيبقا ورايا حاجه
سما” تمم هكلم اختي و اقولها و هكلم حضرتك اقولك بس هو تمن الكورس
يوسف-تمن الكورس اي لا مش هاخد حاجه
سما” دا ازاي دا
ميلان جه هو و رزان
ميلان ب غيره. ف حاجه ي سما
سما اتجهلته تماماً” طيب ي دكتور الكلام دا مع اختي بقا
رزان، يوسف انت مروح
يوسف- اه
رزان، اشطا خدني معاك
يوسف- لسه ف محاضره
رزان، مش قدره احضرها
بص يوسف لقي ميلان و سما بيبصه لبعض ف حي انه مخنوق- طب يلا اوصلك
رزان، اشطا
حضنتني ،سلام ي روحي عيزا حاجه
سما” مش هتحضري المحاضره الجيه
رزان، تؤ هروح
سما” تمم باي
رزان، باي
و مشت مع يوسف
ميلان بعصبيه. ممكن اعرف لي بتتجهلني كدا
سما” ع فكره مش بتجهلك خالص بس عيزا اتعود ع انك اخ و صاحب ليا بس
ميلان بصدمه* اخ و صاحب بس
سما” اه ي ميلان احنا هنقابل مصاعب كتير اوي لو اتجوزنا او ع الاقل حبينا بعض طب و ع اي ما نلحق قبل ما نتعلق اكتر بـ بعض
ميلان* ب السرعه دي ممكن تنسي و تفكسي و بتتخلي عني من غيراي موجها
سما” ميلان انا معاك هنوجه كتير لكن ف الاخر الفشل
ميلان مسك اديها* بس انا بحبك
سما عيطت” و انا كمان بحبك بس دا نصيب و
ميلان*هشششش النصيب دا للناس الضعيفه لكن احنا هنتغلب ع النصيب و هتكوني من نصبي ي سما اوعدك
سما” لا ي ميلان من صفات الكافر و اليهود اذا وعده أخلف و انت مش هتخلف وعدك لكن القدر هيخليك تخلف فاهمني
ميلان* انا مش فاهم غير اني بحبك و هحارب عشانك
سما بحزن و خوف” يلا عشان المحاضره هتبدا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
اليوم عدا و طلعت من الشغل مشيه انا و ياسين فـ
عنود. شهد شهد
و قفت و بصيت عليها
عنود بجمود. هنتقابل عند **** و نروح الاوتيل سوا تمم
…تمم معاكي رقمي ولا تخدي عشان نعرف نتكلم
عنود بتهكم. مش هحتاج رقمك ف حاجه و كدا كدا الفتره الجيه مش هيبقا معانا تيلفونات ف مش لزم المهم هنتقابل ف**** الساعه 8 عشان نلحق نلبس و نجهز
…تمم
عنود و هي بتمشي. سلام
و مشت بالخطوه السريعه
…انا هبقا مع الانسان الالي دا طول النهار و الليل لا بجد كدا كتير
ياسين ضحك.. معلشي قدرك بقا
…احي نسيت اكلم احمد اقله اني مروحه
ياسين زعل بس مبنش عليه و حاول يهزر.. اي هو بيزعق ولا اي انا محدش يزعق ل اختي ابدا
ضحك…لا بس عشان ميزعلش ،الو
📞الو ي حبيبي
…انا طلعت اهو و مروحه و الساعه 8كدا هبقا عند***** و هبدا ف الشغل بقا و كدا
بخوف📞شهد خالي بالك ع نفسك و كل ما تعرفي تكلمني كلمني تمم ونبي ي شهد انا بجد خايف علكي
….متقلقش تمم هبقا اكلمك يلا هقفل سلام
📞طيب سلام ي حبيبي لا اله الا الله
… محمد رسول الله
و قفلت
….ولا ي ياسين الفتره الجيه خالي بالك ع اخواتي
ياسين.. الي متعرفهوش اني هبقا معاكم و براقبكم حضرتك و بس بقا ف اسرار مينفعش تعرفيها
…يادي النيله انا كل الي خايفه عليه اخواتي دي اول مره هسبهم
ياسين.. هو انتي مهجره متقلقيش خير أنشأ لله
و اتمشينا هو روح و انا رحت اخدت چودي
…زوزه عمله اي
زهوه، الحمد لله ي روحي انتي عاملي اي
…الحمد لله
زهوه، تعالي اقعدي چودي لسه مجاتش
قعدت ،شفتي اي الي حصل
و حكت ع الي حصل بين درش و الرجل و كدا
…هستنا اي من بلطجي
زهوه، بس ولله راجل
…كنتك القرف
چودي دخلت. انا جييت
….حبيبت قلبي اشطر كتكوت ي ناس عامله اي بقا
چودي. الحمد لله اليوم جميل اوي
… طب الحمد لله يلا بينا ي روحي نروح
زهوه،كدا ي چودي مفيش بوسه ليا
چودي بستها. يلا بينا بقا ي شهد انا جعانه اوووي
زهوه، طيب يختي سلام
…باي ي بت هتروحي كام
زهوه، ف معادي 7
…تمم عشان انا هنزل 8هبدا شغل من انهارده
زهوه بخوف، تمم ربنا معاكي ي رب
…ي رب باي
و روحت انا و چودي و بعد وقت جت سما و اتغدينا و قعدين سما و چودي قدام التلفزيون و انا بظبط هدومي الي هخدها
سما” شهد بتعملي اي
…بحضر شنطتي عشان من النهارده الشغل و ممكن ابات بره لسه مش عرفه الظروف و مترنوش عليا خالص غير ف المصايب بس و كل اخبركم ع الوتس تقولهالي تمام
سما بخوف” تمام خالي بالك من نفسك عشان خاطري
…خير أنشأ لله
سما” دكتور يوسف وافق ع الكورس و قالي من النهارده لو حبه بس قالي مش هياخد فلوس اي الدنيا
… يجي وقت ما زهوه تبقا هنا و لا طبعا ياخد فلوس هو شفقه ولا شفقه هاتي الرقم هكلمه
سما” تمم خدي
و اخدت كلمته ن تلفون سما…الو دكتور يوسف معايا
📞ايوه مين
…انا شهد اخت سما
📞اهلا بحضرتك ي فندم
…اهلا بيك دلوقتي حضرتك موعيد الكورس هتبقا اي ب الظبط
📞هو تقربا 3ايام ف الاسبوع بفضل يبقا السبت و الاتنين و الاربع
…تمم حلو دا و الوقت بقا هيبقا الساعه 8بليل هنا عندنا ف البيت
📞اشمعنا 8
… عشان انا عندي شغل مش هبقا موجوده ف اختنا التانيه تبقا موجوده و انت هنا
📞اه تمم مفيش مشاكل بس عايز اللوكيشن بتاع البيت و كدا هاجي بكره باذن الله بكره الاربع
…اه أنشأ الله بس كام الفلوس هتاخد ب اليوم ولا ب الشهر ولا اي
📞بصي حضرتك انا رفض موضع الكورسات دا اصلا و سما زي اختي ف انا وفقت عشان كدا مش اكتر حتي قلتلها متقلش لحد ولا رزان الي تعتبر احتي اصلا
… الي اوله شرط اخره نور ي تاخد فلوس ي اما خلاص متشكرين
📞طيب ي ستي ممكن اخد ** ف الشهر
…حضرتك مش شايف انه مبلغ صغير جدا
📞لو حضرتك قلتي اكتر او حاجه هاطر اقولك لا و خلاص انا وفقت عشان زي ما قلتلك
….خلاص ماشي الي تشوفه شكرا جدا لذوق حضرتك
📞الشكر لله
… سلام ي دكتور
📞سلام
و قفلنا
سما”اي
…هيجي من بكره أنشأ الله عملتي اي مع ميلان
حكت كل الي حصل
…تمم ربنا يقدم الي ف الخير
سما بحزن”ي رب مع اني عرفه الي هيحصل
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
طلعت زهوه من الشغل كان واقف درش ف راح شددها من درعها و……
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
انا خلصت و حضرت كل هدومي الي هخدها
…هي زهوه اتاخرت ليه اووف ،انا هنزل و هرن عليها بقا خالي بلكم من نفسكم
سما” خالي بالك انتي من نفسك
و حضنتها
چودي. باي ي شري
و حضنتها
و نزلت روحت المكان الي عنود قالت عليه فضلت مشتنيه كتير لحد ما ……..
بصدمه… مين؟
*_ـمعقول انساك معقووول .. انساني انا ع طووول .. معقول ما نعود احباااب🥺♥️♥️♥️♥️_*
*يا ترا اي الي حصل مع زهوه؟؟*
*و شهد شافت مين؟؟*

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد المستقبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى