روايات

رواية لهيب القلب الفصل التاسع عشر 19 بقلم عبده شحاتة

رواية لهيب القلب الفصل التاسع عشر 19 بقلم عبده شحاتة

رواية لهيب القلب الجزء التاسع عشر

رواية لهيب القلب البارت التاسع عشر

رواية لهيب القلب
رواية لهيب القلب

رواية لهيب القلب الحلقة التاسعة عشر

قمر بضحك.. مهوا حضرتك مش هتخرج منها غير ع السجن احب اعرفك بنفسي النقيب قمر عدلي من المخابرات العامه المصريه
حسام بصدمه طلع سلاحه و حطه ف وش قمر.. نزلي سلاحك ده بدل متتندمي ع عمرك
قمر بضحك.. مفيش حد بيغلب ظابط مخابرات حتي شوف
الباب اتكسر و دخل كام ظابط هددو حسام انو يرمي السلاح و جني ظهرت من وراهم و بصت لحسام بطريقه مش فاهمها
حسام رمي السلاح و الدموع لمعت في عينه.. شوفتي يا جني النهاية وضحت اهي خلاص معدش ف حد هيحبك تاني القلم اتكسر و القلب وقفت نبضاتو و السندريلا انتصرت مكنتش متوقع ان بسببك حبك اموت
جني بدموع.. كان نفسي تكون كويس حد احبه حبي الي حوشتو في قلبي جنبي الغل و الانتقام و للاسف انت مخدتش غير الانتقام بس انت السبب _قالتها بصريخ
حسام قعد في الارض و جني كمان نزلت ع رجليه.. كنت ممكن اموت من غيرك و هموت من قربك انت عامله زي الطوفان الي ملهش جني ف قربك نار و في بعدك جهنم و قلبي اتعصر و طلعلك كل الحب الي فيه بس بغباوي
جني قامت.. سامحني سامحني اني مقدرتش اقتلك و اطفي لهيب قلبي الي قايد لاني….. حبيتك
ثم طلعت تجري من قدامهم و هي بتعيط حسام قام و هوا تايه.. معتش ينفع يا جني
ثم قبضه ع حسام و تم طرحيله هوا و جني و جاسر و والد جني الي مصر و جني رجعت لي اهلها و حابسه نفسها ف اوضه مش بتخرج خاالص مستني يوم الحكم ع حسام و زيدان قوم اكبر محاميان ف البلد يدافعه عنو يوم المحاكمه الكل موجود اهل حسام و اهل جني
القاضي استدعي جني ليسمع اقوالها في قضية الاغت”صاب.. ممكن اعرف اقوالك الي بديني بيها الجاني
جني بصت لحسام بغل.. ايوا يا سيدت القاضي اغت_صبني بطريقه وحشه و في دلايل كتير موجوده ف الملف الي قدامك و كمان خطفني و كان عاوز يدفني عايشه انا بطالب بحقي و مش هتنازل عنه
حسام بص لجني و الدموع ف عنيه.. حقك تعملي اكتر من كده مقدرش الومك ان الي شخص زباله و منفعش احب واحده زيك
الكل مصدوم و علامات التوتر ع وش اهل حسام
جاسر دخل.. احب اقول حاجه يا سيدت القاضي ان حسام برغم كل الي عملو و اذنب فعلا ف حق جني بس كان بيحبها لي درجة الجنون كمان حضرتك بس استعمل الغباء ف التعامل معاها
جني قعدت و بعد ما اطلع القاضي ع الاوراق مستنين نطق الحكم.. بعد الاطلاع ع الاوراق حكمت المحكمة ع المتهم حسام زيدان الكيلاني بالسجن المشدد عشر سنوات مع الشغل و النفاذ كما حكمت ف قضت توريطه في منظمه غير شرعيه و تهريب اسرار دوله بالسجن لمدة 15 عام رفعت الجلسه
ملك صرخت.. لي يا جني حرام عليكي ده حسام بيحبك تحبسيه
و انهارت راحت جني لحسام.. انا النهارده بس قلبي برد و ناره انطفت مع السلامه يا حسام و اوعدك هغير كل لحظه شوفتها معاك و هتجوز و هعيش حياتي من تاني و احسن كمان
حسام.. اوعدك يا جني اني هطلع من هنا و انتي هتكوني ليا و مش هسيبك لحد غيري و افتكري الكلام ده كويس ياما هموت نفسي و ابعتلك حد يموت و بكده يبقي مفترقناش بحبك يا جني
عده شهر و حسام دخل مصحه نفسيه صابه الجنون راحت جني و هي حزينه عليه.. حسام انت ايه الي وصلك لكده
حسام ابتسم لما شافها و قالها خديني ف حض”نك انا مش مجنون يا جني انا مجنون بحبك
ثم نام في حضنه و هي بصت ليه بحزن

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى