رواية بنات مهران الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد
رواية بنات مهران الجزء الحادي عشر
رواية بنات مهران البارت الحادي عشر
رواية بنات مهران الحلقة الحادية عشر
البارت الاخير ❤️❤️❤️❤️.
كانت تحل الصدمه أرجاء المكان فكانوا الشباب لا يصدقون أن أخيهم يقف أمامهم بخير دون أي الذي أما الفتيات فكانوا يشعرون أن اخيرهم قد اكتملت فرحتهم بوجود ابيهم قد تنساوا كل شي في تلك اللحظه فقد مر العتاب وانتهاء وقد حان وقت الفرح والسعاده ليسرع إليهم مهران وهو يحتتضنهم بشوق ودموع لا تتوقف .
مهران بدموع وندم /قلب ابوكم حقكم عليا انا مهما اعتزرت مش هيكون كفايه سبتكم ووجعتكم سامحوني ..
عفت بدموع واشتياق /بابا مش مصدقه انك معانا .
هنيه بدموع واشتياق /كنت فين ي ابوي اتوحشناك جوي جوي .
جيسي بدموع واشتياق /ليه سبتنا ي بابا كل ده ليه .
مهران بدموع وندم /كنت غبي ي قلب ابوكم مكنش في دماغي غير اني ابقا عامل زي الطير الحر يلف هنا وهنا كنت طايش ومفكرتش في حاجه خالص بس خلاص عمري مهسيبكم تاني وهعوضكم عن كل حاجه ي حبايب ابوكم .
عفت باستغراب /الله هو انا مش كنت في السجن خرجت ازي.
هنيه باستغراب/ايوه صح ي ابوي .
جيسي بمرح /شكلها كده لعبه ي بابا صح .
مهران وهو يحتضنهم بابتسامه وحنان/فعلا ي جيسي كانت للعبه علشان اجمعكم مع بعض واقربكم من بعض ي حبايبي وتكونوا سند وضهر لبعض وبعدين ولاد اختي كانوا واخدين بالهم منكم .
عفت بصدمه /حضرتك قصدك ايه ي بابا .
مهران بابتسامه/جاك وماكس وديف يبقوا ولاد اختي ي عفت ي عني بناتي حبايبي مش هيروحوا لحد غريب .
هنيه بغيظ /أكده ي ماكس اصبر عليا بس.
عند الشباب …
كانوا يحتتضون كينان باشتياق دائم لسنوات .
جاك بابتسامه وسعاده /حمد لله على السلامه ي قلب اخوك وحشتني اوي ي كينان .
ماكس بغمزه وهمس/قولي يالا مين المزه الجامده اوي دي .
ديف بغيظ /هو ده وقته ي اخي انت مالك كينان انت جيت ازي وازي هربت من مايكل .
كينان بابتسامه/خلاص ي ديف مبقاش فيه مايكل مايكل خلاص بح دخل السجن وانتهاء بكل جرائمه انتوا فاكرين انا كنت بعمل ايه السنين ده كلها كنت بحوشله مصائب هتنهي حياته للابد انتوا ياما ضحتوا علشاني والشيطان ده كان لازم تكون دي نهايته .
جاك بابتسامه وسعاده/برافوا عليك ي كينان خالي لما حكلنا كنت حاسس انك هتنجح في المهمه دي ومخيبتش ظني فيك ي اخويا .
ماكس بابتسامه/حمد لله على السلامه ي كينان .
ديف بابتسامه/راجل ي كينان .
مهران بحده وكره /اهلا اهلا ي عتمان تصدق وحشتني .
عتمان بغل وحقد /مش اكتر مني ي مهران ياه كان الي حوصل كان لسه امبارح انت السبب في كل الي وصلت ليه .
مهران بغضب شديد/انانيتك كانت هي السبب ي عتمان وساختك وحقارتك كنت طمعان في اختي الي هي مرات اخوك .
عتمان بغضب جحيمي/انا جيت اطلبها منك قبل اخويا وانت الي رفضت وحرقت قلبي ي مهران .
مهران بغضب جحيمي/لأنها كانت بتحب مبروك وعيزاه انت كان المفروض تتقبل ده لكن للاسف .
عتمان بجنون وحقد /كنت عايزني اتقبل ايه ي مهارات أنها بقا مرائته هو بتنام في حضنه هو كل ماكنت يشوفهم سواء نار بتقيد في قلبي علشان كده قتلت مبروك علشان ناري تبرد علي امل ان شهد هتكون ليا لكن للاسف حرقت قلبي زياده لما اتقهرت عليه وماتت وراءه علطول وضيعن كل حياتي معاها .
جاك بدمع يتلألأ في عيناه/ي عني انت قتلت ابويا ي عتمان .
عتمان بغضب وجنون/ابوه قتلته وطردتكم من البيت علشان تتبهدلوا وتشحتوا لاني بكرهكم لانكم منه كام المفروض تكونوا مني أنا مش هو .
ديف وهو يشهر مسدسه بغضب جحيمي/وانا بقا هخليك تحصله حالا .
مهران بغضب شديد/لا ي ديف مضيعش نفسك البوليس هو الي هياخد حقنا وحق ابوك .
الظابط بجديه/عندك حق ي مهران أبيه احنا الي هنجبلوكم حقكم هاتوه ومعاه وهدان كمان.
محمد بدموع ووجع/قلبي غصبن عليك ي ولدي روح روح منك الله تقتل اخوك ي عتمان .
كريمه بدموع ووجع/الشيطان ي حاج الشيطان ربنا يسامحه .
مهران بابتسامه وسعاده /خلاص ي ولاد الشر كله انتهاء من حياتنا عايزين نفرح بعد اذنك طبعا ي حاج محمد.
محمد بثبات فهو لا يريد ضياع فرحه أحفاده /طبعا ي مهران ي ولدي يلا علشان نتكتبوا الكتاب .
كينان بابتسامه ساحره/ايه يروحي معلش الجو جديد عليكي شويه بس اوعدك هتاخدي عليه بسرعه .
ساندي بابتسامه/اي مكان انت فيه بالنسبه الي جنه ي كينان .
كينان بابتسامه/انا عارف انك مضايقه بس صدقيني غصبن عني هو الي اضطريني ل كده .
ساندي بحزن والم /متلومش نفسك ي كينان هو الي وقيا نفسه ل كده عمره محساسني أنه ابويا يلا ربنا يسامحه .
جاك بابتسامه وهمس /جهز نفسك ي وحش علشان مستنينا لليله عنب أن شاء الله.
عفت بخجل وغيظ /جاك .
جاك بابتسامه جذابه/قلبه وروحه والله .
ماكس باستغراب /مالك ي هنيه فيه ايه باصه في الأرض كده ليه حاجه وقعت منك .
هنيه بغيظ وهمس /هي الوحده لما يكتبوا كتابها المفروض تبقا مكسوفه كده .
ماكس باستفزاز /هي مين دي الي بتتكسف ي هنيه ده انا المفروض اخاف منك .
هنيه وهي تمسك بغيظ/ليه أن شاء الله بجحه اياك ماكس .
ماكس بغمزه وهمس/ي روح ماكس انت ي عسل .
ديف بابتسامه وهمس /مبروك ي روحي خلاص هتكوني مرائتي.
جيسي بابتسامه هادئه /مبسوط ي ديف .
ديف بابتسامه/انتي مبسوطه .
جيسي بسعاده لا توصف /مبسوطه ايه انا طائره من الفرحه مش قادره اصدق .
ديف بابتسامه وهمس/خلاص ي روحي انا كمان طائر معاكي في احلا حب .
وبالفعل تم عقد قران ..
(احمد و عفت وعمر هنيه وعلي وجيسي وسيف وساندي )..
في غرفه جاك و عفت …..
كانت تغفا عفت في احضان جاك وهي تنظر إليه بعشق..
جاك وهو يقبلها بعشق/مبروك ي روح قلبي خلاص بقيتي بتاعتي .
عفت بابتسامه وسعاده/انا بتاعتك من زمان ي جاك من اول مره شوفتك فيها واتخنقنا سواء كنت بعشق خناقنا كنت بتمنا اشوفك في كل وقت بس دايما كنت بعاند وبكابر ولما صممت أننا نتجوز وفقت وكنت هطير من الفرحه وكنت بتحاجكك ب اني خايفه علي اخواتي مع اني كنت عارفه انك مستحيل تاذيهم لأنك احن راجل في الدنيا كلها .
جاك وهو يقبلها بعشق وهمس /أنا بقول نكمل الي كنا بتقوله من شويه استعنا علي الشقا بالله.
عند ماكس وهنيه…
كان يقف بغيظ شديد من تلك التي تأكل بشراهة .
ماكس بغيظ /جرا ايه ي هنيه بقالك ساعه بتاكلي فيه ايه كانك عمرك مشوفتي اكل قبل كده .
هنيه بارتباك وخجل /واه عاد ي عني ماكلش ولا ايه.
ماكس وهو يقترب منها بخبث /لا تعالي معايا وانتي هتشبعي علي الاخر .
هنيه بفزع وصراخ /ماكس لو قربت مني هصوت والم عليك الناس كلها .
ماكس بغيظ وهو يشهر سلاحه /انا عارف انك مش هتجبيها لبر بقولكي لو سمعت صوتك انتي حره .
هنيه بفزع /واه مالك قلبت كده ليه ده انا بهزر معاك .
ماكس بغمزه وهمس وهو يحملها/ايوه كده عالم تخاف متخشيش .
هنيه بدلع ودلال/ماكس .
ماكس بغمزه ومرح /ماكس مش فاضي دلوقتي غير متاح حاليا ..
عند جيسي وديف …
كانت تجلس جيسي بخجل وارتباك لينظر إليها ديف بابتسامه رومانسيه وهو يمسك يدها بحنان .
ديف بابتسامه حنونه /حبيبه قلبي ايه الارتباك ده كله انتي مع جوزك وحبيبك .
جيسي بارتباك وخجل/ديف انا مكمن اكون مرتبكه شويه مش عيزاك تتخنق مني .
ديف وهو يحتضنها بحنان وعشق /جيسي انتي حبيبتي ومراتي وكل حاجه في دنيتي مش عايزك تخافي وانتي في حضني فاهمه .
جيسي وهي تحتضنه بسعاده وعشق/بحبك ي ديف بحبك .
ديف وهو يقبلها بعشق وهمس جعلها تهدأ بين يديه ليغرقوا معا في بحور العشق ..
في غرفه كينان وساندي …
كام يطعمها كينان بابتسامه عشق كابنته الصغيره لتبتسم إليه بعشق .
ساندي بعشق وسعاده /هتفضل تتدلعني كده كتير .
كينان وهو يقبل يدها بحنان/طبعا ده بنتي ي ساندي مش بس حبيبتي .
ساندي بابتسامه وسعاده/طب بقولك صحيح كده موقف جاك وماكس وديف هيكون ايه من الجرائم الي عملوها.
كينان بابتسامه/اخواتي معلموش اي جرائم ي ساندي مكنوش بينفذوا أوامر مايكل كانوا متفقين مع ظابط هنه في مصر كان هو بيساعدهم وهو الي ساعدنا أننا نقبض علي مايكل .
ساندي بابتسامه وسعاده/الحمد لله اصل بصراحه حبيت عفت و هنيه وجيسي زي مايكونوا اخواتي كنت خايفه ليتعذبوا .
كينان بغمزه وهمس/طب خلصي بقا اكل لحسن اعذبك انا .
ساندي بخجل وارتباك/كينان .
كينان بضحك /هههههه روح كينان …
وقد غرقوا عصابه الشر مع بنات مهران في قصص عشق سيتحاكا عنها الجميع واخيرا قد لقا كل منهما نصفه الاخر ….
بعد مرور ست سنوات ….
في فيلا جاك وماكس وديف وكينان بعدما قرروار أن يستقروا سويا بعد قاموا بافتتاح شركتهم وأصبحت من أكبر شركات الاتصالات في الوطن العربي كانت للفيلا تمتلا بالانوار الزاهيه الذي تتضي جميع أرجائها فاليوم هو الاحتفال بعيد زواجهم .
في غرفه جاك وعفت ….
كانت تقف عفت وهي تعدل حاجبها ليحتضنها جاك وهو يقبلها بعشق وهو يضع الخاتم أمامها لتبتسم بعشق ل حبيب روحها .
عفت بابتسامه عشق /حبيبي كل سنه وانت طيب .
جاك بعشق /كل سنه وانتي معايا وفي حضني بحبك ي عفت بحبك .
عند هنيه وماكس ..
كانت تنظر إلي تلك الفستان بسعاده ليقترب منها ماكس بابتسامه وسعاده/كل سنه وانتي طيبه ي هنيه سنيني وأيامي .
هنيه بعشق وسعاده/اه ي ماكس كل سنه تعدي علينا بتأكد أن عمري مكنت هقدر اعيش لحظه واحده من غيرك بحبك ي ماكس بحبك جوي جوي .
ماكس بعشق ومرح /وانا بموت فيكي جوي جوى.
عند ديف وجيسي ..
كانت تقف جيسي بابتسامه وسعاده وهي ترا تلك السلسله التي يزينها اسمها بطريقه مزخرفه ليقترب منها ديف وهو يقبل يدها بحنان وعشق .
/عجبك ي روحي .
جيسي بابتسامه وسعاده/اوي اوي ي حبيبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا …
ديف بابتسامه وهمس/ويخليكي ليا ي روحي..
في الاسفل ….
كانوا يقفون جميعهم كالورود وهم يستقبلون تهاني الجميع بتلك الليله الجميله لتقع أنظارهم علي الرباعي الإجرامي …
عند الاولاد ..
صقر بخبث /ها كل حاجه تمام زي ماتفاقنا.
رامي بمكر وخبث/عيب عليك ي كبير كل الصواريخ اتوزعت في كل مكان .
سمر بخبث /وانا كمان ي معلم البلايين اتملت مياه وكله تمام.
روح بمكر وخبث/وانا بقا حطيت شطه نار في قلب الاكل ههههه.
رامي بخوف /ربنا يستر أحنا لو وقعنا في ايد عصابه الشر يبقا نقرأ علي نفسنا الفاتحه.
سمر بخبث ومكر/و بنات مهران راحوا فين ي ابني بكلمه منهم ولا كان فيه حاجه حصلت .
صقر بخبث /طب يلا بينا .
جاك بقلق بالغ/انا مش عارف ليه مش مرتاح العيال دي .
ماكس بضحك /ههههه ولا انا .
ديف بابتسامه/ي جدعان مش لدرجه دي .
عفت بابتسامه/لا بقا انا كمان حاسه نفس الاحساس .
هنيه بغيظ/والله عندك حق ي عفت ي اختي.
جيسي بابتسامه/دول لما بيجتمعوه مع بعض ربنا يستر .
ساندي بابتسامه/بس ايه رايكم بقا اني بحب عمايلهم اوي.
كينان بضحك /ههههه ي عني ولاد عصابه الشر وبنات مهران عيزينهم يطلعوا ايه مالازم تكون دي النتيجه .
هي مجرد لحظات لتنقلب الحفله رأسا علي عقب اثر مقالب هولاء الشياطين الصغار ليضحوا هما بياس من صغارهم ليختنضن كلا منها معشوقته فأخيرا قد ارتاح الجميع وتجمعوا في بحور عشق وغرام وكل الفضل ل( بنات مهران )تمت بحمد الله ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات مهران)