روايات

رواية جحيم العز الفصل العاشر 10 بقلم سمية فرج

رواية جحيم العز الفصل العاشر 10 بقلم سمية فرج

رواية جحيم العز الجزء العاشر

رواية جحيم العز البارت العاشر

رواية جحيم العز
رواية جحيم العز

رواية جحيم العز الحلقة العاشرة

مراد: ويعني هنعرف نشتريهاا بـ فلوس يرامي
معتصم: نشتري امهاا بالفلوس يـ مراد
مراد: وافترض طلعت من كده مش بتتباع بـ الفلوس
رامي: تمو”ت
معتصم: كده اتفقنا
مراد: اتفقنا
تاني يوم الصبح
في الشركه بتاعت عز
عز: وكده الموظفه الجديده هتستلم الشغل
سيلا: ايوه
عز: فينها
.. دخلت عشق بثقـه كعادتها
عشق: اديني يـ فندم
عز: تمم الصفقه مهمه الورق لو اتسرب هيكون بـ مو”تك فاهمـه ياااا
عشق: عشق يفندم
عز الدين: تمم ع شغلك ي عشق يلا
عشق ف نفسها: اكتر بني ادم بستحقروا في حياتي
عنـد فهد
فهـد: اشتغلت عشق ف الشركه
معاذ: كده تمام اوي يفهد ولازم عز يخسر الصفقه
فهد: هيخسرهاا
معاذ: عفارم عليكم
عنـد حور
كانت في الاوضه بترتب الهدوم وجات عند هدوم عز ومسكت القميص وفضلت تتنفس فيـه
حور بـ حب: رغم اني بحبك وبموت فيك يـ عز الا اني بدأت الطريق ومش هينفع اتسحب تعرف لو مكنتش انت السبب في موت اختي لكنـا مع بعض دلوقتي
وانتهدت بحزن
Flash back
في مصر
حور بفرحه: اخيرراً وصلـنااا هشووف رنااا
عبدالقادر بتعب: يلا ي حور هنروح
.. راحو لبيت رنا اللي هي بنت عبدالقادر واخت حور بس مكنش حد يعرف انها من بيت القاسم لانها مكنتش بتحب تقول وابوها وامها منفصلين وهي قررت تعيش مع مامتها
وراحو هناك ولقيو جنازه
عبدالقادر: يساااتر ي رب في اي
ودخلو ركبو العماره والشقه و لقيو نجلاء امهم مقطعه نفسها عياااط
عبدالقادر بفززع: في ايي يـ نجلااااء
نجلاءء ببكاء و صويت : بنتناااا ماااتتت ي عبد القادر اااااااه يبتييي ااااه
.. عبدالقادر اتعرض لصدمه قلبيه وحور وفهد وعشق فضلو يبكو وبعد مده مات عبدالقادر وماتت بعدها بـ سنه نجلاء
Back
حور بدموع: حقك هيرجع ي اختي هيررجع
عنـد اريان
.. كان شغاله ولقي، مسج من بيري
بيري: نور شاغله بالها بيك لازم تشوفو بعض
اريان: اوك ازاي بس
بيري: في مستشفى الجارحي مثلا كده كده زياد مش بيروح
اريان: اوك هجي مع داده اصيله في كشفها هناك
بيري: اوك وهنرتب الدنيا وانا هكون معاها هناك
اريان: تمم اي اخبارك واخبار نور
بيري: نور كويسه الحمدلله
اريان: مالك انتي..؟؟
بيري: مخنوقه حاجه معتاده مفيش جديد يعني
اريان: لي مالك
بيري: انا وزياد المهم فكك منينا ركز في نفسك وفي نور وبس كده
اريان: لا بجد مالك انتي كنتي جمبي وقت حزني وهجي وقت حزنك اسيبك ي بيري
بيري: شكراً بص انا مبحبش زياد.
ارييان: انا فاكر انك قولتيلي متجوزاه صالونات بس كنت فاكرك حبتيه بعديها
بيري: لا محبتهوش واصلا مصلحه جوازنا هو بابا صحاب وبابا حابو وع حسب ما هو قايل انو لما شافني حبني واتقدم لـ بابا وطبعاً بابا اجبرني ع زياد بسبب حبو الشديد في زياد وانو شيفو طموح وناجح والخ
اريان: طيب حاولي تتعايشي مع زياد
بيري،: لا وسلام دلوقتي ي اريان هروح احضر الاكل
اريان: تمم سلام
عنـد بيري
بيري بدموع: طول عمري بتجبر ع حاجات وبختار اللي مش عاوزاه و انا مش عارفه احبو يـ ربي
عنــد عز ومراد
مراد: احم… احم..
عز الدين: اممم
مراد: عاوز اتقدم لـ سيلا
عز الدين: كنت عارف انك بتحبها بس استنيت لما تقول
مراد بضحك: بعشق امها والله
عز الدين: علشان كده احنا وصغيرين كنت دايما تجبلها شوكلاته
مراد بضحك: طبعاً
عز الدين: يلا انا ماشي سلام
… وسابو عز وركب العربيه وراح مكان بعيد جداً وفي عماره محدش ساكن فيها ومفيش غير البواب ودخل وركب الشقه وفتح الباب
عز الدين: ووووووعـد فينك
ووووووووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العز)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى